Koen B Geplaatst: dinsdag om 17:34 Geplaatst: dinsdag om 17:34 (aangepast) Afgelopen donderdag rond 7u10 stopte plots mijn ontvangst op 28 oost. Ik gebruik een Duo 2 4K SE met VTi 15 en dubbele satelliet-tuner. Die is als volgt geconfigureerd. Tuner 1: DiSeqC met op positie 1 19 oost en op positie 2 28 oost. Tuner 2: 28 oost. De schotel heeft een beugel met een single tuner voor 19 oost en een twin tuner voor 28 oost. De ontvangst op 19 oost bleef als voorheen. De schotel staat juist. Tijdens zeer uitgebreide testen kreeg ik opeens weer perfecte ontvangst op 28 oost (nadat ik een satfinder gehangen had bij de kabel die naar tuner 2 gaat). Toen ik de satfinder weer verwijderde, was de ontvangst opnieuw weg. Door deze kortstondige prima ontvangst neem ik aan dat ook de beugel + positie lnb op beugel oké zijn. Wat ik voorlopig getest heb: -Herinstalleren oude backup door mijn geconfigureerde VTi. -Installeren recentste Pli en scan doen op 28 oost met beide tuners (geen zenders gevonden) -Opnieuw aansluiten van mijn oude Duo 2 en scan 28 oost met beide tuners (geen zenders gevonden) -Uitschakelen van DiSeqC door beide kabels rechtstreeks aan te sluiten op twin lnb op 28 oost -Ontvanger forceren een specifieke tuner te gebruiken door de andere tuner te disablen -Ontvanger forceren tuner 2 te gebruiken door opname te laten lopen op 19 oost Er zijn recent werken geweest aan het dak waarover de kabels lopen en waar de schotel hangt dus dat is zeer verdacht, maar door mijn testen lijken de kabels te werken, toch? (Het lastige is dat de afstand van de schotel tot de ontvanger behoorlijk groot is waardoor ik niet zomaar een eind kabel heb liggen dat ik kan trekken om te testen. Maar dat kan ik nog kopen.) Omdat ook de oude ontvanger niets vindt op 28 oost neem ik aan dat de tuners van de ontvanger oké zijn. Bovendien zou minstens tuner 1 in orde moeten zijn aangezien 19 oost via diezelfde tuner wél vlot binnenkomt. Die ontvangst van 19 oost 'bewijst' ook dat de kabelroute van DiseqC tot ontvanger oké is, maar wanneer ik datzelfde stuk kabel uit de DiseqC haal en rechtstreeks in de lnb voor 28 steek, krijg ik geen ontvangst. Suggesties zijn welkom want ik weet het niet meer. dinsdag om 17:39 aangepast door Koen B VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂
Moderator Oplossing ceesv Geplaatst: dinsdag om 18:37 Moderator Oplossing Geplaatst: dinsdag om 18:37 28 LNB defect? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Koen B Geplaatst: dinsdag om 20:55 Auteur Geplaatst: dinsdag om 20:55 O, dat was ik nog vergeten te zeggen maar die had ik ook nog vervangen. Bij wijze van test de kabels richting lnb's eens uit de goot van de schotel-arm gehaald, en daarna had ik opeens beeld. Wat ik daaruit opmaak is dat twee van de drie kabels die naar de lnb's gaan, beschadigd zijn ter hoogte van de schotel... en dat ik er heel lang over gedaan heb om dat vast te stellen omdat je er niet vanuit gaat dat twee kabels tegelijkertijd hetzelfde issue krijgen. Ik blijf het een rare zaak vinden, maar voorlopig werkt het en de kabels bij de schotel zijn op een later ogenblik, als ik meer tijd heb, makkelijk te vernieuwen. Dank voor je reactie, voel je vrij het topic te sluiten want anders gaan mensen misschien een uitgebreid verhaal lezen voor ze erachter komen dat het probleem inmiddels is opgelost. VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂
jeevanhoof Geplaatst: woensdag om 05:19 Geplaatst: woensdag om 05:19 Knip er eens een stukje vanaf en zet de stekker er terug op. Waarschijnlijk wat corrosie aan het eind van je kabel De kans is groot dat het opgelost is. dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Tonskidutch Geplaatst: woensdag om 08:43 Geplaatst: woensdag om 08:43 15 uren geleden, Koen B zei: (Het lastige is dat de afstand van de schotel tot de ontvanger behoorlijk groot is waardoor ik niet zomaar een eind kabel heb liggen dat ik kan trekken om te testen. Maar dat kan ik nog kopen.) doe dat dan ook maar snel, want als er kortsluiting ontstaat kun je ook je tuners in de receiver beschadigen en dus weggooien. Moi... Lolita Alizée
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen