jvasabra2 Geplaatst: zondag om 11:54 Geplaatst: zondag om 11:54 Hallo allen,, Lang geleden , nog steeds trouwe bekijker van het forum, nu een vraag. Lange uitleg nodig Ik kijk al jaaaren tv vlaanderen in België en Spanje ( M7 ontvanger in Sp en Philips DSR 7121/22 ( onverwoestbaar). Dubbele lnb voor astra's en kijk zo ook op franse thompson ontvanger naar TNT sat ( franse zenders). In België pre smart Samsung tv en in Spanje idem maar met tv box van Strang die er een google tv van maakt en dus ook tv vl en vrt max via internet. Ik kocht vorige weel een smart TV in België ( TCL Oled 43 inch) met google tv platform want zo kan ik zelf de apps die ik wil opladen ( o a tv vlaanderen en TV5 monde plus; deze staan niet voorgeprogrammeerd. Ok voor ontvangst via internet . Ik wil natuurlijk ook mijn schotelontvanger aanschakelen en deze wil niet werken. In detail Volgens handleiding aangeschakeld: TV uit , hdmi kabels in hdmi ingang en in receiver en alles aan. De receiver gaat naar INIT en blijft daar knipperen. Ook geprobeerd om de receiver eerst te booten en dat werkt, eens op 0001 ( vrt) en ik plug in op de hdmi van de tv en hij gaat terug naar init en blijft daar. Ontdekt dat deze tv een ingebouwde sat ontvanger heeft (!!!!) en antenne op tv geconnecteerd en sat ingeladen en TV vlaanderen gevonden en alle zenders ingeladen. De FTA zenders spelen nu via de schotel , maar niet Tv vlaanderen want er zit geen sleuf voor de smartcard op de tv. Er is wel een CI slot en ik heb gelezen dat die CI cards met TV vlaanderen smartcard ingebouwd bestaan ( dure zaak). Dus zou ik het zo kunnen oplossen en mij Philips receiver uitschakelen. Maar met mijn franse TNT sat receiver gaat het dus niet want voor die receiver en TNT sat ( ook met frans kaartje) bestaat er geen kaart voor de CI ingang. De simpele en goede oplossing is gewoon dat de tv mijn sat ontvanger(s) herkent en laat werken, PS ik heb nog een ongebruikte Proxi/Scarlet modem , die in mij gsm trio scarlet abo zit en ik heb die eens ingeplugd in de drie hdmi ingangen van de tv en dat werkt ..... ( ik heb daar absoluut NIET de zenders waar ik naar kijk, dus alleen als test). Sorry voor devele details , maar dat is om te vermijden dat ik antwoorden krijg voor dingen die ik zelf al heb geprobeerd. Laat uw licht maar schijnen, ik lees het graag, Nu reeds beste dank, Jacques
Mimisiku Geplaatst: zondag om 14:47 Geplaatst: zondag om 14:47 De DSR 7121 is je probleem. Deze ondersteunt de HDMI-EDID niet (bestond toen nog niet eens). Je hebt nu 2 opties: Je koopt de witte Nagra CI module en plaatst deze mét kaart in de nieuwe TV. Satelliettuner correct instellen en via de TV naar TV-Vlaanderen kijken. Je koopt een nieuwe ontvanger die HDMI 2.0 ondersteunt met minimaal 1 kaartlezer. Daar de kaart in en configureren…. Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan…
jvasabra2 Geplaatst: zondag om 18:04 Auteur Geplaatst: zondag om 18:04 Hallo Mimisiku? Hartelijk bedankt voor de info. Ik vermoedde alleen maar dat het zoiets softwarematigs zou zijn. Te oud,.... Ik heb nu de mogelijkheid om tv vlaanderen te bekijken via de app internet en mijn schotel abo op te zeggen , en via de ingebouwde sat ontvanger naar de FTA zenders die mij interesseren te kijken. Dit is zelfs 10€ permaand goedkoper..... met mijn ontvanger voor TNT sat zal ik het nog moeten uitzoeken. Misschien ook met zo een witte nagra ci kaart en het franse kaartje er in; ofwel werkt de verbinding met de tv wel via een hdmi poort? Dat kan ik nu nog niet zien want mijn ontvanger staat toevallig in Spanje. Ik breng hem mee naar België vogende keer dat ik ga. Mijn Philips ontvanger werkte steeds perfect op een Samsung flat screen tv van VOOR de smart tv periode . Zowel met scart aansluiting als met hdmi. Groeten, Jacques
Mimisiku Geplaatst: zondag om 18:40 Geplaatst: zondag om 18:40 De Nagra module werkt niet op een TNT sat kaart. Daar zul je een TNT ontvanger voor moeten gebruiken.. Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan…
jvasabra2 Geplaatst: zondag om 20:29 Auteur Geplaatst: zondag om 20:29 Inderdaad, iklas dat er geen ci card/modules bestaan voor TNT . Ik heb wel een TNT sat ontvanger . Hij is , zeg maar 15 jaar oud.... zou die wel werken via HDMI op de TCL tv (ik schteef al dat die ontvanger nu in Spanje staat en dat ik hem kan meebrengen naar België omop de TCL tv aan te sluiten. Ik vraag dit ook omdat ik van plan ben /was? om ook in Spanje zo een TCL tv te kopen. Voldoet voor de rest prima ; google tv werkt feilloos. Groetjes, Jacques
Mimisiku Geplaatst: zondag om 21:41 Geplaatst: zondag om 21:41 Mijn ervaring met ingebouwde sat tuners in een TV is dat ze niet of nauwelijks een kanaallijst kunnen aanpassen. TV’s gekocht voor een bepaald land/regio kent uitsluitend de providers van dat land of die regio. Op een Spaanse TV zit dus géén FastScan voor TV-Vlaanderen maar hooguit één voor MobiStar / Hispasat. Los kanalen inlezen en aanpassen is dan een crime.. Ook is de DiseqC instelling vaak vaag/onduidelijk en alleen DiseqC 1.0/1.2… Enige voordeel is dat je maar 1 AB hebt om te bedienen… Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan…
jvasabra2 Geplaatst: maandag om 07:38 Auteur Geplaatst: maandag om 07:38 Goede morgen, Dat is zeer goede info. Makkelijkst voor mij is dan ofwel alleen kijken via internet met de APP van TV Vlaanderen, ofwel koop ik mij gewoon een nieuwe tv vlaanderen geschikte ontvanger. Ik heb geen nood aan een ingewikkelde zoals velen hier op het forum, dus een M7 ( tweedehands) of een van zijn opvolgers zal het wel doen. Een M7 werkt in Spanje al bijna 20 jaar..... Bedankt, het was een hele hulp. Jacques
Moderator ceesv Geplaatst: maandag om 07:44 Moderator Geplaatst: maandag om 07:44 6 minuten geleden, jvasabra2 zei: Een M7 werkt in Spanje al bijna 20 jaar. Wordt die alleen tijdens vakanties gebruikt? De huidige M7 ontvangers, of die het nu bij dagelijks gebruik nog steeds zo lang uithouden? Meestal geven de netadapters het ruim voor het bereiken van die 20 jaar al op. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
jvasabra2 Geplaatst: maandag om 08:07 Auteur Geplaatst: maandag om 08:07 Inderdaad, de M7 werkt al zo lang. Tijdens de vakantieperiodes , maar dat is toch ongeveer 6 maand per jaar ( gepensioneerde...), wel alleen "een avondje tv , niet de ganse dag aan". Het enige probleem dat ik heb is dat bij opstarten na een tijdje zonder stroom hij zegt smartcard niet gevondne en/of smartcard ongeldig ( ik weet dat ik wat moet wachten voor de activatie van de kaart) , maar een paar maal prutsen, kaart in en uit en zelfs uit de stekker en terug opstarten en dan doet die het. Verder probleemloos, vooral sinds ik een dubbele LNB kop heb die beter dan vroeger astra 19 en astra 23 (??) ontvangt. Erg zuidelijk, dus schotel van 85 is net genoeg maar voldoet tot nu toe. Tevreden dus. En wat dan zeggen van de Philips DSR 721? Meer dan 25 jaar trouwe dienst en dat wel elke dag in België.... Groeten , Jacques
Codx Geplaatst: 20 uren geleden Geplaatst: 20 uren geleden Op 21-4-2025 om 10:07, jvasabra2 zei: En wat dan zeggen van de Philips DSR 721? Meer dan 25 jaar trouwe dienst en dat wel elke dag in België.... Die zijn nog geen 25 jaar oud, meer richting de 15-17 jaar. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen