Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)
22 minuten geleden, ceesv zei:

Nee, ik weet niet welke omvormer je bedoelt, en waar die zou moeten zitten in je keten.

Dit is een TV Vlaanderen ontvanger M7 en werkt op 12 Volt en krijgt zijn stroom van een omvormertje van 230 naar 12 origineel van TV Vlaanderen.

aangepast door smurf3

Geplaatst:

Welke spanning je moet hebben is afhankelijk van welke zender je op hebt staan. Bij verticaal gepolariseerde transponders moet er op de coaxkabel 13 volt komen te staan, bij horizontaal gepolariseerde transponders moet er 18 volt op de coaxkabel komen te staan, zie bijlage. Dat moet zowel onbelast zijn als belast zijn met een lnb.

_kwadranten lnb-.png

• Moderator
Geplaatst:
43 minuten geleden, smurf3 zei:

Dit is een TV Vlaanderen ontvanger M7 en werkt op 12 Volt en krijgt zijn stroom van een omvormertje van 230 naar 12 origineel van TV Vlaanderen.

Je kan proberen een nieuwe voeding aan te schaffen.

Er zijn vaker problemen met die voedingen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
20 minuten geleden, ceesv zei:

Je kan proberen een nieuwe voeding aan te schaffen.

Er zijn vaker problemen met die voedingen.

Ik heb ook een andere kabel van +- 2 lang en een andere dual LNB aangekoppeld aan de signaalmeter en dan geeft deze wel 18 Volt aan en om in te gaan op Sprietje zijn antwoord op de zelfde zender.

Geplaatst:

Het zal heus de voeding wel zijn. Die gaan heel vaak stuk. En, de ene LNB trekt meer stroom dan de andere. Dit is een feit. Als je de mogelijkheid hebt, probeer dan een andere decoder aan te sluiten.

• Like 1

System Administrator (niet van deze site)

5 uren geleden, Sprietje zei:

Dus ligt het niet aan de uitgangsspanning van de ontvanger. Een kabel of duo-lnb probleem.

Nieuwe kabel is al besteld en wordt woensdag geleverd, moet dit niet werken een nieuwe duo LNB en en zal alvast ook al maar op zoek gaan naar een nieuwe voeding.

aangepast door smurf3
Geplaatst:
Op 8-4-2025 om 07:21, Sprietje zei:

Welke coax heb je besteld?

deleyCON HQ 10m SAT coaxkabel 130dB 4-laags afgeschermde DVB-S+S2 DVB-T DVB-C breedbandkabel 4K 1080p FULL HD HDTV 10 vergulde F-connectoren

Ik heb ondertussen nieuwe adapter en coaxkabel aangekregen en getest resultaat is het zelfde. 

• Moderator
Geplaatst:

DIt is de gehele tekst in de folder van deze kabel.

deleyCON HQ 10 m SAT Coaxial Cable 130 dB - 4x Shielded for DVB-S - S2 DVB-T and DVB-C - Steel/Copper Inner Conductor - 4K 1080p Full HD HDTV -

En kabel met een verkoperde stalen binnengeleider, precies de kabel die je bij satelliet tv niet wilt gebruiken.

Door de hogere weerstand van een stalen binnengeleider kan je problemen met de voeding van de lnb krijgen.

• Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Als dat maar goed afloopt. Je hebt coaxkabel gekocht met een ijzeren middenader met een heel dun laagje koper van een paarhonderste millimeter, de zogenaamde CCS-coax. CCS staat voor Copper Clad Steel. Die ijzeren middenader geeft veel meer weerstand voor de gelijkstroomvoeding die door de coax gaat om om de lnb's te voeden. Gelukkig is de lengte maar 10 meter dus misschien valt het mee.

Hij zal wel heel erg stug zijn met zijn 4-voudige afscherming.

Geplaatst:
4 minuten geleden, Sprietje zei:

Als dat maar goed afloopt. Je hebt coaxkabel gekocht met een ijzeren middenader met een heel dun laagje koper van een paarhonderste millimeter, de zogenaamde CCS-coax. CCS staat voor Copper Clad Steel. Die ijzeren middenader geeft veel meer weerstand voor de gelijkstroomvoeding die door de coax gaat om om de lnb's te voeden. Gelukkig is de lengte maar 10 meter dus misschien valt het mee.

Hij zal wel heel erg stug zijn met zijn 4-voudige afscherming.

Sorry was ik niet van op de hoogte, nu is mijn vraag of ik toch nog andere coaxkabel moet proberen of is hiermee bewezen dat het probleem niet aan de kabel en de adapter ligt?

Geplaatst:

Ik durf geen garantie te geven dat het goed gaat met deze coaxkabel.

Een uitstekende coaxkabel is de Hirschmann Koka 9TS. Die zie ik in Nederland staan voor €1,10/m.

6 minuten geleden, Sprietje zei:

Ik durf geen garantie te geven dat het goed gaat met deze coaxkabel.

Een uitstekende coaxkabel is de Hirschmann Koka 9TS. Die zie ik in Nederland staan voor €1,10/m.

Ik was ook niet van plan om deze dan te laten zitten, ik heb de kabel trouwens al terug verwijderd en de bestaande kabel terug verbonden. Mijn vraag is nu als ik geen verbetering heb met de nieuwe kabel of ik toch andere nieuwe kabel moet gaan halen omdat er toch al bewezen is dat het geen verbetering was of ligt het nu toch aan de lnb omdat de nieuwe adapter ook geen verbetering bracht? Wat de coaxkabel betreft in Nederland is een beetje moeilijk omdat ik in Spanje woon.

aangepast door smurf3
Geplaatst:

Vraagje wat een nieuwe Duo LNB betreft, als de volgende stap een nieuwe LNB is zou deze dan kunnen dienen; "Inverto Monoblock Twin Black Pro LNB 4,3° IDLB-TWNM22-MNO43-8PP". Bij de meeste staat vermeld dat het is voor schotels van 80 cm maar ik heb nog geen enkele LNB gevonden waarbij stond dat hij kan dienen voor een schotel van 90.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen