de vrije fries Geplaatst: 17 maart Geplaatst: 17 maart Amerika's stem tot zwijgen gebracht: Amerikaanse regering stopt buitenlandse uitzendingen Nu nemen Donald Trump en Elon Musk ook de bijl naar redacties, omroepen en zendmasten. De nieuwe Amerikaanse regering stopt volledig met de buitenlandse omroep en beëindigt deze. Alle vaste medewerkers zijn al ontslagen. Met het argument van kostenbesparingen besloot zijn regering de Voice of America af te schaffen. De Amerikaanse regering nam de controle over het station over kort nadat Trump aantrad De achteruitgang van VoA begon met de beëindiging van alle contracten met de persbureaus AP, Reuters en AFP op 13 maart. Vandaag de volgende klap: in de overkoepelende organisatie, die VoA en Radio Free Europe/Radio Liberty exploiteert, werden medewerkers ontslagen. Journalisten hoorden pas dat ze waren ontslagen toen ze op het punt stonden de uitzending in te gaan Sommige zenders in het Midden-Oosten en Azië zenden nu alleen nog muziek uit, omdat er geen journalistiek programma meer is. Verdere sluitingen worden binnen een paar uur verwacht, en een definitieve sluiting van de stations zal waarschijnlijk slechts een kwestie van dagen zijn. Een op handen zijnde sloop van de zenders lijkt onvermijdelijk om een voldongen feit te creëren. https://www.radioszene.de/200940/usa-auslandsrundfunk-voa.html groeten uit het vrije friesland deskundigheid door ervaring
Eduard07 Geplaatst: 17 maart Geplaatst: 17 maart Het tegendeel van de in het vooruitzicht gestelde "snelle en zware economische sancties tegen Rusland", i.i.g.. Trump is sneller en gemakkelijker bij het "bestraffen" van Canada of de Houthi's.... Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Tonskidutch Geplaatst: 18 maart Geplaatst: 18 maart Ja volgens mij was het monddood maken van omroepen en pers ook zo'n dingetje bij Putin. Het voorbeeld voor Trump. Eens horen wat ze er vandaag van bakken die twee. Vaporous Elsiane
Codx Geplaatst: 18 maart Geplaatst: 18 maart (aangepast) Trump maakt de pers niet monddood. Al die lui bij de VoA zijn blue voters en steken dat niet bepaald onder stoelen of banken en daar zit het probleem. Die laten enkel de mening van woke links Amerika horen en de rest komt niet aan bod. Moet je als media beide kanten leren belichten. Het is hetzelfde als hier ooit het geval was, Wij hadden ook een wereldomroep die er was om Nederlanders in het buitenland te informeren. Ineens wordt het roer radicaal omgegooid en kunnen de Nederlanders in de stront zakken en worden alle uitzendingen gericht op buitenlandse groepen en in talen die wij niet verstaan en wordt het enkel gebruikt om propaganda te verspreiden. En dat van onze belastingcenten. Dan ben je toch ook blij als het stopt... 18 maart aangepast door Codx 2 1 SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Tonskidutch Geplaatst: 18 maart Geplaatst: 18 maart Nou ja, het is toch goed dat buitenlanders uit verwegistan en daaro te horen krijgen in hun eigen taal dat ze hier niet moeten komen gezien alle tekorten die er zijn. Maar van vluchtelingkamp naar COA lijkt dus nog steeds te aantrekkelijk. p.s. betreffende Trump, als je maar twee partijen stelsel hebt is het duidelijk dat CNN er niet aan tafel zit en Fox wel. so? Vaporous Elsiane
Drs. IJzerbout Geplaatst: 18 maart Geplaatst: 18 maart 1 uur geleden, Codx zei: Wij hadden ook een wereldomroep die er was om Nederlanders in het buitenland te informeren. Ja, ik mis Jan Pelleboer die knalde uit alle radio’s op de camping om aan de anderen te laten horen dat je de Wereldomroep kon invangen op je kofferradio. En dan je rot lachen en leedvermaak dat het prachtig weer was op jouw locatie maar het in Nederland regende en rotweer was. 😂😂😂 "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Codx Geplaatst: 18 maart Geplaatst: 18 maart 1 uur terug, Tonskidutch zei: Nou ja, het is toch goed dat buitenlanders uit verwegistan en daaro te horen krijgen in hun eigen taal dat ze hier niet moeten komen gezien alle tekorten die er zijn. Maar dat is toch niet onze of in dit geval hun taak ? Dan wil je dus doelbewust propaganda verspreiden, dat kan natuurlijk maar dan moet je het op een andere manier vorm geven en duidelijk zijn over zijn wat je met de burger z'n belastingcentjes doet. Ik ben wel voorstander van een wereldomroep maar de focus moet liggen op je eigen mensen in het buitenland bedienen, dat er anderen mee luisteren is mooi mee genomen. Dat betekend voor de VoA alleen in het Engels uitzenden en zorgen dat het nieuwsgeving zoveel mogelijk "unbiased" is, Nu is dat natuurlijk best lastig. Maar bijv. CNN en NBC' beginnen langzaam door te krijgen dat ze enorm zijn doorgeslagen met hun kant kiezen. Ze worden compleet uitgekotst door de bevolking en de inkomsten zijn aan alle kanten opgedroogd. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
D-box Geplaatst: 18 maart Geplaatst: 18 maart Nja, ik kijk nooit naar VoA, het interesseert me geen reet. Als ik nieuwe frequenties inlees waar die zender op zit check ik m even. Voor de rest kijk ik er nooit naar. ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen