naxos Geplaatst: vrijdag om 11:57 Auteur Geplaatst: vrijdag om 11:57 (aangepast) Op 2-4-2025 om 16:18, Psychosammie zei: Nou dan zou ik een fan hub proberen. Die sluit je aan op het moederbord en daar kan je dan je 3 fan's op aansluiten. Hoop alleen dat het moederbord 3 fan's op 1 aansluiting kan aansturen qua stroomverbruik. Als jouw fan's RGB aangestuurd kunnen worden moet je wel een geschikte Fan hub kopen. Zie ook YouTube. https://www.youtube.com/results?search_query=fan+hub+to+motherboard Vergroten OK probleem opgelost, mededings door jullie help hier. Ik ben tot de ontdekking gekomen dat de reeds vooraf geplaatste Fan hub NIET aan het moederbord was aangesloten, de kabel hing er gewoon met een strap aan. Ik heb hem dan aangesloten, aan de hub en aan het moederbord ( daar slechts 2 kabels ??), en de PC loopt ZO rustig nu, alle fans draaien maar op een voor mij normale manier. Bedankt allemaal. Op het beeld onderaan zie je onder de reset switch geen kabel naar het moederboard lopen. vrijdag om 11:58 aangepast door naxos
Tonskidutch Geplaatst: vrijdag om 12:44 Geplaatst: vrijdag om 12:44 hèhè eindelijk rust in de kast 😁 toch fijn het nog even terug te melden 😉 1 Roma Vicente Amigo
Zilverhippie Geplaatst: zaterdag om 08:06 Geplaatst: zaterdag om 08:06 (aangepast) Ook de moeite waard om een te bekijken nu alles correct is aangesloten: gratis software Fan Control op https://getfancontrol.com/ zaterdag om 08:07 aangepast door Zilverhippie
Psychosammie Geplaatst: maandag om 07:44 Geplaatst: maandag om 07:44 Op 4-4-2025 om 11:57, naxos zei: Ik heb hem dan aangesloten, aan de hub en aan het moederbord ( daar slechts 2 kabels ??) Vergroten Dan zou ik de specificaties van die fan hub nog eens nazoeken want 2 aansluitingen lijken me wat weinig. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
naxos Geplaatst: maandag om 08:19 Auteur Geplaatst: maandag om 08:19 (aangepast) Op 7-4-2025 om 07:44, Psychosammie zei: Dan zou ik de specificaties van die fan hub nog eens nazoeken want 2 aansluitingen lijken me wat weinig. Vergroten Ja PC moet ik terug openen, de fans draaien normaal en gaan soms zelfs sneller draaien, maar ik kan niets instellen of controleren, in UEFI mode wordt de fan niet getoond, en fan software, van Asus of van andere firmas werken ook niet. Temp van de PC na een uurtje aan is nu 34 graden. Alhoewel ik reeds hubs tegengekomen ben met 2 kabels, zie foto ... maandag om 08:20 aangepast door naxos Foto verkeerd
Psychosammie Geplaatst: maandag om 09:10 Geplaatst: maandag om 09:10 Op jouw foto worden de 2 buitenste pinnen gebruikt. Op het plaatje hierboven de 2 binnenste pinnen. Maar als het toerental meeloopt met de temperatuur kan je eens een testprogramma draaien om de boel flink op te stoken in de kast. 1 Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
naxos Geplaatst: 18 uren geleden Auteur Geplaatst: 18 uren geleden Op 7-4-2025 om 09:10, Psychosammie zei: Op jouw foto worden de 2 buitenste pinnen gebruikt. Op het plaatje hierboven de 2 binnenste pinnen. Maar als het toerental meeloopt met de temperatuur kan je eens een testprogramma draaien om de boel flink op te stoken in de kast. Vergroten Ik heb een cpu stress test gedaan, spijtig genoeg op het einde geen resultaat gekregen, try again in 5 minutes, maar ik heb genoeg gezien en gehoord. Hoe warmer de CPU, hoe sneller de fans draaien. Was aan de 70 graden en dan draaiden ze toch rond de 50 % denk ik. Dus blijkbaar werkt alles toch naar behoren.
Tonskidutch Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden (aangepast) Op 1-4-2025 om 11:21, naxos zei: Ja en nee, ik vind de PC wondermooi, niet te groot, hij is ook supersnel maar de fans zijn te luid. Ik heb hem deze morgen nog eens opengemaakt, en zovele bedradingen enkel voor de fans, zal wat voor de volgende week zijn. Vergroten Toch zou het informatief zijn voor ons lezers als je aangeeft voor welke toepassingen jij die supersnelheid apprecieert... Wat heeft 70 graden CPU nodig? ik ken enkele servers uit het verleden die met grote fans veel geluid maken en 10.000 rpm HDD's dat was om rond de honderd clients te bevroeden in ons bureau. 4 uren geleden aangepast door Tonskidutch blauw Roma Vicente Amigo
naxos Geplaatst: 4 uren geleden Auteur Geplaatst: 4 uren geleden 5 uren geleden, Tonskidutch zei: Toch zou het informatief zijn voor ons lezers als je aangeeft voor welke toepassingen jij die supersnelheid apprecieert... Wat heeft 70 graden CPU nodig? ik ken enkele servers uit het verleden die met grote fans veel geluid maken en 10.000 rpm HDD's dat was om rond de honderd clients te bevroeden in ons bureau. Vergroten OK, ik ben helemaal geen gamer, ik heb de PC enkel gekocht om mijn normale dagelijkse dingen te doen, email lezen, wat online shoppen, banking enz. Ik heb hem ook gekocht wegens de prijs, 315 Euro, vond ik OK, voor hetzelfde geld had ik hier zeker geen HP of Dell gekregen met dezelfde specificaties. En ik vind hem ook mooi en compact . En momenteel zijn alle problemen opgelost, de fans draaien normaal dus ik ben happy. 1
wanderer Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden 4 uren geleden, naxos zei: OK, ik ben helemaal geen gamer, ik heb de PC enkel gekocht om mijn normale dagelijkse dingen te doen, email lezen, wat online shoppen, banking enz. Ik heb hem ook gekocht wegens de prijs, 315 Euro, vond ik OK, voor hetzelfde geld had ik hier zeker geen HP of Dell gekregen met dezelfde specificaties. En ik vind hem ook mooi en compact . En momenteel zijn alle problemen opgelost, de fans draaien normaal dus ik ben happy. Vergroten wat was de oplossing dan? Samsung 40D6510WS
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen