Ga naar inhoud

Multifeed met 1 LNB....

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kan iemand mij zeggen of ik met een multifeed houder voor Astra/Hotbird ook alleen 1 LNB kan monteren om Hispasat te ontvangen? En moet dit LNB dan links of rechts zitten, ik denk rechts, waar normaal Hotbird zit, omdat dit in het midden is........

Geplaatst:

Lijkt het je niet beter om de schotel dan meteen op Hispasat te richten ? dan heb je tenminste nog enige kans om wat te zien . Je verteld niet hoe groot de schotel is en welk type , maar Astra en Hispasat op 1 schotel gaat echt niet . Er zijn (dure)schotels met multifeed houder , die een bereik hebben van 26 gr . Van Astra naar Hispasat is 19 + 30 = 49 gr

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Sorry, maar je hebt het verkeerd begrepen, natuurlijk wil ik de schotel (85 Cm.) uitrichten op Hispasat. Ik heb al een schotel met Astra/Hotbird dus het is een tweede schotel via Disecq. Voorheen heb ik echter op deze Philips schotel Astra en hotbird gehad met 2 LNb`s en ik wil dezelfde LNB houder gebruiken, snap je??????

Geplaatst:

Duidelijk ! Die Multifeed is dus eigenlijk een dubbele houder . Hier heb je verschillende type's in : symetries en a-symetries . Bij deze laatste blijft 1 LNB midden voor de "steel" en de andere er rechts naast(Hotbird / Astra van achter de schotel gezien) . Bij de symetrise staan ze links en rechts naast de "steel" . Ik vermoed dat je het over dit type hebt . Zoja dan is zowel links als rechts een slechte optie , je hebt in beide gevallen niet het volledige rendement uit je schotel . Als het toevallig een Triax is , heb ik nog wel een orginele Lnb houder voor je zodat je em netjes in het midden kunt zetten .

( Oeps , ik zie dat het een philips is , zal niet passen )

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Als ik het goed begrijp moet ik dus een andere houder weten te vinden, of lukt het ook zo? Ik had voorheen ook een goed signaal met Astra en Hotbird

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen