Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@hugogertie

We hebben deze kwestie over vrije ontvangst en een vrije markt in Europa al bij de aanvang van dit forum (25 jaar Jubileum) aan de tand gevoeld. Er zijn genoeg discussies gevoerd. Ik heb zelfs destijds 12 EU parlementariërs (2003) die er over gingen vragen per email gestuurd.

Het grote probleem is dat we met een dienstverlening te maken hebben die grandioos veel geld verdient omdat er van de BIG TV magnaten en Film Maatschappijen rechten en dus heel veel geld wordt geclaimd. En alle kleine prutsers die er tussen door nog, als doorgeefluik, van de signalen zijn moeten ook hun winst halen. Ook die "illegale lijntjes provider" verdient aan jou...

Of het Canal Digitaal is of de Mohammed van het Döner restaurant op de hoek van de straat OF F1 Pro. jij betaald er voor.

Chan Chan

Buena Vista Social Club

Geplaatst:

Ik voeg er nog even iets aan toe.

Destijds kreeg ik een antwoord van Nelie Smit Kroes via haar secretaresse, zij was toendertijd voor telecommunicatie verantwoordelijk, dat de abonnementen waarover wij het hebben een zakelijke overeenkomst betreffen. Die mogen eigenlijk vragen wat ze willen en hoeven zich niet aan de publieke omroepen te oriënteren.

Zo nu weer terug naar het dispuut, zakelijk of publiek recht.

Chan Chan

Buena Vista Social Club

Geplaatst:
59 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Of het Canal Digitaal is of de Mohammed van het Döner restaurant op de hoek van de straat OF F1 Pro. jij betaald er voor.

Dat klopt maar daarom zei ik ook, we komen wel op een punt dat ik liever de kleine lokale "ondernemer" mijn geld  gun, dan 1 of andere rijke stinkerd uit een ander land die al genoeg geld heeft en dat geld ook nog gebruikt om overal organisaties op te zetten die overal lobbyen om beleid door gevoerd te krijgen en negatieve invloed op ons leven proberen uit te oefenen, want geld is macht.  Opzouten met dat globalistische geflikker. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

Dat, die opvatting, kan ik ondersteunen maar eerst prioriteiten kiezen. 

Dan moet men het globale liberalisme en kapitalisme (ook in het Russische + Chinees systeem aanwezig) omvormen.

Dat kan alleen als je eerlijke mensen, organisaties, bedrijven en overheden steun betuigd.

Chan Chan

Buena Vista Social Club

Geplaatst:

Ik kan m’n eigen goed voorstellen dat er veel mensen zijn die €20,00 moeten betalen om 2x in de maand naar een F1 wedstrijdje te kijken en ook nog plat gegooid worden met de grootste ergenis tijdens zo’n race namelijk reclame dat die kijken naar de mogelijkheden om een heel jaar te kijken voor een paar tientjes meer. 

Dat dit niet mag dat moge duidelijk zijn. 
Maar in deze belachelijk dure tijden is het zo langzamerhand voor Jantje Modaal met een paar kindertjes in zijn veel te dure huurwoning of dikke hypotheek een kwestie van overleven geworden.

Elke euro telt dan. 

Oorzaak is natuurlijk dat er veels te hoge biedingen vallen op die uitzendrechten die totaal niet in verhouding staan tot wat het op gaat leveren.

Daar komt men achteraf achter en gevolg is dat abo prijzen omhoog schieten etc etc

Ik ben er zelf heel transparant in:

Heb een Ziggo abo van een meiertje en een viaplay abo van 22,00 in de mnd.

Ik voedt het legale systeem wat er is.

Daarnaast kijk ik educatief wel eens illegaal naar Viaplay.

Internet biedt mij gewoon die kans.

Mijn provider Ziggo geeft mij toegang tot die websites.

Zonder enige blokkade.

Ben ik dan een klein crimineeltje? 

Geplaatst:

Het abbo in India heb ik overigens via de AppStore (Apple) gekocht. Mocht je dat ook willen kun je mij altijd een PB doen.

image.png.c9651aa4b4425b06c2c5b4afa3946e7d.png 

Hobbyist, and developer.

Geplaatst:
23 uren geleden, Codx zei:

Ach hou op,  dat is veel te veel werk voor die prutsers. Trouwens hoeveel mensen betalen niet gewoon cash ergens, die lui kopen zo'n account weer ergens anders, soms zitten er 5 partijen tussen voordat het geld bij de daadwerkelijke server belandt.

Een boekhouding doornemen is juist weinig werk en het is niet relevant waar de betaling uiteindelijk terecht komt. Bewijs dat er betaalt is voor een illegaal abonnement volstaat. Cash is uiteraard niet te traceren, maar dat is volgens mij een heel kleine groep.

Geplaatst:
14 uren geleden, jptd zei:

Elke euro telt dan. 

weet je, dat was altijd al zo, ofschoon het nog gulden en franken heette.

HET verschil met die verleden tijd is, dat men niet in de gelegenheid gesteld werd middels technologie om grijs of illegaal te kijken.

Je had enkel een extra antenne nodig.

En er waren toen ook helemaal geen reclame onderbrekingen op de zender die jouw dat F1 beeld aanbood.

Ik heb genoeg Formule 1 wedstrijden gevolgd op verschillende zenders in de regio Maastricht, zelfs op onze eigen Nederlandse zenders was dat sport aanbod GRATIS en zonder reclame.

Dus het begint bij al die commerciële zenders en eindigt bij dure abonnementen voor een stream.

Chan Chan

Buena Vista Social Club

Geplaatst:
Op 10-4-2025 om 10:37, zeeteefje zei:

Een boekhouding doornemen is juist weinig werk en het is niet relevant waar de betaling uiteindelijk terecht komt. Bewijs dat er betaalt is voor een illegaal abonnement volstaat. Cash is uiteraard niet te traceren, maar dat is volgens mij een heel kleine groep.

Ja maar er stond toch echt dat het legaal was:

image.png.4b103c49faef32ba7bb9e4826541ca72.png

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen