reindeerw5m Geplaatst: 19 uren geleden Geplaatst: 19 uren geleden Ik ben op zoek naar wat advies i.v.m. een multi-LNB opstelling. Ik heb een Cahors/Viasat SMC 120, momenteel uitgericht op Eutelsat 7°E. Graag zou ik hieraan Hotbird 13°E willen toevoegen, en indien mogelijk ook Astra 23,5°E. Vanwege de signaalsterktes van 13E lijk het mij handig om de center LNB op 7E houden. De f/D-verhouding is vermoedelijk 0,57, maar ik moet dit nog nameten om zeker te zijn. Locatie is 52.21, 6.01. Mijn vragen: - Is dit technisch haalbaar met deze schotel? - Welke oplossingen of alternatieven zijn er? Als mogelijke oplossing heb ik de LNB-houder GK3 (A025) gevonden, maar die lijkt nergens meer verkrijgbaar te zijn.
RimaNTSS Geplaatst: 19 uren geleden Geplaatst: 19 uren geleden 14 minuten geleden, reindeerw5m zei: Cahors/Viasat SMC 120 Kun je een foto van je antenne plaatsen?
Sprietje Geplaatst: 18 uren geleden Geplaatst: 18 uren geleden (aangepast) Er bestaan supports voor de SMC 120. Voor 2 lnbs op 6 graden afstand en voor 3 lnbs 13 - 19,2 - 28,2. Deze laatste is dus ook geschikt 7 - 13 - 22,2 (overal 6 graden vanaf trekken). De lnb-houder voor de 23,5 zul je dus een klein beetje scheef moeten zetten zodat hij niet op de 22,2e komt te staan maar op de 23,5e. 17 uren geleden aangepast door Sprietje 1
reindeerw5m Geplaatst: 9 uren geleden Auteur Geplaatst: 9 uren geleden 9 uren geleden, RimaNTSS zei: Kun je een foto van je antenne plaatsen? Zal ik maandag even doen. Helaas dit (lange) weekend niet thuis. 8 uren geleden, Sprietje zei: Er bestaan supports voor de SMC 120. Voor 2 lnbs op 6 graden afstand en voor 3 lnbs 13 - 19,2 - 28,2. Deze laatste is dus ook geschikt 7 - 13 - 22,2 (overal 6 graden vanaf trekken). De lnb-houder voor de 23,5 zul je dus een klein beetje scheef moeten zetten zodat hij niet op de 22,2e komt te staan maar op de 23,5e. Dit had ik inderdaad ook gezien, alleen dan zit je met het probleem dat 7e niet meer de center-lnb is? Of is de positie van de mount van het frame tov LNB arm aan te passen.
Sprietje Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden (aangepast) 52 minuten geleden, reindeerw5m zei: Zal ik maandag even doen. Helaas dit (lange) weekend niet thuis. Dit had ik inderdaad ook gezien, alleen dan zit je met het probleem dat 7e niet meer de center-lnb is? Of is de positie van de mount van het frame tov LNB arm aan te passen. Het is geen optie om de 7e in het midden te plaatsen met de 23,5e er bij. Kies voor de 6 graden afstand lnb-houder. De 7e-lnb komt dan maar 3 graden uit het midden te staan. Dat heeft een bijna onmeetbaar verlies t.o.v. het midden. Wil je de 23,5 toch ontvangen, neem dan en aparte schotel voor de 23,5e. 60 of 70cm is al toereikend. 8 uren geleden aangepast door Sprietje
reindeerw5m Geplaatst: 43 minuten geleden Auteur Geplaatst: 43 minuten geleden 7 uren geleden, Sprietje zei: Het is geen optie om de 7e in het midden te plaatsen met de 23,5e er bij. Kies voor de 6 graden afstand lnb-houder. De 7e-lnb komt dan maar 3 graden uit het midden te staan. Dat heeft een bijna onmeetbaar verlies t.o.v. het midden. Wil je de 23,5 toch ontvangen, neem dan en aparte schotel voor de 23,5e. 60 of 70cm is al toereikend. Dank voor de info! Verlies bij die offset zal dus veel kleiner dan ik verwacht had. Ik zal het is rustig gaan proberen, zeker omdat 23.5 geen must is.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen