Ga naar inhoud

Schrik om te bellen? Telefoneren is lastig voor veel jongeren omdat het te direct is.

Ga naar oplossing Opgelost door minplus,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op de Belgische radio was dit topic te horen.

Schrik om te bellen? Telefoneren is lastig voor veel jongeren omdat het te direct is.

Veel mensen vinden het makkelijker om te appen en te chatten is de stelling. Maar direct in zo'n telefoon verbinding assertief en adequaat te reageren en acteren lijkt steeds moeilijker. Ik vond het wel boeiend om te horen, want langzamerhand gaat het stante pede gesprek dus verloren en die dynamiek tussen personen ook.

Is het ook niet zo dat je een beschermende omgeving kiest waar je van alles kan uitspreken?

Angel

Anna Cimenti

Geplaatst:

Dit klopt helemaal, wanneer je een jong bedrijf belt krijg je nooit direct meer een persoon die je nodig hebt aan de telefoon wel iemand of een blikke truus die je meld dat er contact op dient te worden per mail of dat je via de website een chat kunt starten met je vragen..........

Probeer bij de internet leveranciers maar eens iemand aan de telefoon te krijgen die je een oplossing kan bieden, negen van de tien keer dien je een mail te sturen of op de website te kijken...................maar ja wat als internet nu niet werkt.

Je jeugd is niet opgevoed met de telefoon maar met appjes. mail of chat te sturen  en dan ziet of hoort niemand enige emotie, ze kunnen lekker los gaan want persoonlijk vatten ze niets meer op, dus het komt ook niet meer binnen bij de jeugd.... je veranderd in een nummer.

Dit is ook een van de problemen tussen jong en oud..... ze kunnen elkaar niet bereiken.🤔

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Geplaatst:

Het is ladida onpersoonlijker geworden en volgens de AVG wetgeving kan dat. Soms moet het zelfs.

https://www.autoriteitpersoonsgegevens.nl/themas/basis-avg/avg-algemeen/de-avg-in-het-kort

Maar op straat lopen ze allemaal te lullen tegen en/of met elkaar, met earpods in het oor te voet op de fiets en in de auto.

Chat bericht 201.046

Raar is gewoon dat velen dus niet meer in dat 1 op 1 gesprek realtime in durven gaan.

Te weinig kennis, of bang voor een directe verbale confrontatie dan wel communicatie?

Angel

Anna Cimenti

Geplaatst:
12 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Man man, waar ze het al niet over hebben daar in België. 
Ik heb belangrijkere dingen aan mijn hoofd. 

Lees dit dan niet. En reageer er niet op.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

Waar, maar nu zien ze meestal een nummer wie hen opbelt. Vroeger wist je niks op voorhand.

Maar je hebt gelijk. Waarom er bij bepaalde bedrijven een helpdesk is, stel ik me de vraag,  je moet mailen.

Het originele bellen met een telefoon is binnen no time geschiedenis. 

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:
1 uur terug, Tonskidutch zei:

Goed met wie?

😁

het ging voornamelijk over de jongere generatie!

Met mijn ex-schoonmoeder. 
Uit ware liefde. 

• Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Geplaatst:

Ik mail of whatsapp wanneer ik grappen wil doorsturen ,

of interessante , nuttige info heb of wil , bv NMBS of de lijn !!

Bellen doe ik wanneer ik iemand iets wil vragen !!

Mensen met een specifieke vorm van sociale fobie:

Stel , op cafe , whatsappen ipv babbelen IRL met mekaar ....

Of enkel whatsappen , facebook , instagram om te typ-praten ....

Met babbelen doe je meer dan men denkt !!

Een wereld zonder GSM .... stel je voor !!

https://www.ad.nl/binnenland/jongere-is-bang-om-te-bellen-appen-en-mailen-is-veiliger~a8abafdd

https://www.hln.be/seks-en-liefde/waarom-we-het-zo-vreselijk-vinden-om-te-bellen-en-wat-je-eraan-kan-doen~adc017d4

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

• Oplossing
Geplaatst: (aangepast)

Ik bel als ouwe zak probleemloos met wildvreemden en video-bel met familie en vrienden in alle leeftijdsklassen. En app ook, maar vind direct contact veel fijner. Maar huidige jonkies blijkbaar/mogelijk niet.

Mogelijk komt het omdat je bij een telefoongesprek een paar minuten tot een uur communicerend bezet bent. En dat is wel een gigantische tijdspanne voor de huidige jeugd voor wie bij velen 10 seconden waarschijnlijk het maximum is ..

aangepast door minplus
  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen