Ga naar inhoud

Philips DST5816/03G patchen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo hobbyisten,

Ik heb een Philips DST5816/03G originele deco (ongepatcht dus).

Ik heb er ook een gold-card voor die maar enkele seconden beeld geeft en dan zwart. Bij een collega met een nieuwere 5816 doet de gold-card het wel.

Ik heb met een nul-modem kabel geprobeerd contact te maken met de deco, maar deze geeft geen enkele reactie. zowel met prog DecLinK (V0.98) als met Bonny-SecoBoxer.

Ik was van plan de originele sw uit te lezen, maar zelfs dat lukt me dus niet.

Ik hoop dat ik met het flashen van de noepg eprom de gold-card aan de gang krijg.

kan de /03G wel serieel communiceren ? of kan ik hier beter me stoppen en iemand met een oslink zoeken ?

Hoe krijg ik anders de gold-card aan de praat.

Alle tips zijn welkom

Gerrit

Geplaatst:

heb ik uiteraard gedaan, anders had ik voorgaande vraag hier niet eens durven stellen.

Iemand in de omgeving Zutphen met een oslink die me kan/wil helpen ?

Gerrit

Geplaatst:

Met de 0-modemkabel lukt het niet, je moet een gewone seriele kabel aansluiten.

Op de site van Marc staat een handleiding. Met een speciale vermelding voor de 03G versie. Heel simpel heel snel uit te voeren.

Succes.

Elstar

Geplaatst:

Met een gewone seriele kabel (een interlink kabel volgens de verpakking) ook geen enkele reactie met DecLink (opties staan goed!).

Wat een k*t apparaat, hier kan ik echt niets mee.

Geplaatst:

een interlink kabel is ook gekruisd.... je moet gewoon een 1 op 1 kabeltje hebben M/F

Oftewel een muis verleng kabel in de volksmond

Geplaatst:

Dat is de eneige seriele kabel die ik nog niet geprobeerd heb (murphy?).

probeer het morgen

Geplaatst:

Ik heb hier ook een 03g en ik krijg met geen mogelijkheid data uit dat ding via de seriele kabel. Alles geprobeerd, ik kreeg het dus ook niet voor elkaar. Ik raadt je aan iemand te zoeken met een oslink of koop er een zo duur zijn ze niet. (25 euro en dan zelf in elkaar zetten daarna werkt de 5816 echt een stuk lekkerder, alles seca's open en zapt veel sneller)

gr,

bob

<small>[ 18-03-2002, 16:06: Bericht gewijzigd door: bobje ]</small>

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.