Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb de reflector omgedraaid omdat k dacht dat ie verkeerd om zat... Er is altijd 100% signaal zonder fluctuaties.  Dat was vroeger met6 een raster wel anders. 

Geplaatst: (aangepast)

Wat is de afstand naar jouw kanaal 21 Digitenne zendmast? Een raster antenne heeft zeker 3 dB minder versterking op dat kanaal als ie in de goede polarisatie staat.

aangepast door OFDM
Geplaatst:
16 uren geleden, OFDM zei:

Wat is de afstand naar jouw kanaal 21 Digitenne zendmast?

Op 16-4-2025 om 14:00, Jaap1958 zei:

Ook vele Vlaamse doordat de antenne vanuit Haamstede op Goes  ook exact op Brussel is gericht.  

Ik schat 25 km.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:
2 uren geleden, Alex1970 zei:

Ik schat 25 km.

Dank, ik las er compleet overheen. Dat is geen grote afstand maar Goes heeft weinig ERP vermogen. 

Geplaatst:

Ik heb de reflector omgedraaid omdat ik dit niet  logisch vond. Ga  dit aanpassen als ik weer het dak op ga.  Steeds 100% signaal stabiel. Dat ws met het raster wel anders.  Op kanaal 54 destijds altijd wel prima Vert6icaal.     

Geplaatst: (aangepast)

Jouw DAB antenne heeft de reflector gelijk aan de Siemens nu nog. Ik weet niet hoeveel verschil het werkelijk maakt. Zelf heb ik 1 Siemens met alleen de enkele eigen reflector omdat ik anders meer instraling had van een stoorzender met de andere polarisatie (zijkant). Ik vermoed dat in jouw situatie deze antenne meer onderdrukking geeft van Lille op kanaal 21 eveneens met andere polarisatie. Het is gissen. De raster had ook zeker 3 dB minder versterking.

aangepast door OFDM

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...