Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Tonski, Ik gebruik naam reciever via verkenner hij ziet de box ook maar ik kom er niet in. Gisteren ander image erop gezet en ik meen te weten als je hem daarna benaderd er een soort inlog venster komt waar normaal root en dreambox staat.

Belljet Sam ba is aktief anders kan ik toch ook niet in de andere 2 boxen, en daar kan ik gewoon in. Waar het niet gat krijg ik "kan netwerkpad niet vinden".

MJ

Geplaatst: (aangepast)

samba is aktief in al je boxen ? Wil niet zeggen dat het in de box waar je niet in kan aktief is hé want is box gerelateerd.Je zegt ander image erop dus antwoord eens of je daarna passwoord hebt ingesteld ?  Is ook de netwerkgroep nog juist in de boxen waar je niet in kan ? Zelfde netwerk lan range ?

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Nee ik schreef al dat er normaal een inlog venter komt waar je root en ww kunt invullen.  Daar ik niet in de box kan kan ik ook geen ww invullen vooraf.   Ik heb wel met setpasword plugin een wachtwoord ingesteld.  Alleen inloggen via verkenner krijg ik gelijk ""kan netwerk pad niet vinden"

groet Mj

Geplaatst:

wachtwoord kan je toch gewoon in de box invullen in het image.Moet ik hier zelfs in verkenner nooit ingeven en kan volledig in al mijn boxen via verkenner.Je groep moet wel hetzelfde zijn en die wil wel eens veranderen na een update of ander image.

PS : je stelt dus gewoon in de box alles in en dan zeker een nieuwe een netwerkscan in verkenner van je PC .Zie je daar je box staan dan staat het netwerk en de workgroep al goed. Kan je op zijn minst via FTP in je box want als dat al niet gaat is er heel wat mis aan instellingen

Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Geplaatst:

s6

Geplaatst:

probleem is half opgelost. Ik heb hier 2 pc`s. eentje heet Pc links en eentje heet Pc rechts. Met pc rechts kom ik niet in de betreffende VU+solo4K

maar nu net met pc links proberen in te loggen op de VU+solo4K en ja hoor hij vroeg om gebruikersnaam (root) en WW. na ww te hebben ingegeven kan ik als voorheen inloggen op de Solo4k.  Daarna pc rechts geprobeert maar helaas pindakaas kan netwerkpad niet vinden.

Kan nu wel opgenomen contant op de NAS zetten.

groet Mj

Geplaatst:

lees : dan zeker een nieuwe een netwerkscan in verkenner van je PC

Geplaatst:

Ik heb dit zojuist zo gedaan met mijn dreamboxen:

image.png.97d6270d453cceb4830202c8c134897b.png

Anoniem aanmelden uitvinken en Gebruikersnaam root ingeven

image.png.bae25ce9f4ff2dd24132a59d2bc5f00a.png

Netwerknaam opgeven

image.png.3876a452884019d704c1ff0e2c5d11de.png

image.png.419431d1dad8a7ecf2285d73d6a0a56b.png

Klaar

image.thumb.png.ab4245102fcdc4d33c9b2616e0fe936e.png

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

probleem is half opgelost. Ik heb hier 2 pc`s. eentje heet Pc links en eentje heet Pc rechts. Met pc rechts kom ik niet in de betreffende VU+solo4K

maar nu net met pc links proberen in te loggen op de VU+solo4K en ja hoor hij vroeg om gebruikersnaam (root) en WW. na ww te hebben ingegeven kan ik als voorheen inloggen op de Solo4k.  Daarna pc rechts geprobeert maar helaas pindakaas kan netwerkpad niet vinden.

groet Mj

Geplaatst:

Nou ik heb snel gezien dat ik morgen wat heb uit te proberen. maar, vanavond zet mijn vrouw de Ultimo4K BT versie uit en gaat slapen. Ongeveer een half uur later zet ik de Ultimo weer aan, maar nada. niks in het display. ook met de schakelaar achter op de ontvanger aan en uit en ook niks. Hierna de voeding verwisseld maar de ontvanger doet niks meer.  Toen de VU+solo4k in de woonkamer aangesloten. Hij start netjes op. Wil een zenderlijst erin zetten met dreambox edit, maar niks.  In Dreamboxedit het ip adres getest, krijg melding IP ok.  Hierna ook middels aanwezige button test username en password en krijg dam de melding beiden OK. Wanneer ik dan een zenderlijst wil wegschrijven, gaat het hele feest niet door. dus opeens veel problemen met dreamboxedit en DCC.

Hoe krijg is settings in de ontvanger als dreamboxedit niet werkt?  Zo ook instellingen via DCC wat vandaag opeens niet meer lukt.

wie bied hulp?

groet MJ

Geplaatst:
16 uren geleden, Mathjanssen zei:

Ben noch een ander image (openpli) aan het proberen.

iedereen bedankt voor zijn hulp.

groet MJ

9 uren geleden, Mathjanssen zei:

een half uur later zet ik de Ultimo weer aan, maar nada.

was dat met OpenPli erop?

Mercedes Benz (angelus rock)

Roberto Cacciapaglia

Geplaatst:

Als je alles 2x gaat posten word het wel lastig.

16 uren geleden, Mathjanssen zei:

groet Mj

10 uren geleden, Mathjanssen zei:

groet Mj

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen