T_I Geplaatst: vrijdag om 15:01 Geplaatst: vrijdag om 15:01 (aangepast) Ik ben aan het rondneuzen naar een goede ontvanger die 2 tuners heeft, 4K aan kan (wordt grotendeels media player) en bij voorkeur openpli kan draaien. Wat ook wel handig is is dat ze ook daadwerkelijk verkrijgbaar zijn. Ik vind een hoop bij verkopers, maar 'niet op voorraad' is de default status, wat ook niet echt op schiet. Dus eisen: Is daadwerkelijk ergens verkrijgbaar Dual tuner 4K Wired netwerk Zeer sterke wens: OpenPli support 2.5" HD support (zodat ik de disk met openpli instellingen kan overzetten) Een merk dat niet op omvallen staat Gigablue is al geopperd, maar ze hebben slechts 1 ontvanger die aan de eisen voldoet en die heeft geen openpli support. Ik heb graag een keuze. Edit: Ik vond net ook al een AB Pulse 4K IHB PVR Twin met 3 tuners. 1 meer dan ik kan gebruiken, maar ik kan in elk geval beide kabels aansluiten. Iets in de richting van dergelijke apparaten... Voor wat ik nu heb, zie signature (voor de post weer naar dat subforum wordt verplaatst terwijl die fabrikant gestopt lijkt te zijn en ik naar alternatieven zoek). vrijdag om 15:15 aangepast door T_I Jan HuijsmansVU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N
smetje limb.BE Geplaatst: vrijdag om 19:39 Geplaatst: vrijdag om 19:39 4 uren geleden, T_I zei: Ik ben aan het rondneuzen naar een goede ontvanger die 2 tuners heeft, 4K aan kan (wordt grotendeels media player) en bij voorkeur openpli kan draaien. Wat ook wel handig is is dat ze ook daadwerkelijk verkrijgbaar zijn. Ik vind een hoop bij verkopers, maar 'niet op voorraad' is de default status, wat ook niet echt op schiet. Dus eisen: Is daadwerkelijk ergens verkrijgbaar Dual tuner 4K Wired netwerk Zeer sterke wens: OpenPli support 2.5" HD support (zodat ik de disk met openpli instellingen kan overzetten) Een merk dat niet op omvallen staat Gigablue is al geopperd, maar ze hebben slechts 1 ontvanger die aan de eisen voldoet en die heeft geen openpli support. Ik heb graag een keuze. Edit: Ik vond net ook al een AB Pulse 4K IHB PVR Twin met 3 tuners. 1 meer dan ik kan gebruiken, maar ik kan in elk geval beide kabels aansluiten. Iets in de richting van dergelijke apparaten... Voor wat ik nu heb, zie signature (voor de post weer naar dat subforum wordt verplaatst terwijl die fabrikant gestopt lijkt te zijn en ik naar alternatieven zoek). klik op de link daar staan alle ontvangers die pli ondersteunt neem hier een kijkje Dreambox 900UHD 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .Dreambox 7020hd v2 Dreambox 800 Dreambox 8000 Dreambox 800se Dreambox 500HD Sab unix triple Xsarius Galaxy 4K gigablue trio Gigablue HD Quad Plus Zgemma H7 Cabel en Sat Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED Samsung UE46F6650SSXXN led 1x LG 60"lb 870v
Toyota Geplaatst: vrijdag om 20:11 Geplaatst: vrijdag om 20:11 Octagon SF8008. Die schijf kan je wel via usb aansluiten op de ontvanger (met een converter, is de prijs niet) en alles overzetten op de interne M2 schijf. Ook daar kan je een converter (voor de M2) voor aanschaffen en alles op de pc kopieren.
T_I Geplaatst: zaterdag om 06:11 Auteur Geplaatst: zaterdag om 06:11 9 uren geleden, Toyota zei: Octagon SF8008. Die schijf kan je wel via usb aansluiten op de ontvanger (met een converter, is de prijs niet) en alles overzetten op de interne M2 schijf. Ook daar kan je een converter (voor de M2) voor aanschaffen en alles op de pc kopieren. Oeh, dat is een leuke optie. Heb je ervaringen met deze ontvanger? Ik zie dat de ontvanger ook een microsd optie heeft. Zoveel gebruik ik de interne disk niet (configuratie opslaan en mountpoints voor m'n nas) Jan HuijsmansVU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N
bellejt Geplaatst: zaterdag om 07:50 Geplaatst: zaterdag om 07:50 die octagon SF8008 (combo) heb ik hier met openvix als eerst image en die werkt prima.Volgende week toch de dure vu+ duo4K bestellen nu ze nog vindbaar zijn want ik heb de 4 tuneringangen nodig en is momenteel de enige box met een schermpje die 4 tuners kan hebben.In reserve als de duo2 's hier volledig defect zouden gaan.Bij beide heb ik al het voedingsprobleem zelf opgelost Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Tonskidutch Geplaatst: zaterdag om 08:44 Geplaatst: zaterdag om 08:44 Ja straks worden die Vu+ modellen nog "vintage" en dus heel duur. Ik heb jarenlang ook tweedehands gekocht. Was ook wel blij met die Ultimo4K met 3 tunerslots. (en nog steeds) It's A Sin Pet Shop Boys
oldebroek Geplaatst: zaterdag om 11:48 Geplaatst: zaterdag om 11:48 ZGEMMA H7S goedkoop en steunt openpli en heeft multiboot Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.
Tonskidutch Geplaatst: zaterdag om 13:05 Geplaatst: zaterdag om 13:05 Het gaat ook over welke tuners de vraagsteller wil hebben. combo is niet gelijktijdig als je meerdere digitale ontvangst wilt hebben tegelijkertijd moet je ook meerdere tuners kunnen plaatsen. It's A Sin Pet Shop Boys
bellejt Geplaatst: zaterdag om 15:16 Geplaatst: zaterdag om 15:16 er bestaat dan ook een versie met 2x dvb-S2x tuners aan boord heb je meteen met de juiste LNB's een pak tuners bij de octagon en mogelijheid verschillende images te testen zonder veel poeha want multiboot. Heb ondertussen de VU+ maar besteld want ze worden uitzonderlijk enkel in NL nog verkocht en die kan 4 tuners aan waardoor ik gewoon niks moet veranderen voorlopig en later de nieuwe LNB's kan gebruiken als dat nodig zou blijken .Voordeel is ook de aparte voeding die makkelijk kan vervangen worden als die het begeeft Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
T_I Geplaatst: gisteren om 06:06 Auteur Geplaatst: gisteren om 06:06 De WU+ Solo2 hangt nu aan een dubbele lnb met een rotor in de chain van 1 kabel. Daar heb ik nu redelijk weinig reactie van, maar het laatste beeld dat ik had was BBC2 stotterend en daarna is die uitgevallen. Ik zie wel de pictogram van de motor als ik een zender wil kijken, maar dat is alles... Kan vanalles zijn, van ontvanger tot de lnb. Laatste keer motor issues heb ik (of beter gezegd, een vriend die wel het dak op durfde) de motor vervangen om daaran te ontdekken dat alleen de stekker van de kabel vervangen voldoende was geweest. Ik gebruik 'm nu meer als mediaspeler dan als satbox, maar ik wil die optie wel houden. Met de vervanging van de 19j oude TV door een 4K OLED is 4K wel een eis. De rotor issues moet ik later nog eens naar laten kijken. DVB-T is een leuke gimmick, naar ik heb nog nooit daar naar gekeken, dus dat worden ook extra investeringen voor een antenne. (gok ik) Jan HuijsmansVU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N
bellejt Geplaatst: gisteren om 07:22 Geplaatst: gisteren om 07:22 wat is het nut van een dubbele lnb als je maar 1 kabel hebt op een rotor ? Makkelijkst is een vaste schotel voor de FTA die je veel kijkt en een rotor voor kanalen die je maar af en toe kijkt op andere satelieten Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
T_I Geplaatst: 19 uren geleden Auteur Geplaatst: 19 uren geleden De LNB is een dubbele, in de 'oude' twin tuner setup had je die nodig om naast kijken ook op te kunnen nemen. Dat stamnt nog uit de tijd dat ik een CD abonnement had en af en toe ook wilde kunnen opnemen. Toen had je nog het eldzame geval dat er 2 nuttige/leuke programma's tegelijk op TV waren. (Nu is het meer behang) Jan HuijsmansVU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N
Hansen Geplaatst: 48 minuten geleden Geplaatst: 48 minuten geleden De Zgemma H7 doet het bij mij uitstekend. naar keuze de H7s (2xsat en 1 c/t) of de H7c (2x c/t en 1x sat}. Beeld is uitstekend en ondersteund OpenPli. Prijs slechts € 129,= ( met goed zoeken , van zelfs Nederlandse leverancier) De 2,5 "HDD steek je er gewoon achterin. Wel eerst uitzetten met in of loshalen!. De ab werkt prima en is van goede kwaliteit Naar mijn ervaring de beste keus. IK heb er nu 2 (H7 s) omdat ik veel op wil kunnen nemen. Die staan naast elkaar en ik werk met 1 ab. Als de ene aanstaat is de andere uit enz. Een H7c/t heb ik ook nog maar die gebruik ik niet meer, die is 5 jaar oud maar werkt nog zonder problemen. Mag voor een prikje weg zonder voeding adapter ( 12v -3a) Die heeft het vorig jaar begeven. Ook de ab werkt nog naar behoren en die gebruik ik nu nog steeds voor de 2 x H7s, zodat ik 2 nieuwe heb liggen nu voor het geval dat. .
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen