Ga naar inhoud

Rechtbank Frankrijk legt windpark stil na dood van beschermde steenarend.

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:

De rechtbank van het Franse Montpellier legt een windpark in Bernagues, in het departement Hérault, gedurende een jaar stil.

De rechtbank houdt de exploitant verantwoordelijk voor de dood van een steenarend.

De exploitant is ook veroordeeld tot een boete van 200.000 euro, de directeur kreeg een boete van 40.000 euro.

De steenarend die een GPS-tracker had, vloog begin 2023 met 50 kilometer per uur tegen een blad van een windturbine.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
14 uren geleden, minplus zei:

De boetes waren al genoeg geweest.

Want?

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

• Moderator
Geplaatst:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Nu is dat wel een interessante link @ceesv maar mij verbaast het toch wel enigszins dat men niet heeft "voorzien" dat de rotorbladen ook "zichtbaar" gemaakt kunnen worden voor vogels en vleermuizen. En afschrikkend voor diverse insecten.

Je kan stellen dat in dit geval waar een steenarend het slachtoffer geworden is de gemoederen weer eens misbruikt wordt. Terwijl men zich veel meer had moeten richten op onderzoek en preventie want ook die studies die leiden tot bevredigende oplossingen en resultaten zijn belangrijk. Het zijn dus niet alleen techneuten die zich moeten laten bijscholen.

Was ik toch maar bioloog geworden.

aangepast door Tonskidutch

Chan Chan

Buena Vista Social Club

Geplaatst:
3 uren geleden, Tonskidutch zei:

Was ik toch maar bioloog geworden.

TonskiMidas

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

• Moderator
Geplaatst:

Het beste is om helemaal geen giga windmolens te plaatsen.

Ook voor mensen zijn die dingen ongewenst in hun leefomgeving.

Ze veroorzaken een hoop overlast.

• Like 2

Geplaatst: (aangepast)

Nee dit is mooi.

Screenshot_12.png.fca2921ae61e58bd930c8c0e6016b205.png

doe effe normaal man, het gaat over een NOODZAKELIJK KWAAD

hoe rooder de lucht des te meer fossiele vervuiling.

aangepast door Tonskidutch

Chan Chan

Buena Vista Social Club

Geplaatst:
Op 12-4-2025 om 12:48, Tonskidutch zei:

NOODZAKELIJK KWAAD

Vind jij!

Twee nieuwe kerncentrales hier in Nederland dan kunnen al die horizon vervuilende vogel versnipperende microplastic uitbrakende klimaatpalen weg.

Geplaatst:
Op 12-4-2025 om 12:48, Tonskidutch zei:

hoe rooder de lucht des te meer fossiele vervuiling.

Is dat tegeltjeswijsheid zoals: Avondrood water in de sloot?

• Like 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:
8 uren geleden, Thijs-Rallye zei:

Twee nieuwe kerncentrales hier in Nederland dan kunnen al die horizon vervuilende vogel versnipperende microplastic uitbrakende klimaatpalen weg.

vindt jij

die gebruiken ook die lelijke nieuwe hoogspanningskabels / masten, onderaardse leidingen welke een drievoud duurder blijken te zijn gaat het dus zeker niet worden vanaf jouw kerncentrale.

https://www.gld.nl/nieuws/7627003/vogels-vliegen-zich-massaal-dood-op-hoogspanningsmasten-weggezakt-probleem

Dus wat wil je nu? Franse wetgeving of Franse rechtbanken?

Weet je nog hoe Nederland eruit zag met TV ontvangstantennes op elk huis? 1960 ~1975

Dat interesseerde nagenoeg NIEMAND als ze maar ontvangst hadden 's avonds.

Wat mag dan allemaal niet meer volgens jullie;

satellietschotels (VVE wooncorporaties)

antennemasten (dito)

5G zendermasten ( wappies en vaccin complot theoriedenkers )

DVB-T2 masten op de flatgebouwen (welstandcommissies)

Dat kun je allemaal niet volhouden. Glasvezel in het trottoir zal nog tot 2035 duren voor alle commerciële providers en beslist niet in jouw bos woonlocatie.

En daarom schrijf ik een noodzakelijk kwaad. Die Windmolens hebben we gewoon nodig om de economie aan de praat te houden.

Chan Chan

Buena Vista Social Club

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen