Mojo Geplaatst: gisteren om 12:49 Geplaatst: gisteren om 12:49 6 minuten geleden, Zilverhippie zei: Moeilijk oordelen over duur/goedkoop als je de lonen na afhouding van belasting niet kent. Inderdaad. Daarnaast nog allerlei andere kosten voor levensonderhoud You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Moderator ceesv Geplaatst: gisteren om 13:02 Moderator Geplaatst: gisteren om 13:02 Voor vergelijking van prijzen en inkomen heeft men de big Mac index. https://nl.wikipedia.org/wiki/Big_Mac-index https://fxssi.com/big-mac-index Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: gisteren om 13:06 Geplaatst: gisteren om 13:06 USA is er voor de betere verdienenden qua salaris, dat zal @Big fellow denk ik dus ook wel niet zo'n pijn doen. Maar de vergelijking is relevant. De slecht verdienenden zijn er de dupe van alle recentelijke wijzigingen. Zelfs je pensioenpotje kan verdampt zijn op de beurs wegens Trump. zie net die big mac, ik zou er niet eens gaan eten 😁 Chan Chan Buena Vista Social Club
Big fellow Geplaatst: gisteren om 14:22 Auteur Geplaatst: gisteren om 14:22 Ik ben niet de "gemiddelde" Amerikaan hier qua inkomen. Kan ook niet, want anders had ik mijn werk visa niet gekregen! Voor mij was de enige reden om in de VS aan het werk te gaan dat ik hier in 15 jaar tijd een volledig pensioen kan opbouwen. Vanwege mijn vorige werkgever gebeurde dat niet in NL, en had ik een spaarpot hiervoor. Maar ja, een ex-vrouw verder, en die was ook leeg.... Dus ik moest opnieuw beginnen. Enige plek waar dat dus kan is de VS. Het staatspensioen (social security) krijg je na 12 jaar in loondienst geweest te zijn, en uiteraard de premies betaald te hebben, en je prive pensioen (401(k)), daar kan je een berg geld in doen belasting vrij. (Je betaalt inkomsten belasting als je het geld eruit haalt) . De meeste mensen in de VS die een normale baan hebben nadat ze uit school zijn gekomen, en "slim genoeg" waren om de 401(k) te gebruiken, hebben als ze een jaar of 50 zijn, meer dan 1 miljoen in die pot zitten. (De meeste werkgevers geven je een extra bijdrage voor je 401(k), gratis en voor niets. Denk aan 50% van je eigen inleg, met een vast gesteld max. percentage) Deze regelingen heb je eigenlijk nergens anders in de wereld. Maar.... Als je nu alleen high school hebt gehad, en je "blue collar" werk doet, tja, dan is er een probleem. Want dan zit je op $30k-$40k per jaar bruto, en kunnen je vaste lasten >$1k per maand zijn. Dan blijft er niet veel over van je inkomen, en is de kabel TV en internet rekening die ik maandelijks betaal niet te doen. Daarvoor is er gesubsidieerd internet beschikbaar, wat weinig kost, en heb je een antenne op het dak staan voor je 65" TV. (Want die TV is "belangrijk"!) Realistisch gezien moet je in de VS, in de verstedelijkte gebieden, dus niet op het platteland, een inkomen van >$60k per jaar hebben om te kunnen leven zonder veel financiele problemen. (Je zal echter nooit een huis kunnen kopen). Wil je een huis kopen dan is >$120k per huishouden per jaar toch wel het minimum. In de regio waar ik woon begint een normale eengezinswoning rond de $500k. En dan zijn de rente tarieven een stuk hoger dan in Nederland. (Voor de $500k betaal je per maand $4000 -$5000 aan vaste lasten!) Is het moeilijk om een vergelijk te maken tussen de verschillende landen qua kosten etc, zonder het complete plaatje? Ja...! Maar is de rekening die ik gedeeld heb op te brengen voor het grootste deel van de Amerikanen? Nee, absoluut niet. 2 “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
minplus Geplaatst: gisteren om 15:58 Geplaatst: gisteren om 15:58 Los van dat je als Europeaan niet naar TV in de VS zou willen kijken. Wat slecht. Heb een week wat geprobeerd in Atlanta maar had het steeds snel gezien. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Drs. IJzerbout Geplaatst: gisteren om 16:45 Geplaatst: gisteren om 16:45 Nu zou televisie kijken en de programma’s al dan niet uit Amerika niet een belangrijk deel van mijn leven zijn. Ik heb zo mijn voorkeur opgebouwd en doe nog hele andere dingen waarmee ik mijn geest verrijk. Dat kun je overal doen, waar ook ter wereld. Goed www is uiteraard belangrijk maar niet een eerste vereiste. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Big fellow Geplaatst: gisteren om 21:25 Auteur Geplaatst: gisteren om 21:25 5 uren geleden, minplus zei: Los van dat je als Europeaan niet naar TV in de VS zou willen kijken. Wat slecht. Heb een week wat geprobeerd in Atlanta maar had het steeds snel gezien. Het TV landschap, zoals Nederlanders dat noemen, in de VS is heel erg anders. Veel meer thematische kanalen, veel minder kanalen met gemixte inhoud. Een NPO met de complete mix aan programmas heb je hier gewoonweg niet. Hetgeen wat er een beetje op lijkt, zoals de ABC of NBC kanalen, zijn eigenlijk alleen maar entertainment. Komt geen sport programma in voorbij, tenzij het de Olympische Spelen zijn. Dus als je verwachtingspatroon in Atlanta was om soortgelijke zenders als in Nederland te vinden was, dan ben je inderdaad heel snel uitgekeken / teleurgesteld. “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Codx Geplaatst: 14 uren geleden Geplaatst: 14 uren geleden 20 uren geleden, ceesv zei: Voor vergelijking van prijzen en inkomen heeft men de big Mac index. https://nl.wikipedia.org/wiki/Big_Mac-index https://fxssi.com/big-mac-index Ik vind dit een beetje onzin eerlijk gezegd, als links zo doorgaat en z''n zin krijgt en alle boeren kapot blijft maken wordt vlees hier ook onbetaalbaar en staan wij straks bovenaan die tabel. Maar dat zegt niks over het algehele inkomens verhaal. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Moderator ceesv Geplaatst: 13 uren geleden Moderator Geplaatst: 13 uren geleden De Big Mac index is gebaseerd op hoeveel minuten een arbeider moet werken om een Big Mac aan te schaffen. De Big Mac is gekozen omdat het een standaard product is die over de gehele wereld identiek is. Alleen in Moskou ging de vergelijking niet op toen de eerste MacDonald's geopend werd. Daar werd de prijs aangepast aan de wachtrij voor de deur (4 uur). Een Hamburger flipper in die tent moest 3 dagen werken om een Big Mac aan te kunnen schaffen. De economie in de VS is niet te vergelijken met die in Europa. In de VS mogen de inkomens hoger zijn, maar de sociale voorzieningen staan op een veel lager pijl. Veel moet je doorgaans zelf verzekeren zoals je ziektekosten verzekering. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
JoeC Geplaatst: 12 uren geleden Geplaatst: 12 uren geleden Het hangt ook samen met waar je woont in de USA. Zo lijken de tarieven in Mississippi aanzienlijk lager te liggen. Snelle blik geeft vanaf $ 30,- inclusief 125 TV kananlen. Zie (bijvoorbeeld): https://www.inmyarea.com/internet/mississippi/meridian Hopelijk mag deze link, ik geloof niet dat iemand daar gaat shoppen.....
Big fellow Geplaatst: 11 uren geleden Auteur Geplaatst: 11 uren geleden 30 minuten geleden, JoeC zei: Het hangt ook samen met waar je woont in de USA. Zo lijken de tarieven in Mississippi aanzienlijk lager te liggen. Snelle blik geeft vanaf $ 30,- inclusief 125 TV kananlen. Zie (bijvoorbeeld): https://www.inmyarea.com/internet/mississippi/meridian Hopelijk mag deze link, ik geloof niet dat iemand daar gaat shoppen..... Incorrect. Volg de link, voer een bestaand adres in (gebruik zip code 39056) en kies dan 1300 Mbit internet met de 125 tv kanalen. 1 “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
minplus Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden 7 uren geleden, Codx zei: Ik vind dit een beetje onzin eerlijk gezegd, als links zo doorgaat en z''n zin krijgt en alle boeren kapot blijft maken wordt vlees hier ook onbetaalbaar en staan wij straks bovenaan die tabel. Maar dat zegt niks over het algehele inkomens verhaal. Voor mogelijk nog iets maffere opmerkingen in het kader van compost theorieën moet ik misschien naar die van Trump kijken. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
minplus Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden 19 uren geleden, Big fellow zei: Het TV landschap, zoals Nederlanders dat noemen, in de VS is heel erg anders. Veel meer thematische kanalen, veel minder kanalen met gemixte inhoud. Een NPO met de complete mix aan programmas heb je hier gewoonweg niet. Hetgeen wat er een beetje op lijkt, zoals de ABC of NBC kanalen, zijn eigenlijk alleen maar entertainment. Komt geen sport programma in voorbij, tenzij het de Olympische Spelen zijn. Dus als je verwachtingspatroon in Atlanta was om soortgelijke zenders als in Nederland te vinden was, dan ben je inderdaad heel snel uitgekeken / teleurgesteld. Het is me daar in die week niet gelukt een echt zinnig kanaal te vinden, maar wie weet had m'n zwager daar geen optie voor. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen