satvet Geplaatst: 18 maart Geplaatst: 18 maart Aan boord heb ik een Avtex TV, werkt prima op 230Volt, maar schakel ik hem in op 24 Volt, dan werkt deze prima behalve dat na ong. een halve minuut het geluid uitvalt. Nu is werken op 24 Volt niet strikt noodzakelijk, er is een omvormer aan boord en meestal wordt gekeken met walstroom dus na enkele herhaalde pogingen waarbij vanaf inschakelen al geen geluid er uit kwam het maar zo gelaten. Omdat het eigenlijk onzin is om een omvormer in te schakelen als het ook rechtsstreeks op 24 Volt kan, maar weer eens getest, zelfde resultaat, na een halve minuut geen geluid en bij herhaald starten vanaf begin geen geluid, verder werkt alles naar behoren. De leverancier weet hier geen raad mee en van Avtex in de UK geen reactie op mijn mail. Direct na aanschaf ook even op 24 V gehad en toen werkte het wel. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Psychosammie Geplaatst: 18 maart Geplaatst: 18 maart De TV staat niet per ongeluk op 12 volt? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
satvet Geplaatst: 18 maart Auteur Geplaatst: 18 maart Nee, aparte draadjes voor getrokken rechtsstreeks naar de accu's, maar op 12 Volt moet de TV ook kunnen werken.
Moderator ceesv Geplaatst: 18 maart Moderator Geplaatst: 18 maart 27 minuten geleden, satvet zei: aparte draadjes Ik mag hopen dat het geen draadjes maar stevige kabels zijn. Je problemen kunnen hun oorsprong hebben in een te lage spanning door verlies in te dunne bedrading. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
satvet Geplaatst: 19 maart Auteur Geplaatst: 19 maart Precies om dat te voorkomen heb ik die "draadjes" getrokken maar zijn stevige kabels wat oversized. Maar zelfs dan nog, de TV werkt ook op 12 Volt, dus aangesloten op accu's die onderlaadspanning staan is het zeker geen spanningsprobleem. De TV zelf geeft overigens zelf ook aan dat de spanning ruim voldoende is.
Moderator ceesv Geplaatst: 20 maart Moderator Geplaatst: 20 maart Het enige wat mij invalt is een temperatuur probleem. Bij 24 volt zal er mogelijk meer warmte worden ontwikkeld. Is het scherm ingebouwd of hangt het vrij? Het toestel ter reparatie aanbieden bij de dealer? Je zou ook een externe 24 Volt naar 12 Volt omzdtter kunnen toepassen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
satvet Geplaatst: donderdag om 19:57 Auteur Geplaatst: donderdag om 19:57 Nou, te warm binnen een halve minuut...... Het vreemde is ook dat als ik hem even later weer aanzet, het geluid direct weg blijft. Toestel hangt helemaal vrij aan een zwenkarm (speciaal geval voor mobiel, kan ingeklapt vergrendeld worden). Zal 'm eens testen op 12Volt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen