Moderator ceesv Geplaatst: 15 uren geleden Moderator Geplaatst: 15 uren geleden Greenchoice wil in 2027 per saldo slechts 0,25 cent per teruggeleverde kWh stroom betalen. Ter vergelijking, bij gemeentelijke laadpalen betaal je op dit moment een tarief van 70 tot 80 cent per kWh. Zelf je opgewekte energie gebruiken brengt het meeste op, maar niet iedereen is daartoe in staat. Of andere leveranciers dit teruglever tarief gaan volgen is de vraag, maar onwaarschijnlijk is het niet. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 14 uren geleden Geplaatst: 14 uren geleden Eerst maar eens 2025 door zien te komen. Een kameraad van mij heeft het dak van de oude champignon kwekerij vol liggen met zonnepanelen en er nog 6 bij geplaatst zodat hij zijn auto en die van de zoon kan opladen. Dat loont in ieder geval. Oil & Water Boy George, Culture Club
Moderator ceesv Geplaatst: 14 uren geleden Auteur Moderator Geplaatst: 14 uren geleden Ik heb 6,6 kW peak in de tuin liggen, eergisteren, een regenachtige dag, was de dagopbrengst een magere 4 kWh. 6 extra panelen gaan niet het verschil maken, dat je dan 2 auto's kunt opladen. Op dit moment krijg ik uit mijn panelen op een zonnige onbewolkte dag rond de 20 kWh. In de zomer wordt dat ongeveer het dubbele. Bij terugleveren krijg ik 13,01 cent vergoed. 1 kWh kopen kost 20,13 cent. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
bellejt Geplaatst: 14 uren geleden Geplaatst: 14 uren geleden dit gaat mss in nederland maar in belgie loont het stilaan de moeite niet meer want bij terugleveren krijg je amper wat en betaal je nog netkosten ook.Enkel een zware thuisbatterij zou gunstig worden als die enorm in prijs dalen. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
JDB007 Geplaatst: 13 uren geleden Geplaatst: 13 uren geleden Dit is mijn opbrengst met 16 panelen en mag mij gelukkig prijzen dat ik nog een terugdraaiende teller heb.
Con Geplaatst: 13 uren geleden Geplaatst: 13 uren geleden 1 uur geleden, ceesv zei: Greenchoice wil in 2027 per saldo slechts 0,25 cent per teruggeleverde kWh stroom betalen. Ter vergelijking, bij gemeentelijke laadpalen betaal je op dit moment een tarief van 70 tot 80 cent per kWh. Zelf je opgewekte energie gebruiken brengt het meeste op, maar niet iedereen is daartoe in staat. Lees bijna niemand. Of andere leveranciers dit teruglever tarief gaan volgen is de vraag, maar onwaarschijnlijk is het niet. Engie heeft ook een en ander aangekondigd. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
minplus Geplaatst: 10 uren geleden Geplaatst: 10 uren geleden Panelen zijn prima voor eigen gebruik. Maar over 5 jaar moet je betalen voor terugleveren, gok ik gezien de ontwikkelingen. Dus je moet voor veel geld een dikke batterij kopen om dit te voorkomen. Of ben ik wat teveel wantrouwig en na jaren ook wat cynisch? 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen