Tonskidutch Geplaatst: 20 maart Geplaatst: 20 maart Sinds deze update gaat bij mij ook een en ander fout. tussentijds had ik dat niet ontdekt (pas na aanleiding van @Mathjanssen vraag) voorheen werkte het. Maar @Mathjanssen je schrijft niet of je ook alle updates en het nodige software beheer ook op OpenPli hebt! Venus As A Boy Björk
Mathjanssen Geplaatst: 20 maart Auteur Geplaatst: 20 maart Mij pc is voorzien van de laatste updates. Net geprobeerd de zenderlijst met Dreamboxedit te downloaden naar de pc. krijg dan het volgende in het venster FTP log Verbunden mit 192.168.188.42 Verbunden Dreambox response login succesfull Retri file list of "/etc/einigma2/"** transfer abgeslossen verder laad hij niks
bellejt Geplaatst: 20 maart Geplaatst: 20 maart vermoedelijk staat je profiel van de box niet juist.Geef eens een foto van het schermpje (hulpmiddelen - opties) 1 Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Tonskidutch Geplaatst: 20 maart Geplaatst: 20 maart @Mojo, die methode van ftp netwerklocatie is eigenlijk goed genoeg, maar met DCC_E2 kun je ook gelijk editen van bepaalde bestanden. @Mathjanssen wellicht heb je nu met OpenPli erop het wachtwoord niet aangepast in Dreamboxedit Venus As A Boy Björk
Mathjanssen Geplaatst: 20 maart Auteur Geplaatst: 20 maart Jawel dat had ik wel aangepast. Maar nu komt het. Ik heb enkele dagen geleden win11 hergeinstaleerd Daarna zijn diverse updates(automatisch) door MS geïnstalleerd. Ik had na installatie van win11 een herstelpunt op mijn pc aangemaakt en dit een keer of 4 lopende de week. Dus net mijn pc terug gezet middels systeemherstel naar het eerste herstelpunt. Daarna met dreamboxedit zenderlijst proberen te downloaden ui een van mijn boxen, en ja hoor alles werkt wat Dreamboxedit aangaat perfect. Dus nu kan ik ook weer bestanden van de HDD afhalen.
Tonskidutch Geplaatst: 20 maart Geplaatst: 20 maart Dat is ook een methode, moet je wel de automatische updates ook uitschakelen anders heb je dat volgende maand weer. 😉 Venus As A Boy Björk
Mathjanssen Geplaatst: 20 maart Auteur Geplaatst: 20 maart Kan ook weer via verkenner in de box komen. wanneer ik nu updates laat instaleren, zal het wel niet meer werken ben ik bang. iedereen bedankt voor zijn bijdrage groet Mj Tonski, wat je schrijft had ik uiteraard al gedaan. Bedankt MJ 1
Moderator ceesv Geplaatst: 20 maart Moderator Geplaatst: 20 maart De ervaring leert dat dit soort problemen bij een volgende update weer "gerepareerd" worden. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 20 maart Geplaatst: 20 maart Windows maakt het alleen makkelijker voor je... ik zag dat ze ook andere zaken verstopt hebben zoals de NFS manager Venus As A Boy Björk
kees321 Geplaatst: 20 maart Geplaatst: 20 maart (aangepast) Ik heb sinds enige tijd een (soort)gelijk probleem. 2 stuks Vu+ ultimo ("oud"-HD). De een met OpenPli 7, de andere met OpenPli 9. Met de OpenPli 9 heb ik sinds enige tijd een probleem om vanaf een computer (OS: debian-linux) de bestanden te benaderen. Dan kom ik wel in hoofdmap (met mapjes "harddisk" en "root") maar kan ik geen mapje openen. Of, als ik rechtstreeks naar het "movie" mapje wil : En dan even later werkt het (soms) weer wel en soms werkt het in een keer wel direct. Ja, hoe zoek je zoiets uit/op ? Dit onderwerp heeft er mogelijk iets mee van doen ? Ik schreef er daar in ook al over. Meer weet ik er helaas niet van. 4 uren geleden, ceesv zei: De ervaring leert dat dit soort problemen bij een volgende update weer "gerepareerd" worden. Normaal ook mijn gedachte, maar tot noch toe niet. 20 maart aangepast door kees321
Tonskidutch Geplaatst: 21 maart Geplaatst: 21 maart (aangepast) na nog een keer wat zoeken proberen vond ik dit https://learn.microsoft.com/en-us/windows-server/storage/file-server/enable-insecure-guest-logons-smb2-and-smb3?tabs=group-policy @kees321 en voor wat betreft Debian-linux (welke versie) die hebben dat ook al tijden zo ingesteld. (had ik ook met Manjaro-linux) Terug naar windows, je kan er gif op innemen dat bij een volgende update die group policy wederom zo wordt veranderd dat de insecure aanmelding niet meer mogelijk is. wat betreft de group policy moet je dus nog wel wat doen om niet iedereen zo maar toe te laten maar je Vu+ wel. p.s. SMB/CIFS is tweerichtingsverkeer Wordt vervolgd. 21 maart aangepast door Tonskidutch blauw Venus As A Boy Björk
Mathjanssen Geplaatst: 21 maart Auteur Geplaatst: 21 maart Tonski, wat je schrijft had ik uiteraard al gedaan. Bedankt MJ
Mathjanssen Geplaatst: 21 maart Auteur Geplaatst: 21 maart je laatste post van daarnet bekeken. snap niet alles. Maar wanneer ik inlog op de box met Filezilla client komt er ook een melding van onveilige inlog Toch kan ik dan doorgaan en komt de menu structuur ven de box tevoorschijn. Het gaat mij voornamelijk om bij de HDD te komen. groet Math
Tonskidutch Geplaatst: 21 maart Geplaatst: 21 maart (aangepast) Dat heb ik bij DCC_E2 niet. Dat is misschien iets specifieks van filezilla??? not know p.s. die oplossing van @Mojo met een ftp:// map aanmaken is dan misschien het makkelijkste, daar krijg je geen melding. wel moet je indien je ook bestanden wilt editen notepad++ gebruiken om aanpassingen te verrichten aan de linux bestanden op de Enigma2 kist. 21 maart aangepast door Tonskidutch p.s. Venus As A Boy Björk
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen