Ga naar inhoud

Powerpack aansluiting voor HAM radio en/of Transistor radio

Ga naar oplossing Opgelost door moonchild,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Er zijn bij mogelijke energie problemen WAKA WAKA powerpacks die je kan gebruiken voor een radio transistor ontvanger of smartphone.

WAKA WAKA met opslag als Powerpack werkt op zonne-energie (overdag) en wordt in de Afrikaanse buitenregio's gebruikt voor licht en radio ontvangst daar het na 18:00 donker is.

Hoe ga je te werk als je dat in jouw 72 uur noodvoorzieningen pakket nu wilt opnemen.

Screenshot_20.thumb.png.62b43229f15c7112e1108350b42d32b5.png

More Than I Can Bear

Matt Bianco

Geplaatst:

Wat wil je dan in de lucht houden? Er moet wel iets te ontvangen zijn.

Ikzelf kan astra 1/2/3 blijven ontvangen ;) in theorie.........

Alexa open mijn koelkast en stook de bbq op 250 graden.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Geplaatst:

Wat je wilt kunnen blijven ontvangen is op zijn minst informatie over de situatie, op welke wijze die uitgezonden wordt en/of welke taal is niet relevant maar wel dat je bij een langer durende blackout toegang hebt tot die informatie van jouw overheid of geburen in de EU.

More Than I Can Bear

Matt Bianco

• Oplossing
Geplaatst:

mijn setup: e-bike met 1kWh accu  -----adapter usb/19V  ------  asus laptop  ------  usb sat receiver gevoed door laptop   ----- lnb

betaalbaar

hoe zal het in een crisis met starlink van Elon gaan

Inmarsat

Alexa open mijn koelkast en stook de bbq op 250 graden.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Geplaatst: (aangepast)

waarom zo moeilijk?

ik heb gewoon een radio met een ingebouwde zonnecel voor het opladen en als er geen zon is dan zit er gewoon een slinger aan en met 5 minuten draaien aan die slinger kun je ongeveer een uur radio luisteren.

Radio (FM en DAB+) kan tevens gebruikt worden als zaklamp, als waarschuwingslicht of je kunt hem als accupack gebruiken. (5V DC)

sangeanMMR-99_Black.thumb.png.f6c60a1d9b823ca20dc27b10437ede28.png

Deze dus en geloof het niet, er komt ook nog een bijzonder goed geluid uit voor het formaat van de radio (gaat alleen niet zo hard)

afm. 202.8mm x 113.7mm x 89.4mm dus lekker handzaam ipv. zo'n grote bouwradio.

Ik zie alleen wel dat dat ding flink in prijs is gestegen, ik heb er nieuw 89 euro voor betaald (gebruik hem al een hele poos als ik alleen in een sporthal oid. aan het werk ben) en hij staat nu voor maar liefst 155 - 179 euro te koop.

Maar je kunt soortgelijke radio's ook van andere merken vinden die dan ook een stuk goedkoper zijn. 

Zoek maar eens op LENCO MCR-113BK

Niet te vergelijken met de Sangean maar ook met goed 30 euro een heel stuk goedkoper

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:

@gerrit B, de kwestie zou wel eens uit de hand kunnen lopen en een EMP (electric magnetical pulse) doet je transistorradio doorbranden.

Dus leg hem maar afgesloten in een diepvries zakje in je koelkast.

More Than I Can Bear

Matt Bianco

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen