segroeg Geplaatst: vrijdag om 15:45 Geplaatst: vrijdag om 15:45 Ik ben licht hardhorig en daarom kijk ik zoveel mogelijk met ondertitels om het draaglijk te houden voor mijn huisgenoten. Maar gewoon tv kijken lukt prima, maar als ik een opname wil bekijken zijn de ondertitels een paar seconden in vertraging. Dat is heel storend. Mijn tv = lg oled 55e9pla en de satellietontvanger = Vu Uno4Kse. Hoe kan ik dit opgelost krijgen? Met dank bij voorbaat.
bellejt Geplaatst: vrijdag om 15:58 Geplaatst: vrijdag om 15:58 hangt van je image af maar bij openvix kan je dat in de settings aanpassen als het standaard ondertitels zijn dat ze later of vroeger komen om juist te zijn.Is het een live uitzending dan is dat normaal dat ze later komen. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
segroeg Geplaatst: zaterdag om 06:51 Auteur Geplaatst: zaterdag om 06:51 Bedankt voor het antwoord, maar Openvix ken ik niet...
jeevanhoof Geplaatst: zaterdag om 07:10 Geplaatst: zaterdag om 07:10 Bij OpenPli gaat dit ook. Maar welke ondertitels gebruik je? De teletekst ondertitels of de DVB ondertiteling? Ik zou de DVB ondertitels gebruiken. Audio toets, dan gele toets en ondertitel kiezen. Mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
JoeC Geplaatst: zaterdag om 12:03 Geplaatst: zaterdag om 12:03 Ik gebruik ze altijd op de UK kanalen. Teletekst loopt altijd achter maar de DVB versie (meestal....) niet. Bij opnames uit andere bronnen lijkt de synchronisatie soms naarmate je verder in het programma komt steeds meer af te wijken (vooral: achter te lopen). Maar dat heeft mogelijk iets met een 24 beelden/seconde opname als 25/seconde weer te geven (speculatie).... Ondertitels hebben een tijdcode waarop ze getoond worden.
segroeg Geplaatst: 21 uren geleden Auteur Geplaatst: 21 uren geleden Met mijn "foefelen" ligt mijn systeem volledig plat, morgen of overmorgen naar de VU+ boer.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen