Ga naar inhoud


[Pioneer] vraagt om code en patchen


joop1966

Aanbevolen berichten

ik wou mijn 110nl op astra en hot laten zoeken maar hij vraagt om een code 6969 werkt niet weet iemand hoe of wat

en weet iemand een aderes waat ze de decoder willen flashen

dat graag via pm vriendelijke groet joop

dreambox 500hd op een triax 110cm met rotor
dreambox 800-c dreambox800se-c dreambox500-s dreambox500-c

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Joop,

 

Ik denk dat je in het verleden een code hebt ingevoerd om het kinderslot te activeren. Als je deze code dus niet meer weet dan heb je een probleem. Er is een oplossing maar dat kost veel tijd en tikwerk. Je moet dan alle nummers tussen 0001 en 9999 intikken totdat je de juiste combinatie gevonden hebt.

Mocht je geen kinderslot ge-activeerd hebben gehad dan kan misschien de combinatie 0000 helpen maar dat weet ik dus niet (kan in ieder geval geen kwaad).

Succes

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee dat heb ik niet gedann ik heb deze ontvanger nu een paar dagen op dag 1 heb ik hem op kanalen laten zoeken ging prima maar gisteren kocht ik een andere schotel met monoblock

dus even kanalen zoeken en daar vroeg hij om de code??

maar nu staat mijn xsat310 er even op en allen seca op de pioneer werkt zo wel (oude schotel)

dreambox 500hd op een triax 110cm met rotor
dreambox 800-c dreambox800se-c dreambox500-s dreambox500-c

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft het patchen van je decoder het volgende. Het is niet zo moeilijk om dit zelf te doen op de site van Marc Zequers staat heel goed beschreven hoe je de hardware moet maken en hoe te flashen. Ook staan daar de diverse software die je nodig hebt. Ook MaDs DBR-S110NL Guide geeft heel goede uitleg.

de URL's zijn: www.zeguers.be en www.consolez.com/dbrs110nl/.

Download wel de meest recente Firmware (ik heb Dynamite 5.10 Eng. momenteel en ik gebruik de kanalenlijst (met bijbehorende eepromfile) van Satori die onze Pioneer-Expert is.

Succes

 

Wim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even iets over het zoeken naar kanalen.

Als je nog de origenele Canal+ firmware er in heb zitten dan heeft het weinig zin om opnieuw te scannen op Astra en Hotbird.

Je hebt namelijk maar maximaal 1000 kanalen tot je beschikking en de Astra satelliet heeft er alleen al bijna 900 terwijl de Hotbird en ook 900 heeft.

Als je nieuwe firmware in je deco hebt zitten dan heb je de beschikking over 2000 kanalen.

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus ik moet een jtag gaan kopen ga ik maar even naar op zoek dan als iemand een goedkoop adres weet in de omgeving van almere graag ben bij satboer hier in almere geweest die doet daar niet aan ik weet dat er geen adressen hier mogen staan dus typ het graag hier niet in maar geef het via pm of via joop1966@hotmail.com

alvast bedankt

dreambox 500hd op een triax 110cm met rotor
dreambox 800-c dreambox800se-c dreambox500-s dreambox500-c

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

 

Je kan inderdaad een jtag-interface kopen maar zoals ik al eerder vermelde kan je er eentje zelf bouwen. Schema's ervoor staan vermeld op de eerder door mij geplaatste site's. Het is echt niet zo moeilijk en als je hetzelf niet kan dan misschien een electrotechnisch onderlegd vriendje. Als je hetzelf bouwt dan ben je met nog geen 10 euro klaar anders kost het je toch al gauw 50 euro.

Je moet ALTIJD minimaat 6 pennetjes (of meteen een 20-polige connector) op je moederboard (van de deco dus) solderen maar ook dat is te doen.

suc6

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Joop,

 

Aangezien er in je decoder gesoldeerd moet worden denk ik dat er weinig mensen hier zijn die dat voor jou willen doen. Het blijft natuurlijk ten allen tijden een risico dat de deco beschadigd wordt.

Als je 20-polige connector (event. met 3.3V voeding) in je deco gesoldeerd is dan stelt het patchen niet veel voor. Als je de instructies die overal op dit board te vinden zijn goed doorleest dan kan je dat dus makkelijk zelf. Wij zijn hier niet om iemand te helpen illegaal naar diverse kanalen te laten kijken maar enkel en alleen om onze hobby uit te oefenen.

Succes met je poging

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...