Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na lange tijd weer in staat om nieuwe OScam builds te bouwen. In het kort:

- vrouw overleden

- zelf ook ziek

- Netbook waarmee gebouwd werd defect geraakt (oud en versleten)

Een nieuwe (oude) laptop geregeld en voorzien van Ubuntu 22 LTS. Laatste versie van Simplebuild geïnstalleerd (WXget). Samba ingesteld zodat de Windows laptop de bestanden kon ophalen. De gecompileerde bestanden hebben géén PCSC support meer (was geen vraag naar). Hierdoor is de installatie van de pcsc libraries niet meer nodig. Getest met een schone OpenPli 9.1 en daar werkt de OScam direct zonder extra libraries. De DM9x0 en Mipsel versies heb ik nog niet getest. Verwacht geen problemen (de build omgeving is immers niet gewijzigd). Feedback wordt uiteraard gewaardeerd.

Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan…

Geplaatst:

@Mimisiku heb wel interrese in je versies voor op m'n dreambox 920, is een oscam met Icam ook mogelijk of kan dat niet met zelf bouw versies ??

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst:
18 minuten geleden, Mimisiku zei:

Ja dat kan in principe ook. Kwestie van instellen.

bedankt voor de info, lijkt me heel erg interessant, ik heb nog OSCam r11725-798 als versie op de dreambox met OpenHDF 7.3 als image op de dreambox 920.

doet wat die moet doen, maar weet niet of een update van de Oscam nodig is.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Konig FTA20

Geplaatst:

Hoi Mimisiku,

Na lange tijd afwezig te zijn geweest op dit forum lees ik dat je een vervelende tijd achter de rug hebt. Ik heb je bijdrage op dit forum altijd met veel belangstelling gevolgd. Ik wens je dan ook nog veel plezier met de hobby en heel veel sterkte in de toekomst.

,

Geplaatst:
10 uren geleden, digitaal kijker zei:

@Mimisiku heb wel interrese in je versies voor op m'n dreambox 920, is een oscam met Icam ook mogelijk of kan dat niet met zelf bouw versies ??

Kwestie van de buildparameters aanpassen (libdvbcsa). Ik heb er zelf wat principiële terughoudendheid bij omdat icam gebruikt wordt (nodig) is om illegaal naar SKY te kijken en daar ben ik niet zo’n voorstander van…

Geplaatst: (aangepast)
56 minuten geleden, Mimisiku zei:

Kwestie van de buildparameters aanpassen (libdvbcsa). Ik heb er zelf wat principiële terughoudendheid bij omdat icam gebruikt wordt (nodig) is om illegaal naar SKY te kijken en daar ben ik niet zo’n voorstander van…

ok geen probleem, dan zoek ik uit of het nodig is om te updaten en of ik het zelf kan doen.

alles werkt perfect, dus is misschien niet nodig om te updaten.

en mijn eigen Tv Vlaanderen kaart werkt ook daarop.

aangepast door digitaal kijker

Konig FTA20

Geplaatst:
1 uur geleden, digitaal kijker zei:

ok geen probleem, dan zoek ik uit of het nodig is om te updaten en of ik het zelf kan doen.

alles werkt perfect, dus is misschien niet nodig om te updaten.

en mijn eigen Tv Vlaanderen kaart werkt ook daarop.

Als updaten niet nodig is moet je het niet doen.  Een nieuwe build kan nieuwe functies bevatten, de vraag is of die nuttig zijn voor jou doeleinde. Maar besef een nieuwe build kan ook bugs bevatten waardoor je problemen krijgt.

Als je een nieuwe versie gaat installeren, bewaar dan de oude binary door die te hernoemen ofzo.    

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:
3 uren geleden, Codx zei:

Als updaten niet nodig is moet je het niet doen.  Een nieuwe build kan nieuwe functies bevatten, de vraag is of die nuttig zijn voor jou doeleinde. Maar besef een nieuwe build kan ook bugs bevatten waardoor je problemen krijgt.

Als je een nieuwe versie gaat installeren, bewaar dan de oude binary door die te hernoemen ofzo.    

het werkt goed, dat is het belangrijkste voorlopig, zolang ik mijn kaart niet als nagra kan draaien zonder de nodige keys te hebben dan blijft deze er op,

en het probleem met BBC First is niet Oscam gerelateerd maar ligt aan de bron, dus kan zonder zorgen in feite blijven gebruik maken van de Oscam versie dat ik gebruik momenteel.

zoals je zegt is een nieuwe update niet nodig als dat geen nieuwigheden brengt voor mijn eigen kaart.

Konig FTA20

Geplaatst:
18 uren geleden, Mimisiku zei:

De gecompileerde bestanden hebben géén PCSC support meer (was geen vraag naar). Hierdoor is de installatie van de pcsc libraries niet meer nodig.

Ik heb zo'n reader, maar kan 'm nooit gebruiken omdat iedereen zo denkt..
Wat is het nadeel als je die support er gewoon wel in laat zitten?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:
2 uren geleden, Alex1970 zei:

Ik heb ook PCSC readers hier.. werken heel goed en stabiel. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:
3 uren geleden, Alex1970 zei:

Het probleem is dat er buiten OScam ook PCSC drivers geladen moeten worden en dat je de pcsc deamon (automatisch) moet starten. Dat kan prima via de services maar is niet weggelegd voor iedereen. Gemiddelde Linux kennis is dan wel handig… OScam biedt alleen de reader aan, maar installeert uiteraard géén systeembestanden… Vandaar de keuze om het eruit te laten… Uiteraard kan ik hem op verzoek gewoon individueel bouwen. Dat is het punt niet….

Geplaatst:
12 uren geleden, Mimisiku zei:

Wel in hele goede SD kwaliteit (UK), en de Duitsers in FHD, maar omdat er een functie ICAM inzit hebben we terughoudendheid? Een extra functie hoeft niet perse te betekenen dat er misbruik van gemaakt wordt.

Hobbyist, and developer.

Geplaatst:
42 minuten geleden, Windhoos zei:

Wel in hele goede SD kwaliteit (UK), en de Duitsers in FHD, maar omdat er een functie ICAM inzit hebben we terughoudendheid? Een extra functie hoeft niet perse te betekenen dat er misbruik van gemaakt wordt.

Andere providers gebruiken geen icam. Op SKY kun je je buiten VK en DE niet officieel abonneren. Dus velen met een c-lijn en dus icam…. Kan er niets anders van maken….

Maar ieder het zijne/hare alleen doe ik er liever niet aan mee..

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...