Ga naar inhoud

TV en internet in NL duur? Niet echt ...

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dit is mijn maandelijkse rekening voor 1300 Mbit internet en kabel TV.  Ik heb de 125+ kanalen omdat het met minder kanalen duurder werd! (Combinatie korting)

Screenshot_20250413-1612352.thumb.png.999af2db781d953717fc673229285d45.png

Het totaal komt op $211.52.... Jammer genoeg heb ik geen keuze voor een andere provider, tenzij ik naar AT&T ga, met zeer langzame DSL snelheden....

Als ik aan het einde van de looptijd niet zeur, dan gaat de rekening naar $280+ ....

Dus Nederland is zo slecht nog niet kwa kosten voor kabel en internet....!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Zit je op Antartica????? Door is het inderdaad duur op McMurdo base........

Op een Fatbike zit je lekker als je last van aambeien en/of vaginale schimmel hebt ;)

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Geplaatst:
4 uren geleden, Big fellow zei:

"Normale" prijzen in de VS jammer genoeg....

Ja, en wij "Ollanders" kijken dan met name hoe goedkoop de benzine is in de States.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst: (aangepast)

Het is vooral TV wat daar duur is en je wordt kapot gegooid met FEES daarom heb je zoveel mensen die aan cord-cutting doen en een antenne op het dak slingeren voor ATSC 1.0.    Maar Comcast staat wel bekend duur te zijn daar. 

En T-mobile heeft daar Home 5G abonnementen, die zijn goedkoper, alleen blijft de vraag of er genoeg snelheid is.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

Je moet altijd naar het totale plaatje kijken. 
Dat begint bij inkomen, dan gas, licht en brand (zei mijn moeder altijd zo) mobil telefoon etc. 
Dan zal het niet zo veel uitmaken. 
In mijn situatie betaal ik geen belasting en weinig voor benzine maar daarvoor betaal ik veel voor huisvesting. 
In de Emiraten is niks goedkoop. Alles is peperduur. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Geplaatst:

Ik betaal in Frankrijk nu €23,99 voor 1Gb/s symmetrisch glasvezel plus 35 TV zenders via de app, onbeperkt bellen naar vast en mobiel in Frankrijk en naar vaste nummers in bijna de hele wereld. Vergeleken met Frankrijk is Nederland duur, en de VS extreem duur.

Geplaatst:
59 minuten geleden, zeeteefje zei:

Ik betaal in Frankrijk nu €23,99 voor 1Gb/s symmetrisch glasvezel plus 35 TV zenders via de app, onbeperkt bellen naar vast en mobiel in Frankrijk en naar vaste nummers in bijna de hele wereld. Vergeleken met Frankrijk is Nederland duur, en de VS extreem duur.

Is niet helemaal een eerlijke vergelijking natuurlijk. TV is de VS is vele malen uitgebreider en heeft aanzienlijk meer aanbod.  Iedere stad/regio heeft z'n 6 locals. (ABC/CBS/NBC/FOX/CW/PBS)  Je hebt een hele berg Regional Sports Networks, letterlijk elke lokale wedstrijd is daar op TV te zien. De newscoverage daar is echt huge. Dat kun je niet vergelijken met dat geknoei hier in Nederland of zelfs Europa. Hier lukt het nog niet eens om 1 nieuwszender uit de grond te stampen.  En je hebt enorm veel thema kanalen, dan wel doelgroep zenders.   

RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:
1 uur terug, Codx zei:

En je hebt enorm veel thema kanalen, dan wel doelgroep zenders. 

En die komen van......

Geplaatst:

Lijkt mij evident:

forge your wapens

Flik your House

Traesure hunters

Gold diggers

Cabine rescue

UFC fighting champions

Baseball MLB

Basketball NBA

Ice Hocky

Treehouse builders

en o zo veel andere

Maar ik schrik dan toch van die prijzen in USA die Big fellow noemt.

Johnny and Mary

Robert Palmer

Geplaatst:
21 minuten geleden, Mojo zei:

En die komen van......

Of je zegt gewoon wat je bedoeld.

Geplaatst:
2 minuten geleden, Codx zei:

Of je zegt gewoon wat je bedoeld.

Vrijwel allemaal Amerikaans. Meer als reactie op het moeilijk uit de grond stampen van 1 zender in europa

Geplaatst:

Make Europe Great Again... 😁

schaatsen

curling

batminton

korfbal

biljarten

fietsen

flikken Maastricht Rotjeknor etc

Tatort

Stierenvechten

Paalzitten

etc etc

Stierenvechten staat er bij voor al die traditionele volkssporten elders in Europa

Johnny and Mary

Robert Palmer

Geplaatst:
2 uren geleden, Codx zei:

Is niet helemaal een eerlijke vergelijking natuurlijk. TV is de VS is vele malen uitgebreider en heeft aanzienlijk meer aanbod.  Iedere stad/regio heeft z'n 6 locals. (ABC/CBS/NBC/FOX/CW/PBS)  Je hebt een hele berg Regional Sports Networks, letterlijk elke lokale wedstrijd is daar op TV te zien. De newscoverage daar is echt huge. Dat kun je niet vergelijken met dat geknoei hier in Nederland of zelfs Europa. Hier lukt het nog niet eens om 1 nieuwszender uit de grond te stampen.  En je hebt enorm veel thema kanalen, dan wel doelgroep zenders.   

Die lokale zenders heeft Frankrijk ook wel, Frankrijk heeft zelfs 4 landelijke 24/7 nieuwszenders. Maar die zenders zijn in Frankrijk bijna allemaal gratis te ontvangen, betaalt uit reclame. Sportzenders zijn natuurlijk niet gratis, daar zijn rechten voor betaalt. Maar het duurste Canal+ abonnement kost €46,-/maand. Totaal niet te vergelijken met die prijzen in de VS. En de prijs op die factuur voor kaal internet  'gigabit extra' met 1300 Mb/s download, upload niet eens gespecificeerd kost al $129,- waar ik €23,99 betaal voor 1 Gb/s symmetrisch.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...