Ga naar inhoud

uitrichten van schotel

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo allemaal ik zou graag weten hoe je een schotel met een actuator het best kan uitrichten dat wat ik gevonden heb gaat altijd over een schotel met stap motor wie weet een link waar ik meer uitleg kan krijgen over het instaleren van een schotel met actuator

Geplaatst:

kijk eens naar de verklarende tekeningen en het item van "ben van kpn".

de basis is eigenlijk voor het merendeel gelijk voor diverse systemen dus laat je niet misleiden door een type motor die jij nou net niet hebt.

probeer ook de zoekfunktie eens op dit board.

laat maar eens horen hoe het dan gegaan is.

sucses met uitrichten.

jan,

Geplaatst:

Dit vroeg ik me dus ook af. Als je bijvoorbeeld op sirus met een stab een schotelafstelling (offset schotel) hebt van 52 gr. voor de stab en 22 gr. elevatie voor de schotel, wat is de schotelelevatie dan op sirius voor een prime focus schotel (op polarmount) met een actuator?

Geplaatst:

Dat zal ergens rond de 30 graden zijn, een beetje afhankelijk van de plaats waar je woont.

Geplaatst:

ok kan zijn, maar ben meer benieuwd naar op welke manier je dat berekend als je de longitude en latitude van je woonplaats weet. Heb hier wel de manier hoe je het berekend met stab motor, maar wil dus weten hoe je het berekend voor prime focus met actuator.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen