Drs. IJzerbout Geplaatst: maandag om 08:47 Geplaatst: maandag om 08:47 Deze kabel moet aangesloten worden. Kan iemand even komen om dat te doen? 600 aders… 1 "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Moderator ceesv Geplaatst: maandag om 08:54 Moderator Geplaatst: maandag om 08:54 Zodra de ploeg hier klaar is komen ze je kabel lassen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: maandag om 09:23 Geplaatst: maandag om 09:23 @Drs. IJzerbout had je weer het anker vergeten op te halen? 😁 om het te voorkomen kennen we de klic(k) melding https://www.kadaster.nl/producten/woning/klic-melding https://nos.nl/artikel/2556723-opnieuw-schade-aan-kabel-in-oostzee-zweedse-politie-onderzoekt-sabotage Ebeneezer Good Shamen
moonchild Geplaatst: maandag om 19:25 Geplaatst: maandag om 19:25 De stichting voor kleurenblinde electriciens eist dat de discrimatie moet stoppen 1 Alexa open mijn koelkast en stook de bbq op 250 graden. VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2
Rollerboy Geplaatst: 10 uren geleden Geplaatst: 10 uren geleden Op 3-3-2025 om 09:40, opie zei: 👍🏻👍🏻 Op 10-3-2025 om 09:47, Drs. IJzerbout zei: Deze kabel moet aangesloten worden. Kan iemand even komen om dat te doen? 600 aders… Dat waren de lessen die ik op school kreeg. de kabels zijn opgebouwd in paartjes (telkens 2 draadjes.) met kleurcode/kleurherkenning. Paartjes (2 draadjes met een eigen/gelijke kleurcode) bestonden, maar waren herkenbaar volgens de schil (kring of laag) waar ze zich bevonden., zoveel verschillende kleuren had men niet. Als ik de foto bekijk zijn er : blauw-wit , daarnaast rood-wit . dat zouden al 2 verschillende telefoons zijn. de volgende blauw- wit die je tegenkomt zal zich op een andere laag bevinden, zo kan je ze van elkaar onderscheiden, is een andere telefoon. Ik denk niet dat geel-geel een paartje kan zijn, maar geel-groen en geel-rood wel. Ik heb geleerd dit te onderscheiden, was een examenvraag trouwens. 600 draden, dat zijn 300 paartjes (of paren). Oftewel 300 verschillende telefoontoestellen. en die werden door een centrale met relais gestuurd. Elk draadjes werd gesoldeerd. Ik heb nooit zo een volledige spinnekop moeten solderen, ieder deed een 10-tal paartjes als oefening op school. Dit wekt herinneringen op. De printeilanden waren veel groter dan vandaag. Veel mensen vinden dit moeilijk terwijl je met maar 2 draadjes per keer werkt. Als je kantklossen bekijkt is dit voor mij ook moeilijk, terwijl je maar met 2 klosjes per keer een knopje maakt. Het komt erop neer zich niet te vergissen. Een das knopen of een veter knopen doe je ook maar met 2 eindjes. zelfs vlechten doe je maar met 2 eindjes, ook al zie je drie eindjes. 1 over 2 dan 3 over 2. nadien 1 over drie etc. Niet teveel drinken of pillen pakken en dat komt in orde 🙂 Dat ze dit vandaag nog doen? Zijn er dan nog (veel) mechanische (veel) centrales in werking? Is dit een werkaanbieding 😉
Coliseo Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden 3 uren geleden, Rollerboy zei: 🙂 Dat ze dit vandaag nog doen? Zijn er dan nog (veel) mechanische (veel) centrales in werking? Is dit een werkaanbieding 😉 Heb je er al eens bij stilgestaan dat beschadigde Cu-kabels ook hersteld moeten worden ? Dagelijkse kost. Als er met een graafmachine een kabel van 2.000 paar wordt beschadigd, betekent dit dus 4.000 draadjes in de goede volgorde aan elkaar lassen. Niet zelden is de kabel in kwestie over een grotere lengte beschadigd (uitrekking, vochtinsijpeling,...) waardoor er een nieuw kabelstuk moet worden geplaatst. 2 lassen, 8.000 geleiders. 1
Drs. IJzerbout Geplaatst: 4 uren geleden Auteur Geplaatst: 4 uren geleden Het zijn 600 aders gebundeld in 20er paren. Iedere draad heeft een eigen kleurcode. Ik moest vroeger zulke kabels aan sluiten aan een studio patchpanel. Of repareren. dat waren camerakabels. Zo’n 100 aders bij een RCA TK45. Met ook nog dunne coax erbij in. Ik was er een dag zoet mee.Tegenwoordig is dat allemaal Triax kabel of draadloos. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
bellejt Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden bij een 1000 paar zitten er telkens 4 paar in een botje met daarrond een kleuren code draadje.Vele keren meegekeken bij de lassers hoe ze het deden en gaat vrij snel nu met nijpklemmen (pick a bons )per 20 stuks. PS: draden hebben om de zoveel nummers gewoon dezelfde kleur Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen