minplus Geplaatst: 18 uren geleden Geplaatst: 18 uren geleden We hebben al tig jaren dag-nacht stroom via Essent, inmiddels met een dubbele meter. Dat was eerder heel erg zinnig en scheelde flink. De laatste tijd werd het steeds onzinniger en per 1 april (geen aprilgrap, hoewel...) scheelt het nog 0,00363 cent per kilowattuur oftewel 3 en een half duizendste cent. Volslagen waanzin dus. Heeft iemand een idee hoeveel het kost bij die club om over te schakelen naar 1 tarief? Goegelen (wat een hopeloze zoekmachine) levert niets zinnigs. En dan bedoel ik alleen de overschakel-kosten. Niet het effect in stroomkosten per jaar want dat is inmiddels een onzinnige berekening met alleen maar tijdverspilling. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Mrbeam Geplaatst: 18 uren geleden Geplaatst: 18 uren geleden Als je echt wilt besparen en kan je stroomverbruik een beetje plannen, dan is een dynamisch tarief wat om naar te kijken. Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925
minplus Geplaatst: 17 uren geleden Auteur Geplaatst: 17 uren geleden Mogelijk. En heb ik ook wel overwogen of dat iets is. Maar dat is een andere vraag. Want dan praat je over het jaartarief. Mijn vraag is: hoeveel vraagt de club voor het overgaan van dubbeltarief naar enkeltarief? Ik vrees gigantisch veel. Als ze fatsoenlijk zouden zijn zou ik zeggen 10 a 20 euro. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
gerrit B Geplaatst: 16 uren geleden Geplaatst: 16 uren geleden dit vind ik op de site van gaslicht Quote Wat is voordeliger: enkeltarief of dubbeltarief? Als u overdag veel stroom verbruikt, ligt het voor de hand om voor enkeltarief te kiezen. Dit tarief is lager dan het normaaltarief bij dubbeltarief. Gebruikt u juist ‘s nachts veel stroom? Dubbeltarief is pas goedkoper als u meer dan 3500 kWh per jaar aan stroom verbruikt en minstens de helft van deze energie gebruikt tijdens daluren. De verschillen tussen enkel- en dubbeltarief worden wel steeds kleiner. Het verschil is meestal maar 1 of 2 cent. Welk soort contract u het beste kunt afsluiten, hangt af van hoeveel stroom u verbruikt. De tarieven verschillen per energieleverancier. Deze zijn terug te vinden in onze energievergelijker. Als u aanvinkt dat u een slimme meter heeft, kunt u uw verbruik in normaaltarief en daltarief opsplitsen. Overstappen van dubbeltarief naar enkeltarief of andersom Energieleveranciers weten wat voor meter u heeft. In principe krijgt u standaard dubbeltarief als u een slimme meter heeft. U kunt bij de leverancier een verzoek indienen om op basis van enkeltarief afgerekend te worden, maar dat kan niet bij alle leveranciers. Wilt u dit toch? Kijk dan of het slim is om over te stappen. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
wanderer Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden ik heb een slimme meter met enkel en dubbel tarief, alleen beiden zijn wat kosten betreft exact gelijk..... Samsung 40D6510WS
gerrit B Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden Als je ook zonnepanelen hebt dan klopt dat niet helemaal. De opbrengst van zonnepanelen wordt nl. alleen maar verrekend met de stroom die je tijdens het hoge tarief verbruikt als je gebruik maakt van dubbel tarief. Dus de stroom die je in het laag tarief verbruikt daar betaal je de volle belasting ed. over terwijl de stroom die je overdag levert (als je meer opwekt dan verbruikt) zonder belasting ed. is. Zou je enkel tarief hebben dan wordt de opbrengst van je panelen ook verrekend met de stroom die je tijdens het nacht tarief verbruikt en het voordeel zit hem dan in het salderen van je gehele stroomverbruik en niet alleen het verbruik tussen 7.00 uur tot 23.00 uur. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
wanderer Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden geloof ik niet in de weekeinde is er laag tarief en dat wordt volgens mij gewoon verrekend... Samsung 40D6510WS
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen