Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:

Het elektriciteitsnet is vol, er wordt gewerkt aan uitbreiding, maar dat gaat nog jaren duren.

In de spits, tussen 5 en 9 uur avonds dreigt overbelasting en afschakeling, z.g.n. black-outs.

Als (tussen?) oplossing stellen leveranciers voor het tarief in de spits hoger te maken om daarmee een prikkel af te geven het verbruik in de spits te beperken.

Ondertussen gaan de maatregelen die het elektriciteit verbruik verder laten stijgen onverminderd door, denk alleen aan de (dwang) maatregelen om over te stappen in een elektrisch aangedreven auto en het sluiten van steden voor benzine en diesel wagens.

Eerder deze week gaven netbeheerders aan, dat men vanaf volgend jaar moet rekenen met steeds meer leveringsproblemen en uitval. Op bewolkte en windstille koude dagen balanceert het net al op het randje.

De eerste reclame spotjes op de radio van de overheid, om tussen 5 en 9 avonds minder elektriciteit te gebruiken zijn al uitgezonden.

Ik heb het al eerder aangegeven, bepaal nu voor jezelf of je een vorm van noodstroom voorziening nodig hebt.

En, laat eindelijk technici beslissingen nemen voor onze energie voorziening in plaats van besluiten van politici.

• Like 2
  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
45 minuten geleden, ceesv zei:

Als (tussen?) oplossing stellen leveranciers voor het tarief in de spits hoger te maken

Ja dat was ons wel duidelijk, dat ze dan weer gigantische winsten maken. Die helaas niet direct terugvloeien in de transitie.

Ze kunnen ook de verduistering (oorlog) en een avondklok voorstellen, echter onze maatschappij werkt ook in de avond en nachturen.

Het lijkt me zinvoller om een winterslaap te propageren en voor die gloeiende zomers toch iets tegen de klimaatopwarming te doen.

Ik zou wel eens willen weten hoeveel stroom die HUB Schiphol verbruikt.

Terug naar het netwerk en spits of dal uren, dat bleek ook niet zo'n fantastische oplossing bij de NS.

Staan wegens overvolle treinen van Rotterdam naar Amsterdam en dan lege treinen na 9:00 uur voor opa's en oma's .

Ik zie het al gebeuren dat we ook NS personeel krijgen die net als in Japan de mensen de trein in proppen.

Files op de autoweg; is dat al verholpen dan?

Netbeheerders zijn technici @ceesv , ik ken er een die heeft inmiddels geen oplossingen meer.

Cantaloop (Flip Out)

The Manhatten Transfer

Geplaatst:

Geen enkel probleem.

Er gaat een enorm datacentrum in de Wieringermeer gebouwd worden, dus we hebben nog veel te veel stroom.

Niks aan de hand. Doemdenken. Vast linksen.😁

Of...🤔

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen