cromo Geplaatst: donderdag om 17:55 Geplaatst: donderdag om 17:55 Heeft iemand ervaring met deze receiver. Indien wel graag jullie bevindingen. Dank bij voorbaat.
cromo Geplaatst: vrijdag om 12:45 Auteur Geplaatst: vrijdag om 12:45 Deze satelliet ontvanger geeft ons 100% gelijk (zie ons vorig onderwerp)voor de mogelijkheid van de combinatie van Android en Open-enigma OS-en, en hier kan wel degelijk bij de opstart gekozen worden welk OS men gaat laten opstarten. (Zeer nuttig wanneer een besturingssysteem niet meer wil opstarten) Deze receiver zit wel met een probleem, blijkbaar kan hij alleen overweg met CA-kaarten, hij beschikt niet over een CI-Module slot. Wij gebruiken de CI-Module van Télésat. Wij beschikken ook over een mini CA-kaartje van Télésat(zit standaard in hun ontvanger). Heeft iemand een idee hoe we het kaartje of de module werkend kunnen krijgen op deze receiver?
Moderator ceesv Geplaatst: vrijdag om 14:21 Moderator Geplaatst: vrijdag om 14:21 Ik lees nog een probleem: Openpli: Downloads voor de Qviart Dual 4K. Wegens gebrek aan technische ondersteuning van de fabrikant kunnen we geen actieve ondersteuning meer bieden voor het merk Qviart. En een ontvanger zonder CI slot heeft nog slechts een kort economisch leven en een beperkte toepassing voor abonnee tv. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
cromo Geplaatst: vrijdag om 15:10 Auteur Geplaatst: vrijdag om 15:10 (aangepast) Er blijken tegenwoordig usb-cam-modules ingang te vinden, groot voordeel qua prijs en universaliteit. Wanneer M7 hiertoe overgaat is een groot vraagteken. De receiver wordt standaard geleverd met OpenATV. Op hun website zelfs firmware 7.5 tot versie van gisteren. Hier noemt het merk wel degelijk QViart. vrijdag om 15:33 aangepast door cromo
cromo Geplaatst: vrijdag om 17:51 Auteur Geplaatst: vrijdag om 17:51 Fransat stelt een usb conditionele access module voor: https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.fransat.fr/actualites/fransat-presente-la-cle-tv-un-module-cam-ci-plus-2-0-au-format-usb-pour-la-reception-de-la-tnt-hd-et-uhd-par-satellite/%3Fsrsltid%3DAfmBOoqvYmRYj2LarzH5Wfby4lrbpTDnFbHmRvBbhdt3JEzwm67mzpfj&ved=2ahUKEwiPqZTSwviLAxUZzQIHHYNIDoAQFnoECB0QAQ&sqi=2&usg=AOvVaw3_bYYX3qKtxZxkMAtp3jxO En jij nu Mimisiki !!
Moderator ceesv Geplaatst: vrijdag om 18:26 Moderator Geplaatst: vrijdag om 18:26 Leuk dat je die noemt, maar die werkt dus niet op jouw beoogde satelliet tuner. De TV Key wordt gewoon in de USB-poort¹ van de nieuwe generatie tv's met geïntegreerde satelliettuner gestoken. Met alleen de afstandsbediening van de tv kunnen kijkers door het aanbod van HD- en UHD-satellietkanalen bladeren en alle geavanceerde functies en diensten van de tv bedienen, zonder dat er een externe set-top box of extra bedrading nodig is. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
cromo Geplaatst: zaterdag om 09:23 Auteur Geplaatst: zaterdag om 09:23 (aangepast) Hallo ceesv, voor zover we het kunnen zien raakt uw antwoord "Kant noch Wal". Je moet ééns goed lezen wat er verteld wordt. Het gaat wel degelijk over decoderen via conditionele access. In alle geval hebben wij lust om deze ontvanger die bijna aan al onze wensen voldoet te temmen (tot in de puntjes trimmen en alle mogelijkheden ervan uitproberen). De prijs is een enorme meevaller 130€ op xxxx (be of nl), made in Europe (Spanje zogezegd) en at least verkrijgbaar. Als we een Télésat smart card op de kop kunnen tikken beginnen we eraan. Wie kan helpen met die smart card (officieel). zaterdag om 09:40 aangepast door ceesv Link naar verkoop site verwijderd!
Moderator ceesv Geplaatst: zaterdag om 09:43 Moderator Geplaatst: zaterdag om 09:43 Ik lees alleen wat er op de website staat, alleen geschikt voor de nieuwste generatie tv! Een satelliet ontvanger gaat die usb stick niet herkennen. Misschien moeten "jullie"? eens goed gaan lezen? 1 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
cromo Geplaatst: zaterdag om 10:09 Auteur Geplaatst: zaterdag om 10:09 Ceesv, nu ben je aan het draaien, met de nieuwste generatie TV-ontvangers bedoelt men met ingebouwde Satelliet ontvanger. Wat het niet herkennen aangaat dat is alleen een software probleem (driver, wordt er in het begin bij geleverd tot wanneer het goed is ingeburgerd) Op XXXX hebben we de vraag gesteld, zij zeggen dat er wel degelijk een CI+slot aanwezig is. In dat geval zijn alle problemen voorlopig opgelost, tenzij er nog onoverwinnelijke problemen in de hopelijk komende commentaren worden ter berde gebracht. Gewoonlijk zitten we hier alleen. Het ziet ernaar uit dat jullie nieuwe server veel werkeloos is.
Toyota Geplaatst: zaterdag om 13:35 Geplaatst: zaterdag om 13:35 3 uren geleden, cromo zei: Gewoonlijk zitten we hier alleen. Het ziet ernaar uit dat jullie nieuwe server veel werkeloos is. Hoe kan een definitie als "we" alleen zijn? Dit is meervoud (behalve in koninklijke zin). Sinds wanneer is er een nieuwe server? De hosting lokatie is veranderd. Tevens heeft die ontvanger zeer zeker geen CI. 3 uren geleden, cromo zei: Wat het niet herkennen aangaat dat is alleen een software probleem (driver, wordt er in het begin bij geleverd tot wanneer het goed is ingeburgerd) Rare uitdrukking ingeburgerd; we hebben het hier niet over mensen. En wat jij wil werkt echt niet zo. Het geheel moet dit ondersteunen (hardware en software); als dat zo makkelijk was met een driver kon elke TV en/of ontvanger dat nu wel maar dat is dus echt niet het geval. 3 uren geleden, cromo zei: met de nieuwste generatie TV-ontvangers bedoelt men met ingebouwde Satelliet ontvanger. Nee, dat bedoelt men niet. De satelliet ontvanger is in jaren in de basis eigenlijk nooit veranderd. Wat men wel bedoelt, is de usb koppeling naar ontvanger om te decoderen. Als je dat voor elkaar wil krijgen moet de hardware dit ondersteunen en moet je de software gaan aanpassen. En dat gaat echt niet zo maar. Dat kan je herleiden aan de nieuwe generatie CI+ modules (of andere) die niet ondersteund worden door de wat oudere ontvangers en/of TV's. Voorheen was de CA (multiCAS) ideaal, maar sinds veel providers al aanpassingen hebben gedaan, kan je daar niet meer op bouwen dat dit blijft werken. Of het werkt nu al niet. Je bent hier echt appels met peren aan het vergelijken. Ik weet ook niet wat jouw doel van dit Topic is. Als jij denkt dat het werkt, zou ik zeggen laat het maar zien.
cromo Geplaatst: 7 uren geleden Auteur Geplaatst: 7 uren geleden Inderdaad als deze ontvanger niet kan geleverd worden met CI-SLOT valt hij uit de boot. De bedoeling van de nieuwe USB CA-decoder is wel degelijk om zijn configuratie via de firmware te laten gebeuren maar in de overgangsperiode zal via de plug-ins een extra driver moeten toegevoegd worden.(of een update van de firmware) Zo gaat het nu eenmaal, en die appelen en peren, waar haal je die uit. Spijtig hij voldeet bijna aan alles, waarschijnlijk ook te weinig ram voor Android. De enige echte kandidaat is de Dreambox Two, als iemand weet waar hij te krijgen is, laat het weten.
Mimisiku Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden De Dreambox Two biedt ook alleen maar Android 9 en biedt geen Google Play Store (is wel te patchen). Getest op mijn Dreambox Two met GPL Multiboot. Werkt naar mijn gevoel 'redelijk'. Zonder Google Playstore ben je overgeleverd aan Aptoide en dat zuigt. Er zijn wel diverse Android versies voor de Dreambox Two. Heb CoreElec en de 'standaard' GP versie geprobeerd. Ik heb er overigens wel een muis/keyboard op aangesloten anders is het niet te doen.. Mijn Dreambox Two heeft ook Linux Debian aan boord. Zo kan ik een prima OSCAM compileren (Niet dat het voor mij nog enig nut heeft). De Dreambox Two is naar mijn weten nergens meer te koop (tweedehands via eBay en Kleinanzeigen ook maar mondjes maat). Als je een paar maanden kan wachten kun je de mijne krijgen. Ik heb hem dan niet meer nodig. Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan…
cromo Geplaatst: 1 uur geleden Auteur Geplaatst: 1 uur geleden Zeg je nu werkelijk krijgen? We zijn namelijk niet gewoon om tweedehands te gaan. Hij heeft naast Android, toch ook 4-slots voor Open-OS-en? Wat betreft dat wachten, het duurt nog maanden voor we thuis zijn. We hebben wel de indruk dat hij ook chinese meuk is zoals u dat noemt. Niet Google gecertificeerd, BT-toetsenbord met touchpad configureerbaar enz. Voor hogere Android versies heeft hij waarschijnlijk ook te weinig ram geheugen. Mijn GSM(Xiaomi) heeft Android 12 processor 8-core , 6 GB ram, is gecertificeerd en we hebben er nog geen onoverkomelijke problemen mee gehad (niettegenstaande het ook chinese meuk is) Het is niet allemaal slecht wat oosters is. Het zou ook kunnen dat hij tegen dan terug leverbaar is. Indien niet dan kunnen we eens klappen. Hij moet wel in perfecte staat zijn en in de verpakking met gebruiksaanwijzing. Hoe oud is hij, mochten we overeenkomen steek er dan maar de originele factuur bij.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen