Ga naar inhoud

Geen SNR percentage of db's zichtbaar icm VU+ Turbo se usb tuner

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ben al een tijd bezig om met mijn VU duo4k DVB-T2 te kunnen kijken. Na diverse usb tuners geprobeerd te hebben zonder resultaat, toch maar een dure VU+ Turbo se gekocht en warempel: gelijk tuner gevonden en tv kijken maar! 

Nou zit ik alleen wel met het volgende irritante probleem; Ik zie rechtsonder in beeld alleen maar dvb-t 0% staan, terwijl bij de kabel en sat er netjes een percentage zichtbaar is. Heb het geluk dat ik dichtbij de zendmast in Hilversum woon, dus met een oude digitenne antenne met losse voeding had ik de antenne met de natte vinger uitgericht en kon alle zenders vinden, alleen kan nergens terugvinden hoe mijn signaal is. Ook niet met de signaalzoeker😐

Is dit normaal met een USB tuner of toch ergens een driver verkeerd? Heb hiervoor al eens een topic aangemaakt omdat ik een mygica t230a stick niet aan de gang kreeg en heb dus misschien wel een kernel module teveel of te weinig geinstalleerd.

Heb trouwens de meest recente versie van vti geinstalleerd staan.

Iemand enig idee?

1_0_1F_2E4_906_2210_EEEE0000_0_0_0.jpg.1487388cc68a8e37240e2c212e11d0b8.jpg

screenshot.jpg.534e18499b6dfc2e5347b32ffe684193.jpg

1_0_19_283D_3FB_1_C00000_0_0_0.jpg.8cfca86a487f52085e20e03763358783.jpg

Geen signaal.jpg

aangepast door Baspaul
Verkeerde screenshot geupload

Geplaatst:

ik heb de versie zonder SE van de usb tuner en op dvb-c toont hij netjes de sterkte (openvix) met de juiset driver geinstalleerd

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

@Baspaul als dat je probleem is dat je 0% in het OSD ziet staan maar perfecte ontvangst hebt, moet je de mannen van VTI op hun website maar eens vragen of daar een remedie voor is.

Ik zou der geen tijd aan besteden.

Blitzkrieg Bop

Ramones

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen