Ga naar inhoud


msn en ics


Gast flip

Aanbevolen berichten

hallo,

 

Ik heb hier thuis een netwerk van 3 pc's waarvan er een aan de kabel hangt, op deze pc gebruik ik ics(internet connection sharing) van microsoft. weet iemand of het mogelijk is hier bepaalde poorten open te zetten ofzo zodat ik op mijn andere pc's ook met msn bestanden kan versturen?

 

o ja,

 

de "router" pc draait op windows me (xp niet mogelijk)

 

alvast bedankt,

 

flip

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet niet of dat met ics mogelijk is. Wat je moet hebben is 'port-forwarding' of een 'socks' server. Op internet is een woud aan informatie te vinden over dit onderwerp. Onder windows heb ik hier geen ervaring mee. Onder linux is het appeltje-eitje. Zoek eens naar een goed firewall/NAT pakket op internet (en gooi dat ics dan uit).

 

Groetuh.

Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient.

 

Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit staat er over op de site van MSN support : "De Internet-verbinding delen via ICS/NAT

 

Momenteel werkt een aantal uitgebreide functies van MSN Messenger, zoals telefoongesprekken en bestandsoverdracht, niet als je gebruik maakt van toepassingen en hardware (NAT's) voor het delen van Internet-verbindingen. De basisfuncties, zoals aanmelden, expresberichten verzenden en het controleren op e-mail, zouden geen nadelige gevolgen mogen ondervinden.

Bestandsoverdracht en audio- of videogesprekken mislukken, als jij en de persoon met wie je communiceert computers gebruiken met Windows XP ICS NAT. MSN Messenger kan dit type NAT niet detecteren als een Universal Plug-n-Play (UPnP) NAT.

 

Doe het volgende op de XP ICS-machine die rechtstreeks op Internet is aangesloten:

Klik op Start -> Instellingen -> Configuratiescherm

Dubbelklik op Netwerkverbindingen

Rechtsklik op de gedeelde netwerkverbinding en selecteer Eigenschappen

Klik op het tabblad Geavanceerd

Schakel het vakje Andere netwerkgebruikers mogen de gedeelde Internet-verbinding beheren of uitschakelen in

Klik op OK om de instellingen op te slaan"

 

mischien heb je er wat aan

 

Maar ik zie dat jij win me op je server/router draait, dan wordt het minder waarschijnlijk dat je het opgelost krijgt. Ik heb hier n.l. ongeveer het zelfde probleem gehad, icq werkte toen beter in mijn configuratie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reactie,

 

Voorheen heb ik het geprobeerd met een linux applicatie, nl. freesco maar die was niet erg stabiel, vaak geen verbinding of zeer traag, met ics heb ik wel volledige snelheid. Als iemand nog andere ideeen heeft hoor ik ze graag

 

groeten flip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...