Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste satkijkers, ik heb een vraagje over korte beeldonderbreking bij het kijken via een App. Sinds een week heb ik tv via Odido, waarbij ik de App van deze provider gebruik. De App werkt prettig, de tv gids is goed, de beeldkwaliteit is prima. Maar soms valllen beeld en geluid gedurende een seconde uit, dan is het beeld geheel zwart. Dan ga ik denken aan misschien de internetsnelheid, maar na het doen van een snelheidstest vermeldt de mededeling dat mijn internetsnelheid voldoende is om gelijktijdig enkele streamen met HD kwaliteit te kijken.

Misschien zijn er hier meer die via de App kijken en dan vraag ik me af of die daar ook last van hebben. Of moet ik misschien de router verplaatsen?

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Geplaatst:

Nog even een aanvulling op mijn bericht. Het af en toe uitvallen van het beeld en geluid doet zich zoals ik tot nu toe kan beoordelen niet voor bij het terugkijken van eerder uitgezonden programmas!

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Geplaatst:

Toch goed om te horen dat het allemaal perfect gaat via IPTV....
Sorry, je hebt niks aan dit antwoord, maar ik verbaas me telkens weer wat er mis gaat en dat men toch graag abonnee blijft.

Tegelijkertijd wordt ik een fossiel genoemd omdat ik vasthoud aan DVB-C/S...afijn, het gaat er in de toekomst niet beter op worden. Wel duurder,

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Nou het is ook niet allemaal koek en ei bij DVB-C DVB-S2... Denk alleen maar eens aan zware regenbuien @Alex1970

Bij Ziggo kabel heb ik ook beeldfragmenten (visjes) terwijl mijn thuisinstallatie nog geen 5 jaar oud is.

Maar @AEO live streams via IPTV app kan worden verbeterd door LAN gebruiken en een Potente pC waar die app veel beter op draait en die dat bufferen van de streams niet heeft.

En dat er dus problemen met de router positie kunnen zijn, kan in bepaalde gevallen voorkomen.

Ik neem aan dat je dat ook als storing kunt melden bij ODIDO die een monteur sturen

Chan Chan

Buena Vista Social Club

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb de internetsnelheid getest, die varieert tussen de 93,6 mbps tot 98,0 mbps. De snelheid is dus voldoende, omdat ik zelfs 2 HD streamen tegelijk kan gebruiken, terwijl er 1 tv gebruikt wordt. Misschien moet de router verplaatst worden of de tv. Het probleem doet zich alleen voor bij live kijken. Als ik een programma inschakel, b.v. een minuut na het begin, en ik schakel vanaf het begin kijken in, dan zijn er geen dropouts in het signaal. Ik ga het nog even aankijken, om te zien of de dropouts bij alle zenders even vaak voorkomen. 

aangepast door AEO

Geplaatst:
8 uren geleden, Tonskidutch zei:

Nou het is ook niet allemaal koek en ei bij DVB-C DVB-S2... Denk alleen maar eens aan zware regenbuien @Alex1970

Bij Ziggo kabel heb ik ook beeldfragmenten (visjes) terwijl mijn thuisinstallatie nog geen 5 jaar oud is.

Zware regenbui: Kwestie van schotel groot genoeg.
Op Ziggo nog nooit storingen in beeld gezien, ik zou je bekabeling en zo maar eens nakijken.

Maar ik heb wel constant gedoe en ruzie met apps die niet willen verbinden, je zoekt je wezenloos naar wat je wilt kijken, je hebt ook tig verschillende apps nodig terwijl het juist nu zo mooi was dat ik één box had.

4 uren geleden, AEO zei:

Ik heb de internetsnelheid getest, die varieert tussen de 93,6 mbps tot 98,0 mbps. De snelheid is dus voldoende, omdat ik zelfs 2 HD streamen tegelijk kan gebruiken, terwijl er 1 tv gebruikt wordt. Misschien moet de router verplaatst worden of de tv. Het probleem doet zich alleen voor bij live kijken. Als ik een programma inschakel, b.v. een minuut na het begin, en ik schakel vanaf het begin kijken in, dan zijn er geen dropouts in het signaal. Ik ga het nog even aankijken, om te zien of de dropouts bij alle zenders even vaak voorkomen. 

Ik denk niet dat het probleem zit in je bandbreedte en hoe e.e.a. aangesloten zit. Anders zou je het ook hebben bij het terugkijken.
Heeft Odido zelf al iets zinnigs gezegd hierover of is dat net zo'n ramp als de "helpdesk" van Delta?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb nog geen contact gezocht met Odido, ik wil eerst alles goed uittesten, voordat ik aan de bel trek. Want hoe meer ik weet, des te beter beslagen ik op het ijs kom.

aangepast door AEO

Geplaatst:
15 uren geleden, Alex1970 zei:

Op Ziggo nog nooit storingen in beeld gezien, ik zou je bekabeling en zo maar eens nakijken.

Die bekabeling heb ik nieuw laten aanleggen en door een vriendelijke Ziggo Monteur laten doormeten die was ruim voldoende.

En aan mijn apparatuur kan het niet liggen. Het zou eerder kabelkast buiten voor de flat kunnen zijn die eens drie dagen door een HWA lek constant in een stortvloed stond. Roest van de connectoren in die kabelkast zou het kunnen zijn, na 2jaar van die gebeurtenis. Maar dan zou m'n internet ook moeten kwakkelen die komt uit dezelfde groen kabel naar de splitter.

@AEO is dat een streaming kastje van odido en daar hoort een glasvezel modem met een router erachter en router bij ?

Chan Chan

Buena Vista Social Club

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...