Ultimo-manneke Geplaatst: 25 maart Geplaatst: 25 maart Hallo, IK heb mijn nu 10 jaat oude VU+ Duo 2 tb enz., het toenmalige topmodel na 10 jaren intensief !! gebruik nu vervangen door een nieuwe. TV, satelliet, films en docu's opemen en dan terug kijken als het mij uitkomt, iets uit de grote doos (de VU! 2 TB vissen. Ben AOW'er. Ik geniet er van en zeker in de winterse maaanden.! Na overleg weer het topmodel genomen maar dan dus nieuw ste model dus up to date met BT enz. Verkoper zei dat was veel beter tov de oude die ik heb en ook snell en makkelijk aan te sluten. zo een beetje stekkers wisselen. Mooi, ik wil het wiel niet opnieuw uitvinden dus daar ben ik blij mee. maar ... ik ben een dusdanige digibeet dat het nieuwe apparaat nu 4 maanden hier staat en het mij niet gelukt is het om te wisselen en in gebruik te nemen. Er is in mijn ogen wel degelijk veel verschil en ik durf er niet echt aan te beginnen, bang dat ik dadelijk zonder mediaplayer zit! De technische dienst gebeld en ik begrijp dat zij mijn vragen niet begrijpen. Ik realiseer mij dat we totaal verschillende woorden en begrippen gebruiken. Hij begrijpt mijn vraag niet goed en ik begrijp zijn uitleg helemaal niet !! Moet zeggen dir bedrijf heeft wel best veel geduld met mij gehad, ook in het verleden, dus dit is zeker geen klacht. Dus mijn vraag ... wie in mijn buurt regio (Vaals ) kan dit goed en zou dat bij mij willen aansluiten. Echt een bedrijf betalen kan ik niet maar geld voor benzine en iets voor de moeite (voor fles drank, kratje bier, oid wil ik graag voor goed hulp teruggeven Situatie .. schotel met 2 dubbele dus duo LNB"s. 4 kabels komen het huis in. Abbonnement op canal Digital. Wij kijken veel Duits! Een kabel gaat boven naar binnen naar tv daar en drie andere kabels beneden en zijn op de oude mediaplayer aangesloten. En die is aangesloten op de 3 - 4 jaar oude Hisense tv. Ik kan dus tv kijken en opnemen en zelfs 2 zenders opnemen ! Kan ook twee films opnemen, boven tv kijken en beneden tegelijkertijd reeds opgenomen films kijken terwijl het apparaat 2 films opneemt en boven eventueel iemand ook nog kijkt. Fantastisch, zeker als je bedenkt dat toen ik kind was er niemand een tv had ! Ik geniet er bewust en dagelijks van. Dus graag hulp van iemand die goed bekend is met aansluiten en er ook plezier in heeft. En oh ja, ik heb sinds een paar weken glasvezel internet en bij het Camal Digital abbo zitten ook 2 down te loaden apps.
Ultimo-manneke Geplaatst: 25 maart Auteur Geplaatst: 25 maart Ik zie, tot mijn stomme verbazing, iets van "Kust Zuid Chinese Zee" maar ik zit echt in het puntje van Limburg ... Ik weet niet hoe dat weg te krijgen maar dan weten jullie dat 😆!
Tonskidutch Geplaatst: 25 maart Geplaatst: 25 maart Als ik het zo interpreteer dat jij de nieuwste telg van Vu+ hebt aangekocht is dat dus de Duo4K SE. (dus je vergeet in je titel 4k se te vermelden) Geeft niks. Elke Vu+ kunnen we gebruiken met de nieuwe firmware van OpenVIX OpenPli en VTI. Dat zou het eerste zijn om te doen. Flashen van jouw receiver met compatibele firmware. Hoe je een firmware moet flashen staat hier beschreven. Voor VTI staat er op dit forum een heel heldere uitleg op het VTI subforum met gebruik van oscam butler voor je "knal digetaal" kaart abonnement. De Digibeet is een luiwammes. Gewoon het topic lezen Wat je verder aan satelliet ontvangst hebt is eventueel belangrijk voor het inrichten van die firmware / images, dus welke sat posities kun je ontvangen op je wok? Wat jij verder nog doet met mediaplayers kan ik niet uit je verhaal opmaken, dus is voor mij onbelangrijk. Je kan de bus 350 pakken naar Maastricht met de Duo4K onder je arm en ik kan die receiver dan eens onder handen nemen. Zo dat hij in jouw thuis netwerk en aan jouw schotel werkt. Maar het zelf leren doen en inrichten als ex-digibeet geeft veel meer voldoening. Vaporous Elsiane
Ultimo-manneke Geplaatst: donderdag om 03:17 Auteur Geplaatst: donderdag om 03:17 (aangepast) Dank je wel Tonski. Maastricht? Ben half Maastrichtenaar en ken de stad goed, maar wel van jaren terug! To the point ... Ik heb voor gemak gekozen en dus de jongste opvolger in de duurste uitvoering ,inclusief 4k , BT, 2 TB schijf ingebouwd en VTI geprogrammeerd er op. Ik werk daar al 10 jaar mee en ben zeer tevredem zeg maar gerust gelukkig ermee. Ben gek op tv kijken. Zou het laaste zijn van "luxe en comfort" dat ik zou willem missen. Het probleem zijn de kabels en aansluitingen. Ik had gedacht ik maak de kabels en alles los ut de oude VU+ en steek die in de nieuwe en kijken maar, inclusief opnemen. Maar die achterkant ziet er heel anders uit! In plaats van bij de oude 6 plaatsen waar ik coax kabels in kan schroeven nog maar 2. En in de oude VU+ zitten 3 kabels en een vierde gaat rechtstreeks van de schotel naar de slaapkamer boven. En nog andere dingen waar ik niet van begrijp wat het is. Het VU+s ysteem ken ik goed. Ook de nieuwe afstandsbediening met BT, van de nieuwe VU+ , die werkt zelfs op mijn oude VU+. Maar die kabels en cards en in en uitgangen .... en moet ik iets met het internet (aanmelden??) daar zit ik vast. De oude VU+ met 2 TB, vol met vooral en meest documentaire,s wil ik dan graag boven genruiken op een slaapkamer om die documentaires af en toe op te zoeken en terug te kijken. Ik heb ook nog losse HD"s kastjes om in te pluggen met oude films en docu's en die zouden ook heel gemakkelijk te bekijken moeten zijn volgens de verkoper maar je moet het wel eerst even goed aangesloten hebben. Ik heb Canal Digital abbonnement en een schotel met 2 dubbele LNB"s met heel mooi beeld en voor mijn vrouw ook veel Duitse zenders. Fijn dat je gereageerd hebt 👍 donderdag om 03:24 aangepast door Ultimo-manneke verbeterd
jeevanhoof Geplaatst: donderdag om 19:24 Geplaatst: donderdag om 19:24 Heeft de verkoper er al de juiste software opgezet? OpenPli of Vti...? Als dat nog niet gebeurd is, zou ik iemand zoeken die het voor jouw wil doen. Anders gaat het nooit lukken. Met de fabriekssoftware kan je niet veel doen. Mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Ultimo-manneke Geplaatst: vrijdag om 12:45 Auteur Geplaatst: vrijdag om 12:45 Er is meteen door het bedrijf PLI opgezet. Had ik erbij besteld. En een 2 TB schijf erin en Blue Tooth afstandsbediening. DE aansluitingen zijn het probleem. Ik denk dat als ie eenmaal is aangesloten alles okay is. Ik "werk" al 10 jaar met OpenPli
Moderator ceesv Geplaatst: vrijdag om 13:57 Moderator Geplaatst: vrijdag om 13:57 Op 25-3-2025 om 13:29, Ultimo-manneke zei: Ik zie, tot mijn stomme verbazing, iets van "Kust Zuid Chinese Zee" maar ik zit echt in het puntje van Limburg ... Ik weet niet hoe dat weg te krijgen maar dan weten jullie dat 😆! Opgelost! Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen