Ga naar inhoud


HD in netwerk


Gast

Aanbevolen berichten

Nu de Dreambox op de markt is verschenen met een Ethernet aansluiting zodat je deze Box in je Netwerk kan hangen is bij mij het idee opgekomen om bijv. de Harddisk van mijn topfield aan het netwerk te koppelen. Ik ben op zoek gegaan en ik heb nu een Link gevonden van een Bedrijf welke een HD leverd met een ingebouwde TCP/IP Ethernet aansluiting. De HD werkt gewoon als een normale IDE drive en is te benaderen via TCP/IP... Dit zou een mogelijke optie zijn om de video/audio bestanden op een makelijke manier van de HD te kunnen plukken... Liefhebbers voor de Link stuur ik wel een PM i.v.m. het niet mogen plaatsen van commerciele links... Dit bericht geldt eigelijk voor alle Boxen met HD maar ik bezit een TF dus vandaar hier...

 

Transparent IDE over IP

Transparent data conversion bi-directional IDE to TCP/IP

Acts as a standard harddisk

10/100Base-T Ethernet Controller

Power consumption < 300 mA @ 5 V

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Correctie op mijn eerdere bericht. Na beter de Info te hebben gelezen zit het toch iets anders in elkaar maar toch noch steeds zeer interesant. De Module ziet eruit als een gewoone HD maar kan zelf niets opslaan. De Web-disk zoals deze genoemt wordt simuleerd een HD waardoor gebruik kunt maken van een HD in een andere PC.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...