naxos Geplaatst: maandag om 13:22 Geplaatst: maandag om 13:22 Ik heb mij een nieuwe PC aangekocht, en ik dacht ik neem mij zo een game PC, glazen kast en oplichtende fans. Maar na hem volledig te hebben geinstalleerd kom ik tot de ontdekking dat de 3 exta fans de hele tijd tegen volle snelheid draaien. Het gaat hierbij dus om de cooler fans voor de kast, niet voor de CPU. Het is echt bijna niet uit te houden, zo luid. Heeft er iemand een oplossing ? Ik heb nagekeken en die 3 fans zijn allen op een klein printplaatje aangesloten, dus NIET op het moederbord. Als ik in de Bios ga zijn ze ook niet terug te vinden, TTZ de waarden zijn 0. Het gaat hier om een Asrock A520M-HVS moederbord. En ja, online aangekocht hier in Griekenland. Ik zou eventueel daar eens kunnen informeren ook maar ik dacht mischien zijn er hier mensen met ervaring. En het vreemde is dat ik geen games speel op de PC, ik vind hem gewoonweg mooi. Bedankt.
bellejt Geplaatst: maandag om 13:28 Geplaatst: maandag om 13:28 beetje weinig info want anders kan je er mss een dimmertje tussen zetten dat de snelheid van die fans vertraagd.Bij de chinees in massa goedkoop te vinden.Moet je wel wat kennen van dat aan te sluiten Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Moderator ceesv Geplaatst: maandag om 13:51 Moderator Geplaatst: maandag om 13:51 Stekkertjes van de fans lostrekken of de draden losknippen op eigen risico, die fams zitten er niets voor niets in. Je kan er ook een thermostaat inbouwen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
jeevanhoof Geplaatst: maandag om 14:32 Geplaatst: maandag om 14:32 Kijk of je de stekkers kan losmaken van het printje. Met wat geluk passen ze op je moederbord, en is de snelheid waarschijnlijk wel instelbaar. dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
naxos Geplaatst: maandag om 14:59 Auteur Geplaatst: maandag om 14:59 25 minuten geleden, jeevanhoof zei: Kijk of je de stekkers kan losmaken van het printje. Met wat geluk passen ze op je moederbord, en is de snelheid waarschijnlijk wel instelbaar. Ja heb ik ook reeds gedacht. Morgen nog eens uit elkaar halen en proberen.
Tonskidutch Geplaatst: gisteren om 10:25 Geplaatst: gisteren om 10:25 21 uren geleden, naxos zei: Het is echt bijna niet uit te houden, zo luid. Heeft er iemand een oplossing ? was niet je beste aankoop ? T.N.T. AC/DC
naxos Geplaatst: gisteren om 11:21 Auteur Geplaatst: gisteren om 11:21 52 minuten geleden, Tonskidutch zei: was niet je beste aankoop ? Ja en nee, ik vind de PC wondermooi, niet te groot, hij is ook supersnel maar de fans zijn te luid. Ik heb hem deze morgen nog eens opengemaakt, en zovele bedradingen enkel voor de fans, zal wat voor de volgende week zijn.
Tonskidutch Geplaatst: gisteren om 12:27 Geplaatst: gisteren om 12:27 als bij mij een "fan" actief wordt in de pC is het een uitzonderlijke situatie meestal gebeurd dat enkel tijdens een update die door f-secure wordt gechecked. Maar ja Gaming pC's hebben nu eenmaal veel te veel power en warmteverlies nodig. Je kan er 's winters de huiskamer mee verwarmen. T.N.T. AC/DC
Mojo Geplaatst: gisteren om 14:05 Geplaatst: gisteren om 14:05 1 uur geleden, Tonskidutch zei: als bij mij een "fan" actief wordt in de pC is het een uitzonderlijke situatie meestal gebeurd dat enkel tijdens een update die door f-secure wordt gechecked. Maar ja Gaming pC's hebben nu eenmaal veel te veel power en warmteverlies nodig. Je kan er 's winters de huiskamer mee verwarmen. Je kan natuurlijk een Ferrari kopen om je boodschappen te doen 1 You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Tonskidutch Geplaatst: gisteren om 14:37 Geplaatst: gisteren om 14:37 Ja die kan je kopen. Of jij der met je ouwe botten, rug en spieren nog makkelijk kunt instappen is jouw eigen thema. Heel erg veel van de super duper gaming pC's is nonsens. T.N.T. AC/DC
Psychosammie Geplaatst: 22 uren geleden Geplaatst: 22 uren geleden Instappen zal nog wel gaan. Uitstappen is een probleem. Heb ik eens mogen ervaren in een Corvette. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Psychosammie Geplaatst: 22 uren geleden Geplaatst: 22 uren geleden Op 31-3-2025 om 15:22, naxos zei: Ik heb nagekeken en die 3 fans zijn allen op een klein printplaatje aangesloten En dat kleine printplaatje zit aangesloten op? Waarschijnlijk is het gewoon een fan hub die aangesloten zit op het moederbord. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
naxos Geplaatst: 12 uren geleden Auteur Geplaatst: 12 uren geleden (aangepast) 9 uren geleden, Psychosammie zei: En dat kleine printplaatje zit aangesloten op? Waarschijnlijk is het gewoon een fan hub die aangesloten zit op het moederbord. Nee steekt gewoon op de PSU, daarom draaien die fans ganse tijd op volle toeren. En dat versta ik niet hoe men zo wat kan ineensteken. Trouwens op het moederbord zijn 2 aansluitingen voor de case fans, ik ga een der dagen de boel daar op aansluiten. Trouwens de shop heb ik nog niet kunnen bereiken, maar ik ben in 2 weken op het vasteland en dan kan ik daar eens gaan informeren. 12 uren geleden aangepast door naxos
Moderator ceesv Geplaatst: 11 uren geleden Moderator Geplaatst: 11 uren geleden 1 uur geleden, naxos zei: En dat versta ik niet hoe men zo wat kan ineensteken. Op 31-3-2025 om 15:22, naxos zei: een game PC, glazen kast en oplichtende fans. Die gamers waarvoor deze pc bedoeld is hebben allemaal een koptelefoon op. Een gamers pc heeft koeling nodig. Eerlijk gezegd heb je precies dat gekregen wat je gekocht hebt, een gamers pc. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Psychosammie Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden 9 uren geleden, naxos zei: Nee steekt gewoon op de PSU, daarom draaien die fans ganse tijd op volle toeren. Nou dan zou ik een fan hub proberen. Die sluit je aan op het moederbord en daar kan je dan je 3 fan's op aansluiten. Hoop alleen dat het moederbord 3 fan's op 1 aansluiting kan aansturen qua stroomverbruik. Als jouw fan's RGB aangestuurd kunnen worden moet je wel een geschikte Fan hub kopen. Zie ook YouTube. https://www.youtube.com/results?search_query=fan+hub+to+motherboard Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen