Ga naar inhoud

Hulp gevraagd bij installeren nieuwe VU+duo BT 2 TB enz. Is de vervanger voor het ouder model VU+ . Regio Zuid-Oost Limburg

Ga naar oplossing Opgelost door jeevanhoof,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als je maar een coax hebt aangesloten moet je dit ook tegen je ontvanger vertellen. 

Als je nu kijkt naar een zender die zit op een bepaald kanaal ( zeg maar kanaal 1), en je wil een andere zender opnemen die op een ander kanaal zit ( zeg maar kanaal 2) dan gaat hij de andere ontvanger willen gebruiken om op te nemen. 

Maar omdat daar geen coax op is aangesloten heb je geen ontvangst,  dus zwart beeld.

Neem je een zender op die op hetzelfde kanaal zit, dan de zender naarwaar je kijkt, gaat het wel lukken. 

Even eenvoudig uitgelegd. 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

Als @Ultimo-manneke dezelfde aansluiting aan de Vu+ DUO2 heeft gehad, lijkt me zijn bewering, dat het toen wel werkte niet kunnen kloppen.

Maar nogmaals voor de Full Band Capture tuners in je Vu+ Duo4K SE adviseert iedereen het Unicable II systeem. Welke in OpenPli en VIX of VTI firmware automatisch geconfigureerd worden dus makkelijk.

ciao ciao

Johnny and Mary

Robert Palmer

Geplaatst:

Ik lees herboven ( ik ben de topicstarter). dat er misschien enkele dingen nog niett duidelijk zijn.

Ik heb dus een satellieyschotel met 2 duo LNB"s geïnstalleerd in 2014 door professionals.

De kabels gaan naar "binnen". 4 stuks. Een ervan gaat rechtsreeks naar een slaapkamer.

Drie anderen gaan de woonkamer in. Waarvan nu één is aangesloten. Rechtstreeks op de VUO. 

De twee andere kabels hangen gewoon los.

Ik heb professioneel ( bij de aankoop) de software Open PLI dd 1-1-25 versie 9.01 laten installereren.

En een 2 tb schijf en ik heb ook de Blue tooth afstandsbedineing erbij.

Mijn tv is een smart tv van Hisense uit 2022. Met lekker veel aansluitmohelijkheden. Meen 4 HDMI en nog anderer zaken. Een van de redenen dat ik hem heb gekozen

Streamen doe ik niets, zou ook niet weten hoe. Nog nooit gedaan. 

Ik kijk NU dus tv dat doet ie prima met heel mooi beeld en alle zenders.

Bij het opnemen gaat het soms mis.

Ik ga nu uitproberen op alle zenders een opname te programmeren en dan achter af te controleren of het er ook daadwerkelijk opstaat.

Allen hartelijk dank voor de hulp en bijdragen.

• Moderator
Geplaatst:

Met maar een antenne kabel aangesloten zal dat maar matig werken.

Waarom sluit je geen 2e kabel aan?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
14 uren geleden, jeevanhoof zei:

Als je maar een coax hebt aangesloten moet je dit ook tegen je ontvanger vertellen. 

Als je nu kijkt naar een zender die zit op een bepaald kanaal ( zeg maar kanaal 1), en je wil een andere zender opnemen die op een ander kanaal zit ( zeg maar kanaal 2) dan gaat hij de andere ontvanger willen gebruiken om op te nemen. 

Maar omdat daar geen coax op is aangesloten heb je geen ontvangst,  dus zwart beeld.

Neem je een zender op die op hetzelfde kanaal zit, dan de zender naarwaar je kijkt, gaat het wel lukken. 

Even eenvoudig uitgelegd. 

Mvg

Dit begrijp ik! Is goed uitgelegd. 

Dus ik moet een tweede kabel aansluiten? Ongeacht welke?

14 minuten geleden, ceesv zei:

Met maar een antenne kabel aangesloten zal dat maar matig werken.

Waarom sluit je geen 2e kabel aan?

Ga ik nu doen !!

Geplaatst: (aangepast)

Tweede kabel aangesloten. Gewoon op goed geluk. Zenders gechecked en is (nog altijd)  goed, compleet. Met mooi beeld. En ook best veel radio zenders .

Wat het opnemen controleren  betreft... het zou handig zijnn als ik een lijst had van de verschillende ?? transponders, LNB"s  of hoe het heet, om te controleren welke kanalen daar op zitten en of ik nu wel weer alles kan doen zoals voorheen.

Tot dan gebruik ik het gewoon en programmeer opnames en zie wel als het er weer een keer niet opgenomen is.

Gelieve dit topic NOG NIET te sluiten, even afwachten of dat nu ook zo werkt.

Ik meld mij /  hou jullie op de hoogte.

aangepast door Ultimo-manneke
Geplaatst: (aangepast)

https://nl.kingofsat.net/

Als je de 2de kabel aansluit moet je ook de tuner configureren

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Inzicht inzake zenders, frequenties en transponders is ook afhankelijk van wat jij op je schotel hebt uitgericht qua satellietposities.

Dat kan niet zonder informatie van jouw zelf. Of van degene die jouw schotel heeft opgehangen.

Johnny and Mary

Robert Palmer

• Oplossing
Geplaatst:
28 minuten geleden, bellejt zei:

Als je de 2de kabel aansluit moet je ook de tuner configureren

Waarschijnlijk gaat dat wel goed staan.

Anders had hij bij één kabel wel de melding gekregen dat de opname conflicten gaf.

Of het toestel schakelde automatich om naar de zender die moest worden opgenomen tijdens het kijken,

omdat er maar één tuner beschikbaar was.

Je kan eens proberen te kijken naar bv NPO1 en tergelijkertijd een opname doen van ARD.

Dan gebruik je al twee verschillende satellieten

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

Beste mensen, mijn zeer grote dank.

Het heeft even geduurd maar mijn probleem ( en ik was echt wanhopig aan het worden, het apparaat stond er al bijna 4 maanden werkeloos) 

is dankzij jullie, en ondanks dat ik digibetus heb en ook de termen behorend bij satelliet- en mediaplayer- en stream - kunde niet beheers, VOLLEDIG opgelost.

Velen hebben meegeholpen en ik vermoed dat ook verschillende reeds de oplossing hebben aangegeven maar die heb ik dan niet begrepen.

Ik kies dan als, VOOR MIJ, het bericht dat voor mij dus de ultieme bijdrage is geweest. de laatste bijdrage hier van jullie kant, van jeevanhoof.

En dus nogmaals met mijn grote dank aan allen die (geduldig) mee hebben geholpen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen