Ga naar inhoud

Slechte LNB

Ga naar oplossing Opgelost door smurf3,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wij wonen sinds een jaar in het zuiden van Spanje (Murcia) en hebben een schotel van 90 cm op het dak staan, heeft altijd goed gewerkt tot enkele dagen terug plotseling praktisch geen ontvangst meer en 0 kwaliteit. Als ik een signaalmeter aansluit gaat er geen enkel lampje branden op de meter daarom de vraag of ik er goed aan doe om een andere duo LNB aan te schaffen en zo ja kan eender welke duo lnb plaatsen op een schotel van 90 cm of welke kan ik mij het beste aanschaffen?

• Moderator
Geplaatst:

Wanneer er geen lampje brandt op de signaal meter kan het ook de kabel of ontvanger zijn.

• Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
14 uren geleden, smurf3 zei:

Wij wonen sinds een jaar in het zuiden van Spanje (Murcia) en hebben een schotel van 90 cm op het dak staan, heeft altijd goed gewerkt tot enkele dagen terug plotseling praktisch geen ontvangst meer en 0 kwaliteit.

Heb je wel signaalsterkte?

Geplaatst:
15 uren geleden, smurf3 zei:

Wij wonen sinds een jaar in het zuiden van Spanje (Murcia) en hebben een schotel van 90 cm op het dak staan, heeft altijd goed gewerkt tot enkele dagen terug plotseling praktisch geen ontvangst meer en 0 kwaliteit. Als ik een signaalmeter aansluit gaat er geen enkel lampje branden op de meter daarom de vraag of ik er goed aan doe om een andere duo LNB aan te schaffen en zo ja kan eender welke duo lnb plaatsen op een schotel van 90 cm of welke kan ik mij het beste aanschaffen?

Als je bij de schotel een satfinder/ pieper aansluit op de kabel die van de receiver komt en er gebeurt letterlijk niks krijg je dus geen spanning/ voltage van je receiver.

Ik zal eerst eens de f connectoren nakijken.

De kern van de kabel is de + en de buitenmantel draadjes is de - als een van die niet goed meer is krijgt de lnb geen spanning en heb je geen signaal meer.

• Moderator
Geplaatst:

En voordatje dat doet eerst de ontvanger spanningloos maken, anders is er kans op kortsluiting van je antenne uitgang van je ontvanger.

• Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
7 uren geleden, el renegade zei:

Als je bij de schotel een satfinder/ pieper aansluit op de kabel die van de receiver komt en er gebeurt letterlijk niks krijg je dus geen spanning/ voltage van je receiver.

Ik zal eerst eens de f connectoren nakijken.

De kern van de kabel is de + en de buitenmantel draadjes is de - als een van die niet goed meer is krijgt de lnb geen spanning en heb je geen signaal meer.

Ga ik controleren maar kan dit plotseling veranderen zonder dat er een aanleiding toe is?

• Moderator
Geplaatst:

Ja, alles kan op elk moment plotseling uitvallen.

• Like 1

• Oplossing
Geplaatst:
12 uren geleden, Tonskidutch zei:

en wat voor schotel is dat qua merk en model?

MClean TV Systems 90 cm

10 uren geleden, Sprietje zei:

Heb je wel signaalsterkte?

hij geeft 12% aan en 0 kwaliteit

Geplaatst:
23 uren geleden, smurf3 zei:

MClean TV Systems 90 cm

hij geeft 12% aan en 0 kwaliteit

Hier heb ik foute info gegeven wat ontvangst betreft was niet 12 maar 0% en kwaliteit geeft hij 12% aan.

Geplaatst:

el renegadeel

als ik de satfinder net achter de receiver aansluit brand het rode lampje van 13V en de 2 groene die knipperen om beurt. Als ik heb net achter de LNB aansluit dan brand het rode lampje van 13V zacht en de groene doen niets.

Geplaatst:

Als je 0% signaalsterkte hebt en 12% signaalkwaliteit, dan geeft die 0% al aan dat de lnb geen voeding krijgt van de ontvanger. Maar ja, ik zie dat het probleem al is opgelost door smurf3 op donderdag om 23:13 uur dus kan het onderwerp gesloten worden.

• Haha 1
Geplaatst:

Het probleem is helemaal nog niet opgelost ik weet niet waarom dat vermeldt staat of ik moet hier ergens verkeerd op geklikt hebben, kan iemand de status veranderen a.u.b.

Geplaatst:
15 uren geleden, Sprietje zei:

Als je 0% signaalsterkte hebt en 12% signaalkwaliteit, dan geeft die 0% al aan dat de lnb geen voeding krijgt van de ontvanger. Maar ja, ik zie dat het probleem al is opgelost door smurf3 op donderdag om 23:13 uur dus kan het onderwerp gesloten worden.

zoals ik al vermeld heb is het probleem helemaal niet opgelost daarom zou ik u toch graag willen horen wat hiervan het probleem kan zijn.

• Moderator
Geplaatst:
1 uur terug, smurf3 zei:

Het probleem is helemaal nog niet opgelost ik weet niet waarom dat vermeldt staat of ik moet hier ergens verkeerd op geklikt hebben, kan iemand de status veranderen a.u.b.

Je hebt zelf de oplossing gemarkeerd, ik kan dat niet veranderen.

1 uur terug, smurf3 zei:

zoals ik al vermeld heb is het probleem helemaal niet opgelost daarom zou ik u toch graag willen horen wat hiervan het probleem kan zijn.

Dat antwoord is je ook al gegeven.

Op 27-3-2025 om 12:01, ceesv zei:

Wanneer er geen lampje brandt op de signaal meter kan het ook de kabel of ontvanger zijn.

Wanneer de kabel onderbroken is of door vocht gecorrodeerd, zal de lnb of signaalzoeker geen voedingspanning krijgen uit de ontvanger.

Je ontvanger kan ook problemen hebben en geen voeding spanning uitsturen naar de lnb.

Meten is weten, een voltmeter zal aangeven wat er mis is.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen