Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb sinds een kort een niet gebruikte  Siemens kanaalgroep antenne ( kanalen 21/29:  22elementen )  in gebruik uit 1975. Perfect! .   Deze naast de TIAX 9 el DAB.   IK gebruik digitenne fta op kanaal 21  Beide versterkt en gekoppeld met TRIAX versterker.  DAB 180 zenders.  Ook vele Vlaamse doordat de antenne vanuit Haamstede op Goes  ook exact op Brussel is gericht.  

antenne210225.jpg

aangepast door Jaap1958
typefouten

Geplaatst:

mooie opstelling, ik in belgie probeer dit ook te verkrijgen met de DAB+ zenders van belgie en Frankrijk en zoek dan nog een oplossing om de DVB-T(2) van Nederland te kunnen ontvangen of die van Frankrijk, zit in vogelvlucht ongeveer een 150 - 160 km van de grens met Frankrijk waar de mast staat en 70 km van goes ongeveer.

dus niet simpel mits goeie antenne voor het DVB-T(2) aanbod. 

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst:

dat kan, moet het eens opzoeken voor die mast aan de grens met belgie.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst:

@Jaap1958 ja jij hebt nog een schoorsteen van ordentelijke afmeting (en gewicht) waarop zo'n mast kan worden gemonteerd.

Mooi man.

Je zou zo'n zelfde Siemens ook eens horizontaal ernaast kunnen hangen, volgens mijn informanten heb je dan ook de RTBF daar die op Brussel is uitgericht.

I Wish I Didn't Miss You

Angie Stone, Mahogany Soul

Geplaatst:
37 minuten geleden, Sprietje zei:

Toch moet je altijd uitkijken met het monteren van antennes aan een schoorsteen.

antenne van schoorsteen  gerukt.jpg

Zo te zien UK, en niet met banden om de schoorsteen maar gewone muurbeugeltjes.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

wind en dus kracht * arm kun je enkel weerstaan door een tegengewicht bij metselwerk

(constructief principe zoals de luchtbogen en steunberen van de gotische kathedraal)

die schoorsteen was uiteraard compleet ongeschikt op de afbeelding van @Sprietje

We hebben vaker omgewaaide schoorstenen met antenne masten op sat4all gezien!

I Wish I Didn't Miss You

Angie Stone, Mahogany Soul

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen