Drs. IJzerbout Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden Heeft Sprietje nog stroom? In geheel Spanje en andere gedeeltelijke gebieden er omheen is de stroom uitgevallen. Dus @Sprietje, we denken aan je. 😂 "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Drs. IJzerbout Geplaatst: 3 uren geleden Auteur Geplaatst: 3 uren geleden Grote stroomstoring legt Spanje, Portugal en zuiden van Frankrijk plat https://www.nu.nl/buitenland/6354043/grote-stroomstoring-legt-spanje-portugal-en-zuiden-van-frankrijk-plat.html "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Moderator ceesv Geplaatst: 3 uren geleden Moderator Geplaatst: 3 uren geleden Storing in een koppelnet verbinding met Frankrijk. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
bellejt Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden zelfs al heeft iemand zelfstandig power dan nog liggen meestal de straatkabinetten er ook uit .VDSL kasten worden meestal gevoed uit openbaar net.In belgie zeker want ze zitten op het net van de straatverlichting bijgeschakelt en autonomie reikt meestal maar 30 min. Fiber zit daar meestal ook wel ergens tussen want je hebt geen directe fiber met een centrale Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Crazy Sat Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden Het vermoeden is, vooral in Portugal, dat het een cyberaanval kan zijn. Echte bewijzen zijn er nog niet. feedhunting , a crazy hobby ! Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band. DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.
Moderator ceesv Geplaatst: 3 uren geleden Moderator Geplaatst: 3 uren geleden 19 minuten geleden, ceesv zei: Storing in een koppelnet verbinding met Frankrijk. Kennelijk een noodafschakeling. Er is volgens Red Eléctrica sprake van 'zeer sterke schommelingen in de stroomtoevoer naar het net,' waardoor de stroom werd afgesloten van de rest van het Europese elektriciteitssysteem. Deze afsluiting leidde tot een instorting van het systeem om 12:32 uur. In zuidwest Frankrijk is het een heldere dag met vanaf het middaguur wat wolkjes voor de zon. In de grafiek hieronder het gevolg van die wolkjes voor de zon op de productie van mijn zonnepanelen. Vermenigvuldig dat met zig duizend panelen en je hebt kerncentrales nodig om het koppelnet binnen de grenzen van het toelaatbare te houden. Gelukkig heeft Frankrijk die in ruime mate. De vraag was niet of dit ging gebeuren maar wanneer! Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Moderator ceesv Geplaatst: 2 uren geleden Moderator Geplaatst: 2 uren geleden Linkje: klik Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 2 uren geleden Auteur Geplaatst: 2 uren geleden Dit is een noodsituatie dus nu in Spanje allemaal naar de middengolf luisteren voor verdere instructies en meldingen. Dan had @Eduard07 toch gelijk dat voor een noodplan een middengolfradio onontbeerlijk is. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Drs. IJzerbout Geplaatst: 2 uren geleden Auteur Geplaatst: 2 uren geleden Het weer opstarten van het elektrische grid is extreem gecompliceerd. Om te beginnen heeft een centrale stroom nodig om aan het net gezet te kunnen worden. Die stroom moet ergens vandaan komen. Verder heb je te maken met een enorme inrush current en synchronisatie van verschillende netten. Ik kan mijn petje afnemen voor de technici die dit op moeten starten. Ben bang dat het nog wel even gaat duren. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Sprietje Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden 3 uren geleden, Drs. IJzerbout zei: Heeft Sprietje nog stroom? In geheel Spanje en andere gedeeltelijke gebieden er omheen is de stroom uitgevallen. Dus @Sprietje, we denken aan je. 😂 Heerlijk. Wat een rust en dat met dat mooie weer. Het voelt net als toen ik nog op de lagere school zat en we ijsvrij kregen. Dit is genieten voor een pensionado. Het is nog niet zo warm dat de airco's aan moeten. Ik kan mijn huis volledig loskoppelen van het stroomnet zodat de zonnepanelen voor voldoende stroom zorgen. Internet lag er natuurlijk wel uit.
gerrit B Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden Officiële reactie was net op de radio zou zijn dat dit gebeurd was door de grote temperatuursverschillen op dit moment in Spanje en Portugal. Hierdoor zou het net instabiel zijn geworden en het gehele net als een kaartenhuis in elkaar zijn gestort. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
minplus Geplaatst: 29 minuten geleden Geplaatst: 29 minuten geleden De Russen hoeven dus niets te doen. Met wat molens en zonnepanelen stort de zaak vanzelf in, zo te zien... Of was dit met gascentrales ook gebeurd? 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen