Ga naar inhoud

Van v9.6 naar orgineel i.v.m. garantie

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Phillips deco 6072 is stuk allemaal groene strepen en balken door het beeld, er is niet meer naar te kijken.

Mijn deco is nog geen jaar oud dus er zit nog garantie op.

Helaas ben ik mijn orginele firmware kwijt.

Ik heb de org. firmware bij mz gedownload, en in mijn deco gezet, maar als ik nu in het menu kijk bij fabrikant, dan staat daar oem 2. volgens mij moet daar Philips staan.

Ik wil mijn deco ter reparatie opsturen maar dan krijg ik natuurlijk meteen te horen dat er niet de originele firmware in zit en dat daarom de garantie vervalt.

Ook al is het erg onwaarschijnlijk dat het ook maar iets met de firmware te maken heeft. Wie heeft een oplossing voor dit probleem?

Geplaatst:

Libly, bij M_Z originele firmware voor jouw 6072 type downloaden en die erin zetten. (Misschien is dat groene beeld dan ook gelijk opgelost)

En de originele eeprom kun je er ook downloaden.

Geplaatst:

Hallo 4tover bedank voor je reactie, maar ik heb reeds de orginele firmware bij mz gedownload en in mijn deco gezet.

Helaas nog steeds zeer slecht beeld.

En het probleem is dat er in het menu bij fabrikant "OEM 2"

staat. Ik kan het mis hebben maar volgens mij moet daar Philips staan. Ik durf mijn deco dus niet ter reparatie aan te bieden omdat de firma in eindhoven mij waarschijnlijk geen garantie geeft, omdat mijn deco gepatched is geweest.

Ik wil mijn deco dus in originele staat terug brengen zodat ze in Eindhoven niet kunnen zien dat er andere firmware in heeft gezeten.

Geplaatst:

Probeer es op downloads van Philihacker. Ik weet niet of er verschil zit tussen

die en M_Z, maar het is het proberen waard!

Suc6 van Rakker71

Receivers: Vu+ Solo2, Dreambox DM7025, Dreambox DM 7000, Dreambox DM 500

Schotel: Visiosat / Cahors Big Bisat Antraciet met 4 LNB's (Hotbird, Astra 1 t/m 3)

Geplaatst:

OEM2 is normaal, en dat is dus de originele aanduiding bij de authentieke Philips firmware. Zo zie je maar, ook zij lopen niet zo direct met hun naam te pochen!

M_Z

Geplaatst:

Libly, nog een andere optie. probeer eens een andere scartkabel.

Hoewel ik er geen b..... verstand van heb, heb ik al verschillende keren gelezen dat er meer van zo iets dergelijks last hadden en meestal lag dat aan de scartkabel bij mijn weten.

Geplaatst:

Ik heb dit probleem al een aantal weken, en ik heb echt alles geprobeerd nieuwe lnb nieuwe scart, het maakt allemaal niets uit. Het enige dat helpt is nieuwe ontvanger. Ook dat heb ik geprobeerd, en toen was het probleem opgelost. Wel een beetje een duure oplossing.

Geplaatst:

Ja dan is het zeker een dure oplossing, en zeker net nu Marc een nieuwe lijst op zijn site heeft gezet met hispakanalen erbij.

Nu ga ik die eerst even erinflashen.

Geplaatst:

Ok Marc dan is mijn probleem al opgelost.

Dat mailtje kun je dan natuurlijk ook gelijk weggooien.

Bedankt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen