Ga naar inhoud

VU+ Solo2 vervangen... 4K sat receiver of mediaplayer

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na jaren met tevredenheid een LG Plasma te hebben gehad (niet HD) en de VU+ Solo2 als ontvanger zijnw e jaren geleden overgestapt op IPtv van KPN en later Freedom (Canal+) en sinds kort is de TV vervangen door een LG Oled 4K TV.

Nu wilde ik de VU+ updaten naar de laatste OpenPli en dat gaat fout. De machine is al een tijd uit productie, support wordt minder en eigenlijk gebruik ik 'm alleen als media speler. Nu twijfel ik tussen 2 opties:

1. Sat receiver met OpenPli ondersteuning
    sual tuner (ivm gemonteerde LNB) en 4K support (TV)
  2. Mediaplayer
    4K en wired

Voor een Sat receiver dacht ik dan aan een VU+ Uno 4K, maar de verkrijgbaarheid is slecht. (in elk geval als ik ga zoeken vind ik 1 bedrijf met een voorraad van 1), maar een ander apparaat mag ook, mits OpenPli 'm maar ondersteund.

Voor een media speler ben ik nog aan het neuzen, ik weet nog niet waar de voorkeur naar uitgaat. In geen geval Apple, maar dan lijk NVidia het enige alternatief (als ik heel snel zoek). Qua prijs maakt het niet echt of ik voor een satbox of de NVidia TV pro ga. (Dan liever een paar tientjes extra uitgeven voor een satbox)

Iemand nog tips/inzichten?

Jan Huijsmans

VU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N

Geplaatst:

Yup, de 9.1 versies die staan (vandaag getest met 9.1 versies die stonden, laatste van de 3 versies is van 06-04-2025) en het image crasht op software update, zender wissel,... vaag gedrag, revert naar de 8.3 versie en die is stabiel.

Dan nog, de solo2 is geen 4k media speler/ontvanger.

Jan Huijsmans

VU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N

Geplaatst:

Mijn ervaring met IPTV op een STB is dat het maar zo..zo werkt. Een STB kent een vaste set codecs die niet aanpasbaar c.q. vervangbaar zijn. Met een goede mediaplayer ben je dan beter af. Ook is het weergeven van HDR/HLG via IPTV op een STB vaak ‘een dingetje’…. Ik gebruik de STB puur voor DVB-S2 en DVB-C en heb een losse box voor IPTV (Amazon, Videoland, Canal+ en TV-Vlaanderen)…

Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan…

Geplaatst:

Nvidea wordt ook al een aantal jaren niet meer gemaakt.

De Google streamer is wel populair en vrij nieuw.

Ook kan je eens kijken naar Nokia.

Deze hebben ook prima kastjes die goed worden ondersteund en regelmatig update's krijgen.

Ik heb beiden en tevreden over.

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

@T_I ,

Je weet dat de Vu+ niet meer geproduceerd wordt? Op alle mij bekende websites staat de verkrijgbaarheid op ROOD.

Dat had je zelf ook kunnen opzoeken.

Kijk liever eens naar alternatieven voor die Vu+.

Chan Chan

Buena Vista Social Club

Geplaatst:

Klopt, dat weet ik, vandaar ook mijn post in een algemeen forum, ik zoek een alternatief met openpli, 2 tuners en 4k support of wil voor een media player gaan. Waarom het topic naar VU+ verplaatst is snap ik dan ook niet.

Jan Huijsmans

Geplaatst:
Op 9-4-2025 om 10:38, Tonskidutch zei:

Oké, kijk maar eens naar de Gigablue.

De UHD Quad 4K Pro lijkt de enige optie met dual sat tuner... Hoe zijn de ervaringen met OpenPli? (Ik zal eens in die sectie neuzen)

Jan Huijsmans

Geplaatst: (aangepast)

In elk geval wordt het even doorsparen, 309 is een investering. (maar scheelt 70 t.o.v. een van de laatste VU+ Duo's die **** nog schijnt te hebben)

aangepast door ceesv
Naam winkel verwijderd

Jan Huijsmans

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen