Drs. IJzerbout Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden Beste mensen in onze keuken is een waterkraan ingebouwd door een keuken bouwfirma en die is nu al na ca. 3 jaar kapot. Lekt! Ik wilde eigenlijk vragen of iemand weet hoe die kraan uit elkaar moet om het leertje te vervangen of wat er dan anders vervangen moet worden. Mijn vrouw wil eigenlijk liever een andere kraan die je er bij het werk in de wasbak uit kan trekken met een slang zodat alles beter bereikbaar is. Dus dan maar zo’n kraan aanschaffen waar je de slurf uit kan trekken dacht ik. Nu de vraag….ik heb onder in het keukenkastje weinig plaats voor gereedschap om op de tang te zetten en dan te draaien aan de moer want rechts zit de wasbak en links de wand van het keukenkastje. Ik kan er met de waterpomptang geen slag maken. Misschien heeft iemand advies. Ik heb veel verstand van elektronische dingen maar een loodgieter ben ik niet echt. Moet ik misschien een speciale tang aanschaffen? Wie kan mij verder helpen zonder dat het geheel plotseling een waterstraal antenne wordt? Hier wat foto’s van het geheel. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
bellejt Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden als we de gegevens hebben dan mss anders blijft het gissen Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Drs. IJzerbout Geplaatst: 3 uren geleden Auteur Geplaatst: 3 uren geleden Tja…gegevens van die kraan moet ik zien te vinden. Ik heb weinig hoop. Het werd 3 jaar geleden door de keukenbouwers zo kompleet afgeleverd. Het repareren van de kraan laat ik achterwege. Eigenlijk triest dat ie nu al kapot is. Dat ding was niet goedkoop. We gaan zaterdag een nieuwe kraan uitzoeken en dan ga ik proberen of het me lukt dat ding te vervangen. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
mati Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden Google eens op "kraanmoersleutel" Pli op DM800, VU+ DUO en DM8000 met 4xDVB-S2, Wave Frontier T90
Drs. IJzerbout Geplaatst: 2 uren geleden Auteur Geplaatst: 2 uren geleden Een goede tip! "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
bellejt Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden bij de ene kost ze 200 euro en de ander 700 euro. Als je wat handig bent kost het weinig om een zwaantje te vervangen en info heb ik voor je ff gezocht: https://www.vervangingsmarkt.nl/blanco-tradon-515990-520787-onderdelen.html Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Drs. IJzerbout Geplaatst: 2 uren geleden Auteur Geplaatst: 2 uren geleden Ja, dat is die kraan. Een goede hulp. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Con Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden Vroeger liepen loodgieters daar ook tegen aan. Dus is er een wastafelkraantang uitgevonden; Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Sprietje Geplaatst: 57 minuten geleden Geplaatst: 57 minuten geleden Ja, gewoon een pijpsleutel en als die aan de korte kant is zet je er een grotere maat pijpsleutel overheen die past, dan wordt hij 2x zo lang Dat kan alleen met pijpsleutels die aan de buitenkant ook zeskant zijn, niet met die luxe pijpsleutels die aan de buitenzijde rond zijn.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 53 minuten geleden Auteur Geplaatst: 53 minuten geleden Ja, zie je. Loodgieterswerk is niet zo waar ik goed in ben. Maar nu weet ik dat er zulk gereedschap voor is. Dus zaterdag gaat het gebeuren. Eerst samen met vrouwlief een kraan uitzoeken die ze mooi vind. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
trust Geplaatst: 30 minuten geleden Geplaatst: 30 minuten geleden 2 uren geleden, Drs. IJzerbout zei: Beste mensen in onze keuken is een waterkraan ingebouwd door een keuken bouwfirma en die is nu al na ca. 3 jaar kapot. Lekt! Ik wilde eigenlijk vragen of iemand weet hoe die kraan uit elkaar moet om het leertje te vervangen of wat er dan anders vervangen moet worden. Mijn vrouw wil eigenlijk liever een andere kraan die je er bij het werk in de wasbak uit kan trekken met een slang zodat alles beter bereikbaar is. Dus dan maar zo’n kraan aanschaffen waar je de slurf uit kan trekken dacht ik. Nu de vraag….ik heb onder in het keukenkastje weinig plaats voor gereedschap om op de tang te zetten en dan te draaien aan de moer want rechts zit de wasbak en links de wand van het keukenkastje. Ik kan er met de waterpomptang geen slag maken. Misschien heeft iemand advies. Ik heb veel verstand van elektronische dingen maar een loodgieter ben ik niet echt. Moet ik misschien een speciale tang aanschaffen? Wie kan mij verder helpen zonder dat het geheel plotseling een waterstraal antenne wordt? Hier wat foto’s van het geheel. zo te zien is die messing kleurige moer een M8 moer , pijpsleutel 13 mm past daar vrijwel altijd op Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
moonchild Geplaatst: 3 minuten geleden Geplaatst: 3 minuten geleden 48 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei: Loodgieterswerk is niet zo waar ik goed in ben. Ik zou dan gewoon een loodgieter de klus laten klaren. Beter danzelf in zo''n kast te gaanliggen;) Op een Fatbike zit je lekker als je last van aambeien en/of vaginale schimmel hebt VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen