minplus Geplaatst: 15 uren geleden Auteur Geplaatst: 15 uren geleden Ik denk dat ik maar een keer ga bellen met de club over hoeveel het kost om de meter van 2 naar 1 om te zetten. Met een AI-robot die ook niets zal leveren behalve onzin, want zelfs jullie hebben zo te zien ook geen enkel idee. Zal ook verspilde tijd worden, denk ik zo op grond van ervaringen. Of gewoon maar de zaak omzetten waar ze dan 100 euro voor gaan rekenen. Sorry dat ik wat cynisch ben geworden waar het geld betreft. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
gerrit B Geplaatst: 14 uren geleden Geplaatst: 14 uren geleden Ik had een site gevonden waar je een overzicht kreeg bij wie het mogelijk was om van dubbel tarief naar enkel tarief te gaan en bij wie niet. Zal even kijken of ik die terug kan vinden. Zou op zich vreemd zijn als ze er veel geld voor vragen want van enkel naar dubbel ging gratis. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
gerrit B Geplaatst: 14 uren geleden Geplaatst: 14 uren geleden hier kun je het vinden enkel of dubbel tarief overzicht even naar beneden scrollen voor de lijst. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
gerrit B Geplaatst: 14 uren geleden Geplaatst: 14 uren geleden 31 minuten geleden, minplus zei: Zal ook verspilde tijd worden, denk ik zo op grond van ervaringen. kan me er iets bij voorstellen. Heb vorig jaar bij hun 2 contracten afgesloten (mijn bedrijfspand heeft 2 adressen met elk een eigen meterkast) Kreeg eerst alleen maar een bevestiging van 2A en niet van 2B Dus er achteraan gebeld en ze zouden 2B ook in orde maken. Kreeg ook een bevestiging voor 2B maar wat bleek later? Hebben ze 2B bij onder het contract van 2A gezet zodat ze maar 1 keer een welkomstpremie hoeven te betalen terwijl ik voor beide panden wel het volle pond aan leveringskosten ed. moet betalen. Dus weer gebeld dat ik daar niet mee akkoord ging of dan ook maar 1 keer leveringskosten wil betalen en daar ben ik dus vanaf vorig jaar april al mee bezig om dat geregeld te krijgen bij Essent. Het laatste bericht is van een paar weken geleden met dat ze de welkomstpremie nu ook voor 2B hebben aangevraagd (is dus nog niet toegezegd) maar ben benieuwd wat er gaat gebeuren als straks in April het contract afloopt. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
minplus Geplaatst: 13 uren geleden Auteur Geplaatst: 13 uren geleden 45 minuten geleden, gerrit B zei: hier kun je het vinden enkel of dubbel tarief overzicht even naar beneden scrollen voor de lijst. Dat gaat helaas over de teruglevering bij zonnepanelen. Totaal iets anders dan mijn vraag. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
minplus Geplaatst: 13 uren geleden Auteur Geplaatst: 13 uren geleden Nogmaals. Hoeveel vraagt een club, in mijn gevel Essent, voor het overzetten van dag/nacht naar alleen maar de hele tijd hetzelfde. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
gerrit B Geplaatst: 13 uren geleden Geplaatst: 13 uren geleden 11 minuten geleden, minplus zei: Dat gaat helaas over de teruglevering bij zonnepanelen. Kan zijn dat ik het dan verkeerd lees, maar daar is een lijst te vinden bij welke leveranciers het mogelijk is om ondanks dat je een slimme meter hebt toch een enkel tarief contract af te gaan sluiten. Dus mocht je over willen stappen dan zie je daar al meteen bij wie je geen enkel tarief contract af kunt sluiten Hoeveel het kost om van enkel naar dubbel te gaan of van dubbel naar enkel is blijkbaar een groot geheim want dat geeft geen enkele energiemaatschappij aan en daar zal je over moeten bellen. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
youriy Geplaatst: 12 uren geleden Geplaatst: 12 uren geleden Er zijn geen overschakelkosten. https://www.essent.nl/kennisbank/stroom-en-gas/energierekening/verschil-enkeltarief-dubbeltarief clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
gerrit B Geplaatst: 11 uren geleden Geplaatst: 11 uren geleden Ik had die pagina ook gezien maar dit blijkbaar over het hoofd gezien Quote Als je gebruik maakt van uitrol slimme meter (via je netbeheerder) is de wisseling gratis. Goed om te weten: als je meter al geschikt is, brengt het aanpassen van enkel- naar dubbeltarief of andersom geen extra kosten met zich mee. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
wanderer Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden (aangepast) 11 uren geleden, minplus zei: Ik denk dat ik maar een keer ga bellen met de club over hoeveel het kost om de meter van 2 naar 1 om te zetten. Met een AI-robot die ook niets zal leveren behalve onzin, want zelfs jullie hebben zo te zien ook geen enkel idee. Zal ook verspilde tijd worden, denk ik zo op grond van ervaringen. Of gewoon maar de zaak omzetten waar ze dan 100 euro voor gaan rekenen. Sorry dat ik wat cynisch ben geworden waar het geld betreft. 3 uren geleden aangepast door wanderer commentar verwijderd Samsung 40D6510WS
Con Geplaatst: 28 minuten geleden Geplaatst: 28 minuten geleden Op 15-3-2025 om 10:46, gerrit B zei: Als je ook zonnepanelen hebt dan klopt dat niet helemaal. De opbrengst van zonnepanelen wordt nl. alleen maar verrekend met de stroom die je tijdens het hoge tarief verbruikt als je gebruik maakt van dubbel tarief. Dus de stroom die je in het laag tarief verbruikt daar betaal je de volle belasting ed. over terwijl de stroom die je overdag levert (als je meer opwekt dan verbruikt) zonder belasting ed. is. Zou je enkel tarief hebben dan wordt de opbrengst van je panelen ook verrekend met de stroom die je tijdens het nacht tarief verbruikt en het voordeel zit hem dan in het salderen van je gehele stroomverbruik en niet alleen het verbruik tussen 7.00 uur tot 23.00 uur. Dat is niet helemaal waar, in het weekend geldt op de dag ook laagtarief. En bij mij schijnt de zon ook op zaterdag en zondag, ook als ik ga vissen... Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen