mietde Geplaatst: 16 november 2002 Geplaatst: 16 november 2002 Wie weet ik hoe ik het MAC adres van de DB te weten kan komen? Ik heb die namelijk nodig omdat ik het netwerk hier heb geconfigureert met vaste ipnr's en freesco wil dan wel het MAC adres weten. Iemand die weet hoe? You cannot ignore that member
Gast Geplaatst: 16 november 2002 Geplaatst: 16 november 2002 Mac adres staat op de sticker bij je serie nr. zowel op de doos als je box zelf.
satanixx Geplaatst: 16 november 2002 Geplaatst: 16 november 2002 Je kunt ook vanaf je pc (in een dosbox) het volgende commando starten ping "ip address" Vervolgens het commando (ook in dosbox) arp -a dan zie je het ip address van je DB en bijbehorend MAC address Leuker kunnen we het niet maken Satanixx Vaak weet ik het, maar soms heb ik een zetje nodig. Hobby is Hobby. 2 x dream + 120 Gbit, 2 x humax 5400 en 1 maal philips 6071
axn Geplaatst: 16 november 2002 Geplaatst: 16 november 2002 inloggen en /sbin/ifconfig (als aanwezig) of /sbin/ip (idem) of misschien, als dmesg werkt, dat het daar tussen de meldingen staat. Als je de box kunt pingen, vanuit een andere computer kan je daar natuurlijk de arp tabel van bekijken..
mietde Geplaatst: 16 november 2002 Auteur Geplaatst: 16 november 2002 Knap knullig dat ik dat stickertje over het hoofd had gezien. You cannot ignore that member
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen