Sprietje Geplaatst: 29 maart Geplaatst: 29 maart Heb je in het menu van de ontvanger misschien de voedingsspanning van de lnb op uit staan?
smurf3 Geplaatst: 30 maart Auteur Geplaatst: 30 maart 21 uren geleden, Sprietje zei: Heb je in het menu van de ontvanger misschien de voedingsspanning van de lnb op uit staan? sorry deze reactie had ik over het hoofd gezien ik ga dit morgen bekijken, wordt vervolgd...
smurf3 Geplaatst: dinsdag om 20:40 Auteur Geplaatst: dinsdag om 20:40 Op 30-3-2025 om 23:00, smurf3 zei: sorry deze reactie had ik over het hoofd gezien ik ga dit morgen bekijken, wordt vervolgd... gecontroleerd en staat aan.
smurf3 Geplaatst: dinsdag om 20:42 Auteur Geplaatst: dinsdag om 20:42 ik zie net dat de melding dat mijn probleem is opgelost weerstaan, ik begrijp het niet want is nog steeds niet opgelost en heb nergens op geklik kan iemand dit terug uit zetten zodat mensen weer gaan reageren.
Sprietje Geplaatst: dinsdag om 21:11 Geplaatst: dinsdag om 21:11 (aangepast) Controleer met een universeelmeter of er 13 of 18 volt gelijkspanning op de antenneaansluiting van je ontvanger staat als hij aan staat. dinsdag om 21:12 aangepast door Sprietje
Moderator ceesv Geplaatst: dinsdag om 21:27 Moderator Geplaatst: dinsdag om 21:27 1 uur terug, smurf3 zei: ik zie net dat de melding dat mijn probleem is opgelost weerstaan, ik begrijp het niet want is nog steeds niet opgelost en heb nergens op geklik kan iemand dit terug uit zetten zodat mensen weer gaan reageren. Je hebt zelf de oplossing gemarkeerd, ik kan dat niet veranderen. Alleen een topic starter kan een oplossing markeren of terug draaien. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
smurf3 Geplaatst: vrijdag om 20:46 Auteur Geplaatst: vrijdag om 20:46 Op 29-3-2025 om 22:48, ceesv zei: Je hebt zelf de oplossing gemarkeerd, ik kan dat niet veranderen. Kan u mij dan ook uitleggen hoe ik dit terug kan veranderen???
Moderator ceesv Geplaatst: vrijdag om 20:49 Moderator Geplaatst: vrijdag om 20:49 Door in die posting de "oplossing gemarkeerd" terug te draaien? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
smurf3 Geplaatst: 7 uren geleden Auteur Geplaatst: 7 uren geleden Op 1-4-2025 om 23:11, Sprietje zei: Controleer met een universeelmeter of er 13 of 18 volt gelijkspanning op de antenneaansluiting van je ontvanger staat als hij aan staat. Op 1-4-2025 om 23:11, Sprietje zei: Controleer met een universeelmeter of er 13 of 18 volt gelijkspanning op de antenneaansluiting van je ontvanger staat als hij aan staat. Als ik de signaalmeter russen de ontvanger en de schotel plaats dat geeft deze aan dat ik 13 Volt heb, vandaar zit de kabel in de muur tot op het dak en als ik de signaalmeter daar tussen de ontvanger en de lnb plaats brandt het lampje van de 13 Volt heel vlauw.
Moderator ceesv Geplaatst: 6 uren geleden Moderator Geplaatst: 6 uren geleden Dat geeft de indruk dat je kabel een probleem heeft. De led zou aan het einde van de kabel net zo fel moeten oplichten. Kan je even een ander stuk kabel los tussen ontvanger en lnb plaatsen? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
smurf3 Geplaatst: 6 uren geleden Auteur Geplaatst: 6 uren geleden 21 minuten geleden, ceesv zei: Dat geeft de indruk dat je kabel een probleem heeft. De led zou aan het einde van de kabel net zo fel moeten oplichten. Kan je even een ander stuk kabel los tussen ontvanger en lnb plaatsen? 21 minuten geleden, ceesv zei: Dat geeft de indruk dat je kabel een probleem heeft. De led zou aan het einde van de kabel net zo fel moeten oplichten. Kan je even een ander stuk kabel los tussen ontvanger en lnb plaatsen? Ik heb boven de kabel van de signaalzoeker afgehaald en gemeten aan de kabel, dus zonder signaalzoeker, met een multimeter en dan meet ik wel 18 Volt
Moderator ceesv Geplaatst: 6 uren geleden Moderator Geplaatst: 6 uren geleden Dat is een onbelaste spanning. De universeel meter heeft een hoge ingangsweerstand. en vormt geen belasting. Wanneer je kabel een weerstand heeft door oxidatie of vocht zal de spanning onder belasting lager zijn. Je geeft zelf aan dat de led van de signaalzoeker beduidend minder helder is bij een aangesloten lnb. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
smurf3 Geplaatst: 6 uren geleden Auteur Geplaatst: 6 uren geleden 6 minuten geleden, smurf3 zei: Ik heb boven de kabel van de signaalzoeker afgehaald en gemeten aan de kabel, dus zonder signaalzoeker, met een multimeter en dan meet ik wel 18 Volt Met boven bedoel ik dan wel op het dak voor de LNB.
smurf3 Geplaatst: 6 uren geleden Auteur Geplaatst: 6 uren geleden 4 minuten geleden, ceesv zei: Je geeft zelf aan dat de led van de signaalzoeker beduidend minder helder is bij een aangesloten lnb. deze meting was zonder LNB, zou het ook kunnen zijn dat de omvormer die de stroom naar 12 Volt zet verzwakt is door de jaren heen?
Moderator ceesv Geplaatst: 5 uren geleden Moderator Geplaatst: 5 uren geleden Nee, ik weet niet welke omvormer je bedoelt, en waar die zou moeten zitten in je keten. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen