Mathjanssen Geplaatst: 18 maart Geplaatst: 18 maart Gisteren i.v.m steeds opnieuw opstarten pc win11 schoon geinstaleerd. Nadien kon ik mijn VU+solo4K via de verkenner niet benaderen. Bij mijn 2de box VU+Ultimo idem. Boven op de slaapkamer een 2de VU+solo4K kon ik wel inloggen en bij de HDD komen. In windows instellingen SMB aangevinkt. Bij de 1ste VU+ Solo4k kreeg ik de melding"kan netwerkpad niet vinden" Bij de Ultimo idem. Vandaag opeens kon ik wel in de Ultimo maar in de eerste Solo4k nog steeds niet. Ook met filezilla kom ik niet bij de HDD. wil de opgenomen films op mijn NAS zetten. groet MJ
Tonskidutch Geplaatst: 19 maart Geplaatst: 19 maart Overigens deze vraag hadden we enkele weekjes geleden ook al. wegens de aangescherpte veiligheidsonderdelen krijg je alleen nog ftp toegang Venus As A Boy Björk
Mathjanssen Geplaatst: 19 maart Auteur Geplaatst: 19 maart Veemd, heb 3 boxen in huis, Na schone herinstalatie van windows11 kan ik via verkenner maar in 1 box bij de HDD komen De andere 2 boxen gaven (kan netwerkpad niet vinden). Gisteren opeen kon ik weer in 1 van de 2 netwerkpad boxen en in 1 kom ik niet in. De box waar ik nog steeds net in kan wordt wel door Filezilla gezien in het netwerk maar geen toegang. groet MJ
Tonskidutch Geplaatst: 19 maart Geplaatst: 19 maart Oorzaak: Windows 11 24H2 heeft het beveiligingsniveau verhoogd en staat standaard geen toegang meer toe tot gedeelde bestanden zonder het verstrekken van referenties. Dit betekent dat onveilige verbindingen standaard niet worden toegestaan en dat je niet langer toegang hebt tot de gedeelde bestanden op een andere computer, tenzij je een gebruikersaccount en wachtwoord hebt op die computer. vertaald van deze Site https://www.wintips.org/fix-windows-11-24h2-cannot-access-network-shares-0x80070035/ Er zijn mensen die de onveilige verbinding wel toestaan, maar dat kent risico's mochten er bozewichten in je netwerk ronddolen. Hier een uitgebreidere uitleg die ook voor VTI op de receivers geldig is. https://forums.openpli.org/topic/100707-kan-harde-schijf-vu-niet-openen-windows-11-pro-weigert-toestemming/page-3#entry1675476 dus inloggen met wachtwoord is een andere optie als je een netwerklocatie toegevoegd hebt Venus As A Boy Björk
bellejt Geplaatst: 19 maart Geplaatst: 19 maart een image update gedaan ? De recente eisen een passwoord en bij sommigen is samba uitgeschakeld Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Mathjanssen Geplaatst: 19 maart Auteur Geplaatst: 19 maart Veemd, heb 3 boxen in huis, Na schone herinstalatie van windows11 kan ik via verkenner maar in 1 box bij de HDD komen De andere 2 boxen gaven (kan netwerkpad niet vinden). Gisteren opeen kon ik weer in 1 van de 2 netwerkpad boxen en in 1 kom ik niet in. De box waar ik nog steeds net in kan wordt wel door Filezilla gezien in het netwerk maar geen toegang. groet MJ
Mathjanssen Geplaatst: 19 maart Auteur Geplaatst: 19 maart Ik schreef vreemd, voor de helderheid ik twijfel niet aan de info van Tonskidutch. maar is het dan niet vreemd dat ik in de VU+ solo4k op mijn werkkamer niet via verkenner in mijn box kan komen. Dit was met de VU+ Ultimo gisteren ook zo, maar opeens kon ik via de verkenner er wel in komen. Het zal toch niet zijn dat na een update ik wel in de ene box kan komen en in de andere niet. groet MJ
Tonskidutch Geplaatst: 19 maart Geplaatst: 19 maart Heb je voor root een wachtwoord ingesteld op alle boxen? Of heb je samba users aangemaakt op alle boxen? Venus As A Boy Björk
Mathjanssen Geplaatst: 19 maart Auteur Geplaatst: 19 maart Ik heb voor alle boxen root ingesteld met alle3 hetzelfde wachtwoord. groet Mj
Tonskidutch Geplaatst: 19 maart Geplaatst: 19 maart Maak je in de verkenner een netwerklocatie aan \\192.168.178.100\hdd\media ? Of gebruik je de naam van de receiver dus \\VuUltimo\media\hdd ? Bij de eerste moet ook bestanden delen onder windows ingeschakeld zijn. Venus As A Boy Björk
bellejt Geplaatst: 19 maart Geplaatst: 19 maart zoals reeds gemeld maar mss over gelezen : staat je samba op de box nog aktief ? Anders kan je eeuwig blijven proberen Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Tonskidutch Geplaatst: 19 maart Geplaatst: 19 maart in DCC_E2 die is altijd bij startup actief kijk maar Venus As A Boy Björk
bellejt Geplaatst: 19 maart Geplaatst: 19 maart in sommige images moet je die starten en zelfs downloaden.Weet dat er in openvix een bug zat waardoor die niet opkwam en je simpel wat moest aanpassen in de smb.conf. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Tonskidutch Geplaatst: 19 maart Geplaatst: 19 maart Grappig is om te melden dat de DNS nameserver wegens de applicaties feed+ en zdfmediathek niet de router is maar die van je provider wegens het ophalen van de covers etc. En dan kan het ook zijn dat de pC niet de netwerkmap (privé netwerk) kan vinden want die gaat dan via de provider dus buiten de deur. Kreeg een popup met de vraag naar de cridentials en het wachtwoord, ik had een keer succes daarnet met root:passwd Venus As A Boy Björk
bellejt Geplaatst: 19 maart Geplaatst: 19 maart hier staat DNS : primary het LAN adres router en secundary adres DNS provider.Werkt alles netjes 1 Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen