Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik ben een echte beginner.

Heb vandaag een andere card erin gestopt, maar na enkele seconden beeld (c+ bv) te hebben verschijnt de tekst:

stop kaart in kaartlezer 1 of zoiets, en wordt beeld zwart.

maar dat heb ik net gedaan.

Wat doe ik niet goed ?

Geplaatst:

sorry vergeten:

het is een philips dst5816

(zo'n beginner ben ik dus)

Geplaatst:

Heb je zelf een programmer en een gold of en fun kaart

Geplaatst:

klwinkel, ik denk dat het een nog originele (ongepatchte) deco is? We zijn allemaal beginners geweest (en ik ben het eigenlijk nog) Ga er maar vanuit dat je de verkeerde keys hebt op je kaartje (verlopen?) of dat je vanwege je originele deco last hebt van C+ aanvallen. Beste wat je nu eerst kunt doen is veel lezen op dit board (bij de philipssectie) en neem ook eens een kijkje bij web page.Hier staat veel info over de philipsdecoders. Over je kaartje kun je zeer veel leren bij Duwgati (kijk hier bij sat4all eens bij links, daar staat hij bovenaan.

Groeten, John.

Geplaatst:

nou John, je was inderdaad nog laat op.

Nog een paar beginners vragen:

Het is inderdaad een ongepatchte deco (ja ja ik leer het al), hoe moet ik patchen, met declink ? en welke patch adviseer je mij ?

De card doet het wel in de deco van een collega van mij die wel gepatcht is geloof ik. Hij heeft zijn EPG op Pools staan of zoiets.

Gerrit

Geplaatst:

<small>[ 15-03-2002, 21:18: Bericht gewijzigd door: peppi ]</small>

Geplaatst:

bello:

heb geen programmer, wel een gold-card

peppi:

Werk zelf in de IT, durf het denk ik wel aan met declinc. Wat heb ik nodig hw/sw ?

kabeltje 2<->3 3<->2 5<->5

sw ????

Kan het feit dat ie ongepetst is, de reden zijn dat ik maar kort beeld heb van C+ en dat ie dan vraagt om de smart-card in lezer 1 te steken ?

Moet ik hem uitzetten alvorens de g-kaart erin te steken, of juist niet, moet ik de kanalen opnieuw laten zoeken, als de nieuwe kaart erin zit ?

zoveel vragen nog .

Gerrit

Geplaatst:

Waar gaat dit over. Hij vraagt hoe het komt dat zijn kaart niet werkt. Antwoord: inderdaad, verkeerde files. Oplossing: goede AntiReset-files op de kaart zetten.

Het opnieuw laten zoeken van je decoder lost totaal niets op. Wat wil je gaan zoeken? De plaats van de zenders hebben niets te maken met het feit dat je kaart niet werkt.

Iets anders is het patchen van je Philips. Als je de site van Marc (zoek eens op dit board voor de link) goed doorleest en opvolgt, zul je zien dat het patchen van je ontvanger een aardig klusje is, maar met de omschrijving van Marc goed te doen is. Niet dan....

Djuuzzz

Lummel

Geplaatst:

klwinkel, ik ben dan wel laat op maar ook pas laat op het board. Je moet ook even onder je deco op de sticker kijken of het een 5816/03G is of een hoger getal. Als het een 03G is kun je hem alleen met een OSlink (laten) patchen. De andere types kun je met serial.exe of lookerflash doen. Met declink kun je de flash512k flashen (kanalenlijstgegevens/transponders etc) maar de 2mbflash gaat volgens mijn beste weten dus niet met declink (hoewel er inderdaad wel iets staat in declink hierover) Probleem met serial.exe en lookerflash is dat als het fout gaat het ook alleen nog maar opgelost kan worden met een OSlink. Je moet op die site van zeguers maar eens heel goed nalezen over het serieel patchen. Je moet zo bijv. je schermbeveiliging en energieopties moeten allemaal op nooit staan!

Groeten uit het Zuid Westen, John.

Geplaatst:

Lummel:

Daarom stel ik mijn vraag ook op de afdeling "Algemene beginnervragen".

Ik denk dat de keys (die staan op de card ?) wel in orde zijn, omdat de card het wel doet bij een collega.

Het is inderdaad een 5816/03G :-(

volgens zeguers kan ik de 03G wel met declinc flashen, of is de noepg eprom flashen wat anders dan de 2mb flash ?

Geplaatst:

klwinkel, ja dat is een heel verschil. de eeprom bevat gegevens over heel andere dingen (wat precies weet ik ook niet) dan je 2mbflash. Die 2mbflash kun je dus niet doen met declink, in jouw geval met de /03G ook niet met serial.exe of lookerflash, alleen maar met OSlink.

groeten, john

ps in het oosten van het land zitten ook enkele mensen met een OSlink. eventueel als je hier geen reacties krijgt kun je het eens op het duckboard proberen, daar zijn ook veel mensen aanwezig die dus uit het oosten komen.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.