Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Beste leden,

Ongeveer 10 jaar geleden toen ik nog op Boswinkel, Enschede woonde had ik goed ontvangst op 42 45/46 en 52 graden oost. Mijn 120cm schotel was optimaal uitgericht naar 42 graden oost en ik gebruikte een multi lnb arm om lnb's naast de hoofd lnb te plaatsen. İk plaatste 2 lnb's rechts naast de hoofd lnb en met goed instellen had ik zo goed ontvangst op 42 45/46 52 graden oost.. En om de multi lnb houder te stabiliseren ging ik mijn schotel uitrichten naar 46 graden oost en plaatste ik links van de hoofd lnb ,lnb voor 42 graden oost en rechts voor 52 graden oost en dat werkte heel goed. Maar nu woon ik ergens anders waar ik en minder goed ontvangst heb op Türksat satalieten door de bomen die vrij dicht bij mijn woning zijn en ik ben het vergeten hoe schuin ik de multi lnb houder moest doen om 45/46 graden oost en 52 graden oost te ontvangen als je je schotel uitricht naar Türksat. 

Als ik opdit moment mijn schotel uitricht naar  TürkmenAlem 52 graden oost kan ik deze sataliet wel redelijk goed ontvangen alle tp's dat in de West en Oost beam actief is ontvang ik gewoon.

Opdit moment is mijn schotel Uitgericht naar Türksat 42 graden oost Dus ik probeer nu om 52graden oost te ontvangen met de 2e lnb op de multi lnb houder maar dat lukt mij niet. Dus plan B  probeer ik nou 45/46 graden oost te ontvangen met de 2e lnb maar dat lukt me niet wat doe ik verkeerd?? Hoe schuin moet ik ookal weer de Multilnb houder doen om 45/46 en 52 graden oost naast 42 graden oost te ontvangen?? 

En wat helemaal rotting is als ik mijn schotel uitricht naar 45/46 graden oost en hoe goed ik de schotel kanteling en de skew van de lnb instel het lukt mij maar niet om deze satalieten te ontvangen wat mij wel frustreert! Of ik doe wat fout of ik kan het gewoon niet ontvangen door de bomen! Ook een aandachtspunt voor iedereen op Türksat ontvang ik niks onder  frequentie 11558 V 30000! En aangezien tp's van 45 en 46 graden oost allemaal onder frequentie 11558 word uitgezonden vraag ik mij af of dat gewoon de reden is waarom ik niks van 45 en 46 graden oost ontvang! Als dat zo is is dat knap balen want dat maakt het voor mij moeilijker om 42 graden oost samen met 52 graden oost te ontvangen! 

Willen jullie mij aub verder op weg helpen? 

Met vriendelijke groeten Gökhan Tasgin.

aangepast door Gökhan Tasgin

Geplaatst:

Beste Gökhan Tasgin

Om je te kunnen helpen, moet ik de coördinaten weten waar je schotel nu staat. Twee cijfers achter de komma is voldoende.
Verder moet ik weten hoe ver het midden van de lnb-klem van de schotel af staat gemeten op 40% van de schotelhoogte, zie afbeelding.

maat X die ik wil weten.PNG

• Moderator
Geplaatst:

Het antwoord op je vraag?

Op 24-3-2025 om 10:47, Gökhan Tasgin zei:

Beste leden,

Ongeveer 10 jaar geleden toen ik nog op Boswinkel, Enschede woonde

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Op 24-3-2025 om 10:47, Gökhan Tasgin zei:

Maar nu woon ik ergens anders waar ik en minder goed ontvangst heb op Türksat satalieten 

door de bomen die vrij dicht bij mijn woning zijn

Daar zit u grootste blijvende obstakel voor deftige ontvangst !!

Als je uw schotel niet op een andere plaats kan plaatsen ,

of die bomen moet men weg doen , anders zal het een blijvend probleem zijn !!

En daar die bomen vermoedelijk niet op uw eigendom staan ....

En als je het appartement of woning huurt , tja , dan ....

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Geplaatst: (aangepast)

Hoi allemaal na een drukke week ben ik nou pas in staat om te reageren! 

10 jaar geleden woonde ik in Enschede, Boswinkel in een flat op de 2e verdieping en nu woon ik in Enschede - Noord in een flat op de 2e verdieping. 10 jaar geleden had ik een Sab 120 cm schotel en de zelfde schotel gebruik ik nog steeds.

Toen had ik op mijn balkon bijna uitstekende ontvangt op Türksat en natuurlijk ook op TurkmenAlem en op Azerspace satalieten . Toen had ik mijn schotel uitricht naar Türksat en met de 2e lnb die  in de multi lnb rail was geplaatst ontvangde ik TurkmenAlem. De multi lnb rail was best wel schuin maar bleef niet stabiel dus ik draaide de schotel naar 46 graden oost en zo ontvangde ik 42 46 en 52 graden oost samen.  Op mijn oude woning in Boswinkel had ik een goede ontvangst op satalieten dus alles instellen en vinden was veel makkelijker dan bij mijn huidige woning 

Maar bij mijn huidige woning op de balkon Oostelijke satalieten ontvangen is veel lastiger. Europese satalieten zijn nog steeds vrij makkelijk te ontvangen! Als ik mijn schotel nu uitricht naar Eutelsat 10 en ik gebruik de multi lnb rail dan kan ik van 1W tot 19,2 °E dus Astra1 ontvangen . De tp 's zijn gewoon te bekijken.

Ontvangst op Azerspace satalieten (45 en 46 graden oost) is mij nog steeds niet gelukt maar uitrichten naar 52 graden oost krijg ik op tp 12303 V 27500 rond 65% ontvangst het binnen. Als ik naar Türksat uitricht en ik gebruik de tp 11676 V 24444 dat ontvang ik dit met 80% signaal . Tp 12228 V 8400 ontvang ik met 75% signaal maar ik ontvang niet alle tp's dat je normaal met vrij zicht ontvangt in de West Beam's !

En Spritje ik vind je bericht wat ingewikkeld. 

İk gebruik jaren de multi lnb rail en als ik bijvoorbeeld de schotel uitricht naar Eutelsat 10 en ik hang lnb's aan de rail kan ik van 1 W tot Astra 1 gewoon ontvangen, en het werkt gewoon zonder ingewikkelde metingen te doen. İk ging niks meeten ik plaatse gewoon lnbs achter me maar en het werkte gewoon. Vroeger is het mij ook gelukt om 42 46 en 52 graden samen te ontvangen met de multi lnb rail, ik bewoog de rail schuin en het werkte dus ik verwacht dat dat nou ook moet werken. Helaas ben ik vergeten hoe schuin ik de multi lnb rail moet zetten Dus als je mij gewoon kunt vertellen hoe schuin ik de rail moet zetten dan kan ik proberen om 42 en 52 graden oost samen op mijn Sab 120 cm schotel te ontvangen. 

Met vriendelijke groeten Gökhan Tasgin 

aangepast door Gökhan Tasgin
Geplaatst:

In Enschede moet de rail 26 graden schuin staan als je de 42 - 45 en 52 oost wilt ontvangen waarbij de schotel uitgericht staat op de 45 oost. De 42e-lnb moet het laagste staan, de 52e moet het hoogste staan.

hoek van 26 graden.png

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...