Ga naar inhoud

Blokkeert TVV CAM met gezinnetje op geluid bij opnemen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bovenstaande is misschien een domme vraag, maar ik vind het toch waard ze te stellen.

Ik heb twee TVV kaarten met zo'n oude cam met een gezinnetje op. Ik heb daar nooit problemen mee gehad.

Een tijdje terug had ik de kans om een schitterende Loewe tv voor een leuk prijsje aan te kopen. Dat is de nog niet zolang geïntroduceerde Stellar.

Dat ding heeft een interne SSD voor lineair opnemen. 

Als ik wat opneem terwijl die televisie ingeschakeld is, is de opname gemaakt, maar zonder geluid. Doe ik dezelfde opname van een zender die niet gecodeerd is (ZDF bvb) is er wel geluid.

Als ik de opname maak terwijl gedurende de hele opnameduur de tv uitgeschakeld is, is er ook geluid.

Dat is een redelijk populaire tv in Duitsland. Niemand schijnt over deze fout melding te maken. Loewe Benelux denkt aan een softwarefout, maar weten niet of en wanneer dat opgelost wordt.

Nu begin ik me al vragen te stellen of dat niet die kaart is dat icm deze tv problemen geeft.

Iemand dat al eens meegemaakt?

(In mijn vorige Loewe tv had ik dat issue niet, maar daar zaten er dan ook twee in.)

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Geplaatst:

De ZDF is een vrij te ontvangen zender via satelliet...

Wel is de Astra 19,2 Oost op een nieuwe 1P overgeschakeld met nieuwe transponders

Eens een zender zoek loop initiëren op de TV?

2 Wicky

Hooverphonic

Geplaatst:

Tonski, bedankt voor je snelle antwoord, maar ik denk dat je niet helemaal mijn vraag begrepen hebt...

De problemen die ik ervaar zijn bij de zenders gedecodeerd via die TVV kaart. Zijnde VRT 1, VTM,...

Neem ik van die specifieke zenders op heb ik het zitten: geen geluid. En die zitten toch op 23,5?

Alle vrije zenders, op 19,2 op 23,5, maakt niet uit. Die hebben geluid. De grote gemene deler is dat ze niet gedecodeerd moeten worden door die kaart.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

• Moderator
Geplaatst:

Kan je bij de weergave nog een audio kanaal selecteren?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Loewe was de B&O van Duitsland. Mooi qua design en behoorlijk geluid. Als ik het goed heb ook één van de weinige merken die een dubbele CI+ had. Maar wel veel issues qua software. Kan me problemen voor de geest halen met het toenmalige Freenet. Nooit opgelost.. Kwade tongen beweerden dat dit mede de ondergang van Loewe betekende. Peperduur, mooi, maar niet stabiel..

De CAM met gezinnetje bestaat niet. Het is losse kaart met familiefoto. De witte CAM wordt daarmee gecertificeerd. De CAM met zwarte wereldbol niet meer.

aangepast door Mimisiku

Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan…

Geplaatst:

@ceesv neen, daar is nergens een mogelijkheid toe, eigenlijk vreemd.

@Mimisiku Vooral het feit dat Loewe tv's tot een jaar of 3-4 terug eigenlijk niet "smart" waren deed ze toen de das om. Dat hoorde ik van de mensen van Loewe zelf en de potentiële klanten bij ons in de winkel gaven vaak die opmerking en gingen voor wat anders. Het waren die toestellen die een dubbele CI hadden en ook interne HDD. Freenet in België is denk ik niet gebruikt, of tenminste dan ken ik het toch niet.

Nu hebben ze op hun topmodel, die Stellar, zoals ik nu eentje heb staan een samenwerking aangegaan met Tizen. Menu is op enkele dingen na net Samsung. Er zitten eigen chips in, zelfs een eigen moederbord, dus ik kan me wel voorstellen dat er nog wat driverissues zouden zijn. Enkel gek dat ik er, over mijn specifiek gevel, weinig over las.

Ik heb me idd vergist. Het is een cam met wereldbol op die ik heb. 

Die in de Vu+ en in die vorige Loewe tv (was een Bild 5.65 OLED) doen en deden het prima daarmee.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...