Ga naar inhoud


nieuw initiatief DVB-topA (rippen onder Windows)


snopper

Aanbevolen berichten

Op het Duitse forum is een nieuw initiatief gestart van de schrijvers van DVB-micA. Enige Micronik gebruikers kennen misschien dit tool al, als een mogelijkheid opnames van een Micronik 1300 van de harde schijf te lezen en verder te verwerken.

 

Het nieuwe inititief door Kimi (uit Zwitserkand) heeft dus als bedoeling het huidige programma @micA om te zetten naar DVB-topA.

 

DVB-micA (zeg maar het broertje van DVB-topA) is een tool om een Micronik HD in de PC te bewerken. in tegenstelling tot TFGET beschikt men hier over een grafisch bedieningsveld voor Windows. De Topfieldversie zal echter geen freeware worden maar een shareware, men moet de bijdrage eerder zien om de kosten te dekken.

 

Ik ga hier geen links plaatsen (wegens een eventuele vermeende commerciele aktiviteit) maar wil graag de Topfield gebruikers op de hoogte stellen van het initiatief welke in Duitsland goed is ontvangen.

 

Het programma loopt onder Windows 95/ 98/ ME/ NT/ XP / 2000. Dit is speciaal goed voor die mensen die geen NT of XP hadden wat TFGET nodig had.

 

De volgene funkties staan tot de beschikking:

- Tonen van de inhoudstructuur met een eerste standbeeld van het programma op de de PC

- Het ombenoemen van een film of radio opname direct op de TF-harde schijf via de PC.

- het verwijderen van een opname op de TF-harde schijf via de PC.

- Sorteren van de inhoud naar naam, datum op de Topfield-harde schijf in de PC

- Verwijderen/snijden van delen van de opname direct op de Topfield harde schijf met Beeldondersteuning

- Verwijderen/snijden van delen door kopieren naar de harde schijf van de computer. Het origineel blijft behouden.

- Het delen van films direct op de Topfield harde schijf

- Het delen van films door kopieren naar de harde schijf van de computer. Het origineel blijft behouden.

- het samenvoegen van meerdere films tot 1 film op de Topfield harde schijf.

- Het demultiplexen van film of radioopname op de PC

- Export van films/radio stream naar de PC

- Import van films/radio stream (TS) naar de Topfield hardeschijf

 

Vragen naar wat de mogelijkheden zijn met dit programma, kan ik graag aan de schrijver doorgeven. Hij verstaat geen Nederlands dus dat moet op zijn Engels of Duits. Als de vragen hier gepost worden (op zijn NL) zal ik deze vertalen en doorsturen naar hem en de antwoorden ook weer hier eropzetten op het board.

 

De Beta versie komt binnekort tot de beschikking en loopt naar aangave van Kimi al behoorlijk. Het ultieme doel van Kimi is opnames van de Topfield te lezen, te editeren en direct op DVD te kunnen zetten.

 

Ik houd jullie verder op de hoogte.

 

Snopper

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Klinkt mooi, Ik heb gehoord dat het besturingssysteem van je pc op een NTFS geformateerde schijf moet staan anders kon je met dat andere programma niks. Moet dat hier nu ook nog bij of kan ik hem nu gewoon recht uit de topfield halen en in de pc hangen

 

Groeten Auke van Muiswinkel

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@aukemuis

Je kan de topfield disk direct in je PC hangen ook wanneer je W98 of ME hebt. Het programma zorgt ervoor dat dan de pakketjes niet groter worden dan het operating systeem aankan.

 

@rat2002

er is nog geen public versie, er is alleen een beta die de schrijver heeft. pas als deze een RC (release Candidate) status krijgt kan ik je een link sturen. Je kan echter wel de micronik versie bewonderen (link in je PM)

 

Snopper

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...