Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb tegenwoordig een Tracvision schotel aan boord, werkt prima en meest gebruikt voor Britse zenders. De schotel thuis moet nodig opnieuw uitgericht worden en omdat kaartje geen update meer gekregen had, vandaag kaartje even meegenomen naar aan boord. Binnen de kortste keren kaartje weer actief nog voor ik update kon aanvragen. Nu was me bij eerste installatie al opgevalllen dat kanalen scannen met de Tracvision leidde tot heel veel draaien, daarom ontvangen maar even thuis laten scannen.

Maar nu vandaag prima ontvangst op NPO1, maar schakel naar bijv. RTLZ dan heb ik gelijk beeld maar na enkele seconden storingen en gaat de schotel zoeken, sommige andere kanalen van CD helemaal geen beeld, eindeloos zoeken van de schotel.

Zit er zoveel signaalsterkte verschil in de diverse kanalen bij CD of speelt er iets anders? De gebruikte ontvanger is een Avtex TV

(Heb ook een 4G antenne in de mast, dus de CD kanalen zijn meestal ook via de app te bekijken)

Geplaatst:

Je schrijft in de kop  "Signaalsterkte verschillen binnen dezelfde transponders"  maar ik heb de indruk dat je bedoeld  "bij Canal Digitaal bij verschillende transponders"
Signaalverschillen binnen dezelfde transponder kan namelijk niet.

Geplaatst:

Dat laatste dacht ik dus ook, maar van NPO1 naar RTLZ gaf direct beeld, dus die lijken mij op dezelfde transponder te zitten en toch verschil.

• Moderator
Geplaatst:
24 minuten geleden, satvet zei:

Dat laatste dacht ik dus ook, maar van NPO1 naar RTLZ gaf direct beeld, dus die lijken mij op dezelfde transponder te zitten en toch verschil.

RTL Z zit op 11856 V

NPO 1 zit op 12187 H

Ze zitten dus niet op dezelfde transponder, zelfs niet op dezelfde polariteit.

Signaal verschillen zijn dus te verwachten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Mijn kennis is duidelijk niet op to date, zal eens een overzichtje maken van een rijtje kanalen. Eens kijken waar de schotel problemen mee heeft en of daar een lijn in zit.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen